  • 1. Data: 2018-06-06 11:54:36
    Temat: schody po wylaniu jak wyrównać wysokość
    Od: <n...@n...pl>

    Uwikłany w inne problemy nie dopilnowałem wylewki (na jesieni).
    fachury ^%#@ ponadlewali stopnie (17) schodów wewnętrznych na piętro
    nawet po 2-3cm na wysokości - garbato. Gdyby nie dolali/wybrali byłoby
    całkiem w porządku - zrobiłbym sobie ładną szlichtę.
    Szalunek, stopnie składałem z precyzją 3-5 mm a oni to zniszczyli
    bezmyślnie. Poziomy były wyliczone precyzyjnie pod przyszłe poziomy
    podłóg, stopni i teraz się nie zgra (zresztą jeden stopień jako tako a
    inny do dupy całkiem), muszę równać.
    Beton B25 - podobno ;-), dużo kruszywa przy wierzchu.

    Pytanie - czym?

    Młotek, przecinak ?? (to chyba ze 3-7 dni będę kuł)
    Pożyczyć kątówkę z tarczą 230 diament i płasko próbować ścinać?
    Duży młot udarowy? - nie rozp.. całkiem stopni?
    Może jakaś dłutownica jak pod kable el.?

    Ktoś walczył z tym?

  • 2. Data: 2018-06-06 12:39:34
    Temat: Re: schody po wylaniu jak wyrównać wysokość
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-06 o 11:54, n...@n...pl pisze:
> [...]
    > Duży młot udarowy? - nie rozp.. całkiem stopni?
    > Może jakaś dłutownica jak pod kable el.?

    Gwarancja?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-06-06 13:53:40
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 06.06.2018 o 11:54, n...@n...pl pisze:

    > Beton B25 - podobno ;-), dużo kruszywa przy wierzchu.
    >
    > Pytanie - czym?

    dawno temu to było wylane? jak to kilka dni to jeszcze z betonem idzie
    się dogadać i jakoś to idzie..

    przy większej warstwie >1..2cm to ponacinał bym rowki tarczą diamentową
    i skuł młotowiertarką
    przy mniejszych zeszlifował bym tarczą do szlifowania betonu

    potem szalunek, choćby z płyty gipsowej i wylał bym na to wylewkę
    samopoziomującą dla wyrównania

  • 4. Data: 2018-06-06 15:16:46
    Od: temp11 <g...@b...pl>

    On Wed, 6 Jun 2018 13:53:40 +0200
    alberciq <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    > przy mniejszych zeszlifował bym tarczą do szlifowania betonu
    >
    > potem szalunek, choćby z płyty gipsowej i wylał bym na to wylewkę

    ----------------------------^^^^^^^^^^^^
    Nie, raczej grubo, na na niektórych stopniach trudno wyrwać deskę z
    rowka który się wytworzył.

    Chyba faktycznie rowki ponacinać będzie łatwiej niż na płasko próbować
    kątówką. Tarcza do szlifowania to raczej nawet nie będę próbował,
    zapylę się na śmierć.

  • 5. Data: 2018-06-06 15:39:15
    Od: temp11 <g...@b...pl>

    On Wed, 6 Jun 2018 12:39:34 +0200
    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Gwarancja?

    Ekipa była z doskoku, w średnim wieku i "miastowa", rokowali dobrze z
    wyglądu (nie jakieś od pługa). Miałem trochę nie-szczęścia że
    ich w ogóle trafiłem, bo bym sam jeden dygał wszystko. Niestety
    wylewka była "z problemami" i teoretycznie trochę trudno ich do
    końca winić - mogło być gorzej - ze względu na sytuację.

    Trudno, pomęczę się znowu sam. Miałem tu już takie kataklizmy, że to
    wydaje mi się .. normalne ;)

  • 6. Data: 2018-06-06 15:43:01
    Od: <n...@n...pl>

    On Wed, 6 Jun 2018 15:39:15 +0200
    temp11 <g...@b...pl> wrote:

    ->temp11<-

    Przepraszam, używam wielu komputerów i nawet czytników, i mam
    powpisywane przypadkowe nick-i.

  • 7. Data: 2018-06-06 17:35:10
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 6 czerwca 2018 08:16:49 UTC-5 użytkownik temp11 napisał:

> [...]
    >
    > Chyba faktycznie rowki ponacinać będzie łatwiej niż na płasko próbować
    > kątówką. Tarcza do szlifowania to raczej nawet nie będę próbował,

    I tak pylu bedzie masa.
    Tnij rowki. Jak mozesz to zrob sobie jakies prowadnice z drewna aby rowki wyszly
    pi*oko rowno.

    Tak czy siak masz w cholere roboty. Bo najpierw sciac, potem nadlac a po drodze
    zadbac aby bylo rowno tak jak chciales. A i tak jest szansa ze jak nadlejesz to sie
    moze odparzyc jak nie doczyscisz dobrze.

    Jak juz zaplaciles tym robotnikom to nie zazdroszcze.

  • 8. Data: 2018-06-06 19:15:42
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 06.06.2018 o 11:54, n...@n...pl pisze:

    > Ktoś walczył z tym?

    generalnie to nie zazdroszczę i współczuję bo miałem podobny problem.
    co prawda tylko dwa stopnie przelane o 2-3 cm, reszta była OK ale i tak
    kilka godzin mi to zajęło

    a zrobiłem to tak: od czoła ponawiercałem otwory długim wierłem, bodajże
    fi8, później młot i wyrównanie reszty gumówką, przy tej metodzie
    sugeruję tylko wymyślić jakąś prowadnicę do wiercenia by otwory trzymały
    poziom

    pytanie: co będzie na tych stopniach, płytka, drewno itp. ?
    od tego zależy wymagana precyzja "płaskości" stopnia, ja miałem stopnie
    drewniane klejone na piankę i stolarz stwierdził, że
    trochę fali i chropowatości to nawet lepiej niż idealnie płaski stopień

  • 9. Data: 2018-06-06 21:28:42
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > Duży młot udarowy? - nie rozp.. całkiem stopni?
    > Może jakaś dłutownica jak pod kable el.?

    Zobacz hasło "frezarka do betonu". Wypożyczalnie mają. Nie wiem czy
    się nada ale zapytać można.
    Wojtek

  • 10. Data: 2018-06-06 23:28:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 11:54, n...@n...pl pisze:
    > Szalunek, stopnie składałem z precyzją 3-5 mm a oni to zniszczyli
    > bezmyślnie.

    Jak to możliwe, że tak ważna rzecz, jak schody (w dodatku starannie
    przygotowane) jest partolone przez rzekomo fachowe ekipy?
    One nie wiedzą, że to istotny element? Mają w dupie, czy nie potrafią? I
    dlaczego inwestor nie stoi nad nimi z kijem? Przecież to jeden dzień.

    --
    MN