  • 1. Data: 2019-08-19 21:26:07
    Temat: rozdzielacz co 1 1/2"
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Cześć grupo!

    W projekcie do grzejników (dobrane na 55/45/20) jest rozdzielacz 1 1/2"
    (słownie: półtorej cala), ale gdzie to kupić nie wiadomo. Projektant
    upiera się że musi taki być i mówi żeby zapomnieć o standardowym 1" i
    może ewentualnie z bólem dopuścić 5/4".

    Ktoś wie gdzie takie ustrojstwo dostać? Gdzieś widziałem jakiś dosłownie
    jeden model za kosmiczne pieniądze. Czy może jednak nie przejmować się
    za bardzo obliczeniami i dać zwykły 5/4" czy nawet 1"?

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2019-08-19 21:35:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    Skręcić z kształtek pôłtoracalowych jak kupić gotowego nie ma gdzie a projektant
    uparty

  • 3. Data: 2019-08-19 22:17:16
    Temat: Re: rozdzielacz co 1 1/2"
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-08-19 o 21:35, Kris pisze:
    > Skręcić z kształtek pôłtoracalowych jak kupić gotowego nie ma gdzie a projektant
    uparty

    Albo dać dwa calowe równolegle. :)

  • 4. Data: 2019-08-19 22:25:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Poltorej to cebuli moze byc. Jesli cala to poltora.

  • 5. Data: 2019-08-19 22:51:16
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 19.08.2019 o 22:17, t-1 pisze:

    > Albo dać dwa calowe równolegle. :)

    Chyba zamiast robić takie rzeźby wezmę jednak jakiś na 5/4". Bo i owszem
    znalazłem rozdzielacz na 1 1/2". Purmo takie robi, dedykowane do
    instalacji przemysłowych, cena niezwykle okazyjna, belki+nyple+zawory
    odcinające za jedyne 2500zł na 4 obwody.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2019-08-19 22:58:59
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2019 21:26:16 UTC+2 użytkownik Jakub Rakus napisał:
> [...]
    > jeden model za kosmiczne pieniądze. Czy może jednak nie przejmować się
    > za bardzo obliczeniami i dać zwykły 5/4" czy nawet 1"?

    kaz sprawe sprawdzic innemu projektantowi

    b.

  • 7. Data: 2019-08-22 23:13:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > jeden model za kosmiczne pieniądze. Czy może jednak nie przejmować się
    > za bardzo obliczeniami i dać zwykły 5/4" czy nawet 1"?

    Zgrzać sobie z PP:

    https://scr.pgr.pl/2019/08/2019-08-22_23-11-44-71744
    .png

    Tu akurat rozdzielacz dolnego źródła z zaworami 1' na rurze PP63
    ale trójniki już redukcyjne do PP32 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2019-08-23 11:11:24
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 22.08.2019 o 23:13, Adam Sz. pisze:
> [...]
    .png

    > Tu akurat rozdzielacz dolnego źródła z zaworami 1' na rurze PP63

    Może to i niegłupie. Po dokładnym rozeznaniu tematu widzę że nawet i
    gotowy na 5/4" to nie jest taka prosta sprawa i wcześniej rzucony pomysł
    z kształtkami chyba jednak trzeba wziąć pod uwagę.

    Ten rozdzielacz ze zdjęcia zrobiłeś na zwykłych rurach PP-R czy stabi?
    Jaką tam temperaturę masz maksymalną?

    Jakub Rakus

  • 9. Data: 2019-08-30 16:14:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 23 sierpnia 2019 11:11:26 UTC+2 użytkownik Jakub Rakus napisał:

    > Ten rozdzielacz ze zdjęcia zrobiłeś na zwykłych rurach PP-R czy stabi?
    > Jaką tam temperaturę masz maksymalną?

    Zwykłych. Stabi nie ma sensu używać bo przecież tam masz odcinki rur
    max 5cm ;) A to akurat jest do dolnego źródła gdzie temperatura to
    -5stC do +15stC więc tym bardziej stabi nie ma sensu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.