  • 1. Data: 2020-04-04 08:35:19
    Temat: rozliczenie kosztów po roku
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Więc:
    dzieci moje użytkują dom przez rok więc sie mogę pokusić o jakies podsumowanie.
    Użytkują na razie tylko parter, pow. ok 100m2. Ludzi 2 sztuki.
    Ogrzewane wspomagane solarem własnej konstrukcji i prądem.
    Ogrzewanie budynku i cwu ustawione tak, że używa się wyłącznie taniej taryfy.
    Zużyli prądu
    suma 15,8,0 6762 kWh czyli 2169,09 zł
    dzienna 15,8,1 1113 kWh czyli 756,84 zł
    nocna 15,8,2 5649 kWh czyli 1412,25 zł

    natomiast podlicznik na mieszkanie bez kotłowni wskazał 1654kWh.
    Nie pamietam, z której częsci jest zasilony rekuperator.

    Sterownik zeznaje że:
    grzałki ogrzewania wzięły 3276kWh czyli 835zł
    grzalki ciepłej wody wzięły 1669kWh czyli 422zł.

    b.

  • 2. Data: 2020-04-04 08:48:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    To i ja napiszę
    Dom z 200m2ale minus garaż to grzane jakiś 160m2
    Gaz mam od 27 listopada
    1 kwietnia na liczniku było 900m3 czyli 1800zl
    1800zl/125dni=15zl dziennie na CO+CWU.
    Jestem mile zaskoczony.
    Ostatnie 3lata grzałem węglem, wcześniej drewnem
    Zima zimie nierówna ale węglem było zdecydowanie drożej.

  • 3. Data: 2020-04-05 08:03:29
    Temat: Re: rozliczenie kosztów po roku
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-04-04 o 08:35, Budyń pisze:
    > Zużyli prądu
    > suma 15,8,0 6762 kWh czyli 2169,09 zł

    Ciekawe. Przy moim zużyciu rocznym na poziomie 6200 kWh płacę około 3800
    zł. Jedna taryfa. Pomorze. Energa.

    --
    MN

  • 4. Data: 2020-04-05 08:17:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Ciekawe. Przy moim zużyciu >rocznym na poziomie 6200 kWh >płacę około 3800
    >zł. Jedna taryfa. Pomorze. >Energa.

    Dlaczego na G12W nie zmieniasz?

  • 5. Data: 2020-04-05 09:02:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-04-05 o 08:17, Kris pisze:

    > Dlaczego na G12W nie zmieniasz?

    Nie opłaca mi się. Żyję za dnia, prąd zużywam za dnia (w nocy też, ale
    mniej).

    --
    MN

  • 6. Data: 2020-04-05 09:18:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Nie opłaca mi się.

    Generalnie G12W w domu zawsze się opłaca. Bardzo specyficzne "życie" musiałbyś mieć
    żeby się nie opłaciło.
    Ps
    Zerknij w kalendarz i policz ile w roku masz sobót, niedziel i świąt.

  • 7. Data: 2020-04-06 13:34:48
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 05.04.2020 o 08:03, Marcin N pisze:

    > Ciekawe. Przy moim zużyciu rocznym na poziomie 6200 kWh płacę około 3800
    > zł. Jedna taryfa. Pomorze. Energa.

    No jest różnica czy z tych 6762 kWh większość płacisz w cenie ok. 29
    gr/kWh czy 52 gr/kWh.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 8. Data: 2020-04-06 13:38:53
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 05.04.2020 o 09:18, Kris pisze:

> [...]
    żeby się nie opłaciło.
    > Ps
    > Zerknij w kalendarz i policz ile w roku masz sobót, niedziel i świąt.

    Dokładnie tak, jak piszesz. Ja przez pierwsze 3 lata miałem G12 po
    prostu. Policzyłem, że nawet jakbyśmy przez 24 h non stop prąd ciągnęli
    z równym zapotrzebowaniem, to i tak by się opłacało mieć G12.
    Po zmianie z G11 na G12 ewidentnie mieliśmy oszczędność około 50
    zł/mies. Aktualnie trochę nam się rozkład dnia zmienił, żona jest
    częściej w domu w ciągu dnia, w weekendy też więcej jesteśmy w domu
    (wcześniej żona miała pracę), więc zmieniliśmy na G12W i jest jeszcze
    ciut lepiej.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 9. Data: 2020-04-06 13:44:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-06 o 13:38, Kżyho pisze:

> [...]
    > częściej w domu w ciągu dnia, w weekendy też więcej jesteśmy w domu
    > (wcześniej żona miała pracę), więc zmieniliśmy na G12W i jest jeszcze

    Zmień na G13, jest jeszcze lepsza.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2020-04-06 14:02:01
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Zmień na G13, jest jeszcze lepsza.

    ja bym poszedł w g113e