  • 11. Data: 2019-01-10 15:06:53
    Temat: Re: router w domu z silikatów
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 14:21:25 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:>
    > Przeskanuj sobie jeszcze eter u siebie w domu, czy nie masz tam tabuna
    > innych sieci i skonfiguruj router tak, żeby nadawał na możliwie wolnym
    > od innych sieci kanale.

    lauba w polach :-) najbliższe wifi (tylko jedno) to 150m ode mnie

    uciu

  • 12. Data: 2019-01-10 15:29:51
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-01-10 o 15:05, quent pisze:

    > Używam Synology rt2600ac i też mam problemy z zasięgiem jak jest więcej
    > niż jedna przegroda (ściana). U mnie jest ytong a nie silikat.
    > Patrząc na Twój plan nie dziwi mnie, że sygnał jest słaby w zaznaczonych
    > miejscach.

    Nic nowego WiFi to bajka dla naiwnych niestety. Może leciutko pomóc
    ustawienie go pod sufitem, ale cudów nie będzie. Planowaną lokalizację
    AP daj pod sufit w przejściu lub salon (oczywiście pomiędzy routerem a
    AP kabel inaczej szkoda czasu i kasy.

    Robak

  • 13. Data: 2019-01-10 15:56:35
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 15:29:20 UTC+1 użytkownik Sir_Robak napisał:

> [...]
    > ustawienie go pod sufitem, ale cudów nie będzie. Planowaną lokalizację
    > AP daj pod sufit w przejściu lub salon (oczywiście pomiędzy routerem a

    Router i AP ma być połączony skrętką, którą puszczę w suficie z KG.
    Może uda się kupić jakiś AP z PoE. Budżet skromny (im mniej tym lepiej ale max 400)
    ale może coś znajdę :-)

    uciu

  • 14. Data: 2019-01-10 16:38:30
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 06:33:23 UTC-6 użytkownik uciu napisał:
    > Temat zwiazany z budową wiec pisze tutaj :-)
    >
    > Ściany w domu z silikatów - czy one mocniej zatrzymują sygnał z routera niż w
    przypadku gazobetonu?

    > U siostry router to jakiś tani chińczyk.
    > U mnie ASUS RT-AC1200G+ kupiony za namową sprzedawcy, miał tez dobre opinie w
    necie...

    > U siostry gazobeton - router w garazu i zasięg w domu (parterówka 100m2) ok.
    > U mnie silikaty za zasięg jest marny - 2,4 w ogóle nie wyszukuje (jest tylko tam,
    gdzie wisi router), 5GHz laptop wyszukuje ale zasieg w salonie to ok 20% - fotka
    poniżej.
    > A przecież 2,4 powinien być mocniejszy....
    >
    > Jak sprawdzić - bo może mój egzemplarz jest jakiś wadliwy? Zrobiłem już upgrade
    softu.
    > Może jak się okaże że jest OK dać jakiś dodatkowy AP w miejsce zaznaczone na
    niebiesko? Powinno to pomóc. Tylko wkurza mnie to, że kupiłem router za 300zł i jest
    gorszy niż chinol za stówkę.

    > Fotka
    > https://drive.google.com/open?id=1AgxH-oc2gOmwKjQ-v6
    XXCLvqW6o8amgy

    Pobaw sie antenkami.
    Wiele nie pomoze ale moze akurat masz pecha i masz obie ustawione zle.

    One sa dlatego dwie i dlatego na zawiasach zeby jedna ustawic prostopadle do drugiej
    i tym sposobem umozliwic lepszy odbior.

    Wiele odbiornikow tez ma dwie antenki wewnatrz ale nie zawsze wzajemna korelacja
    anten AP-ka i telefonu/laptopa wystarcza i czasem trzeba zmienic ustawienie antenek w
    AP.

    Do tego niektore laptopy maja po prostu kiepskie anteny i jak u siostry widzisz ze
    dziala na jej laptopie na taka odleglosc to nie znaczy ze Twoj laptop bedzie dzialal
    tak samo dobrze u niej.

    Tak czy siak sciany tlumia i to raczej nie zalezy czy to silikat czy gazobeton tylko
    od tego jaki jest sklad tych bloczkow pod katem metali i wilgoci.

    Tak czy siak, jak pobawienie sie antenkami wiele nie pomoze to mozesz pozmieniac
    nieco ustawien w AP. Zmien kanal na ktorym pracuje siec (moze sasiad ci przeszkadza).

  • 15. Data: 2019-01-10 17:35:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 13:33 uciu <a...@g...com> pisze:

> [...]
    > U mnie silikaty za zasięg jest marny - 2,4 w ogóle nie wyszukuje (jest
    > tylko tam, gdzie wisi router), 5GHz laptop wyszukuje ale zasieg w

    Zainstaluj w telefonie apkę typu wifi-analizer i popatrz co pokazuje.
    Bez tego to zgadywanie.

    TG

  • 16. Data: 2019-01-10 19:13:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Zainstaluj w telefonie apkę typu wifi-analizer i popatrz co pokazuje.
    > Bez tego to zgadywanie.

    A tak w ogóle, to WiFi jak ma być w salonie to dlaczego router jest w
    garażu?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2019-01-10 21:30:43
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 12:13:20 UTC-6 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > A tak w ogóle, to WiFi jak ma być w salonie to dlaczego router jest w
    > garażu?

    Bo jest brzydki i kabla zabraklo i wiertlo bylo za krotkie ;)
    Nie moglem sie powstrzymac :)

  • 18. Data: 2019-01-10 21:38:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-01-10 o 13:33, uciu pisze:
> [...]
    niebiesko? Powinno to pomóc. Tylko wkurza mnie to, że kupiłem router za 300zł i jest

    A te szafy na korytarzu we wnęce to masz pod sam sufit?
    Moze uda Ci się tam upchać tego AP i kabel spuścić do niego strychem,
    będzie na środku
    domu i to powinno pomóc.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 19. Data: 2019-01-10 23:33:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Bo jest brzydki i kabla zabraklo i wiertlo bylo za krotkie;)
    > Nie moglem sie powstrzymac:)

    Nie chciał wydać na ładniejsze, to teraz wyda na więcej infrastruktury ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2019-01-11 06:21:33
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.01.2019 o 13:33, uciu pisze:
> [...]
    >
    > U siostry router to jakiś tani chińczyk.
    > U mnie ASUS RT-AC1200G+ kupiony za namową sprzedawcy, miał tez dobre opinie w

    Pobierz aplikację WiFi Analyzer i popróbuj wspólnie z kimś poszukać
    lepszych ustawień anten, czy samego routera.
    Ja też miałem tego Asusa i też nie byłem zadowolony. Oddałem go szybko i
    kupiłem Netgear R6400. Teraz router stoi tam, gdzie chciałem, ale też
    nie wszędzie jest dobry sygnał.
    Starego Asusa RT N10 postawiłem, jako repeater i mam zasięg w 80% chałupy.
    Spróbuj się zamienić z siostrą na parę dni routerami, to będziesz miał
    od razu odpowiedź.
    Jacek