  • 1. Data: 2015-03-25 16:03:59
    Temat: rzeżucha
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    Jakie jest najlepsze podłoże dla rzeżuchy, żeby jak najdłużej się
    utrzymała? Oczywiście na mokrej wacie/ligninie szybko wykiełkuje i w
    tydzień urośnie około 5cm, ale też szybko padnie. W ziemi doniczkowej
    będzie jej lepiej? A może jakieś inne pomysły, co zrobić, żeby utrzymała
    się troszkę dłużej?

    Ewa

  • 2. Data: 2015-03-25 16:41:42
    Temat: Re: rzeżucha
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

> [...]
    > doniczkowej będzie jej lepiej? A może jakieś inne pomysły, co
    > zrobić, żeby utrzymała się troszkę dłużej?

    Kiedyś udało mi się doprowadzić do przeterminowania wielkanocnej
    rzeżuchy. Nawet bez specjalnego podłoża. Na zwykłej wacie/ligninie,
    tyle że uprawa miała charakter górski, to znaczy zrealizowana została
    na misce odwróconej do góry dnem. A od spodu duży zasób wody do
    kapilarnego podsiąkania. Zapomniało się o tym wysiewie (wtedy nie
    było jeszcze dopłat unijnych), więc roślinki weszły w pozaliścienną
    fazę rozwoju. Któraś wręcz zabierała się do kwitnienia. To nie jest
    takie zwykłe "utrzymanie się troszkę dłużej". Siewki powypuszczały
    jakieś takie cienkie i długie poplątane badyle. Całkiem co innego niż
    wielkanocny zagajnik, jaki znamy. To w zasadzie są kiełki rzeżuchy,
    w późnym etapie wzrostu i już zachlorofilowane przez światło.

    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wciąż ta sama co roku wata i lignina
    może się znudzić, więc gdyby zechciała Pani posłuchać moich rad, to
    mogę polecić takie oto podłoże alternatywne:

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/C
    ress_keyboard-3_sprouting_other_side.jpg

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2015-03-25 19:18:08
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > mogę polecić takie oto podłoże alternatywne:
    > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/C
    ress_keyboard-3_sprouting_other_side.jpg

    Tak to przy okazji zaliczyłabym post. Jak przestanę się odzywać, to
    będzie znaczyło, że hoduję rzeżuszkę.

    Ewa