  • 1. Data: 2016-08-28 15:40:46
    Temat: rzadcy goście
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Hejka. Dziś naszą działeczkę zaszczycił Pokłonnik osinowiec, jeden z
    naszych największych owadów. Motyl ten został umieszczony na "Czerwonej
    liście zwierząt ginących i zagrożonych w Polsce" z kategorią LC.
    Pozdrawiam entomologicznie Ja...cki

    http://www.naszemotyle.natura2000.pl/motyle.php?dzia
    l=2&kat=14&art=39

  • 2. Data: 2016-08-28 22:27:33
    Temat: Re: rzadcy goście
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    > naszych największych owadów. Motyl ten został umieszczony na "Czerwonej
    > liście zwierząt ginących i zagrożonych w Polsce" z kategorią LC.

    Też kilka dni temu spotkałem na pobliskiej polance. Miejsce dla niego
    dość nietypowe. Spora to bestyja, i miła do tego! Jeśli dalej poleciał
    na wschód, to mogło się zdarzyć, że to ten sam. I chociaż ginący, to
    się dzisiaj odnalazł!

    Jarek

    PS
    Kozioróg dębosz też się kiedyś przypałętał, ale to było dobrych kilka
    lat temu. Ten nie dość, że wielki, to i masywny -- zwiewności motylej
    próżno u takiego szukać. No ale tu miejsce dla niego odpowiednie.

    --
    Leciała mucha z Łodzi do Zgierza,
    Po drodze patrzy: strażacka wieża,

  • 3. Data: 2016-08-31 09:39:55
    Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl>

    W dniu 2016-08-28 15:40, Dirko pisze:
> [...]
    > naszych największych owadów. Motyl ten został umieszczony na "Czerwonej
    > liście zwierząt ginących i zagrożonych w Polsce" z kategorią LC.

    Kiedyś odbierałem drewno z tartaku. Z pomiędzy kłód wyleciał olbrzymi
    owad z równie wielki podkładełkiem. Razem z nim miał z kilkanaście
    centymetrów. Co to mogło być? Leciał bardzo niezgrabnie i dżwięczał.

  • 4. Data: 2016-08-31 09:57:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    dziadek2 kiedyś odbierał drewno z tartaku:

    > Z pomiędzy kłód wyleciał olbrzymi owad z równie wielki podkładełkiem.
    > Razem z nim miał z kilkanaście centymetrów. Co to mogło być? Leciał
    > bardzo niezgrabnie i dżwięczał.

    Nie byłże ci on zgłąbem (Megarhyssa rixator)?

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2016-08-31 22:42:58
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 31 Aug 2016 09:39:55 +0200, dziadek2 napisał(a):

> [...]
    > owad z równie wielki podkładełkiem. Razem z nim miał z kilkanaście
    > centymetrów. Co to mogło być? Leciał bardzo niezgrabnie i dżwięczał.

    Co to jest "podkładełko"? 3-|

  • 6. Data: 2016-09-08 17:00:32
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 28.08.2016 o 15:40, Dirko pisze:
    > Pokłonnik osinowiec

    http://archiwum.allegro.pl/oferta/limenitis-populi-p
    oklonnik-osinowiec-samiec-i6061338143.html

  • 7. Data: 2016-09-17 21:28:34
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Hejka. Odlatują żurawie. Dziś długo krążyły głosno narzekając zanim
    uniosły się na odpowiednią wysokość a potem utworzyły klucz, który
    niespiesznie udał się w kierunku południa. Potem na krótko pokazał się
    bielik a wczoraj nad działką przeleciało stadko (około 20 sztuk) czajek.
    Pozdrawiam jesiennie Ja...cki

  • 8. Data: 2016-09-18 21:38:57
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17.09.2016 o 21:28, Dirko pisze:
> [...]
    > niespiesznie udał się w kierunku południa. Potem na krótko pokazał się
    > bielik a wczoraj nad działką przeleciało stadko (około 20 sztuk) czajek.

    Ty to masz fajne widoki.
    U mnie na niebie pusto. Czasami terkocze lotnia, jakiś samolot dwupłatowy.
    Może tutaj żurawie jeszcze nie poczuły zimna. ;-)

    Pozdrawiam Krycha.

  • 9. Data: 2016-09-18 23:13:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > Ty to masz fajne widoki.
    > U mnie na niebie pusto. Czasami terkocze lotnia, jakiś samolot dwupłatowy.

    Może chociaż stonkę zrzuci?

    > Może tutaj żurawie jeszcze nie poczuły zimna. ;-)

    Jarek

    --
    Wyjdą znów szkodniki znane
    Niszczyć pola ziemniaczane;