  • 1. Data: 2016-05-29 20:13:23
    Temat: ściana 3w czy płytka klinkierowa + płyta fundamentowa
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    chcemy by nasz dom miał elewację z kliekieru.

    Widze wiec 2 rozwiązania - albo ściana 3W albo płytka klinkierowa klejona na
    styropian. Doradzcie czy płytka będzie tak samo trwała jak cegła pełna w ścianie 3W?
    Boję się, że płytka po jakimś czasie odpadnie...

    Inna sprawa to to, że dom ma być wybudowany na płycie, a sama płyta ma być wylana na
    szalunek tracony. Nie ma wiec problemu by na ten styro dać klej siatke i na to
    płytkę.

    Ale co z cegłą pełną? Jak pożenić ścianę 3w z płytą? Przy tradycyjny fundamencie nie
    widze problemu - szersze ławy i śćiana z klinkieru pnie się do góry. Ale jak to
    zrobić z płytą opatuloną styropianem? Przecież waga takiej ściany wymaga jakiegoś
    solidnego fundamentu:-/

    Może nie warto kombinować i zastosować płytkę klinkierową - o ile to jest trawałe?
    Choć z płytką widze problem z obróbką okien.

    pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2016-05-29 21:44:18
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-05-29 o 20:13, uciu pisze:
> [...]
    styropian.
    >Doradzcie czy płytka będzie tak samo trwała jak cegła pełna w ścianie 3W?
    Ściana 3W to problemy z wykonaniem a i kotwy robią mosteki, małe ale
    zawsze. A na płycie to się nie da bo musiałbyś od czoła zostawić płytę
    gołą nie mówiąc już o mostku w koło domu, wg mnie bez sensu.

    >Boję się, że płytka po jakimś czasie odpadnie...

    A czemu by miała odpaść? dobry klej elastyczny do płytek załatwi sprawę.

    > Inna sprawa to to, że dom ma być wybudowany na płycie,
    >a sama płyta ma być wylana na szalunek tracony.
    >Nie ma wiec problemu by na ten styro dać klej siatke i na to płytkę.

    Pewnie.

    > Ale co z cegłą pełną? Jak pożenić ścianę 3w z płytą?

    Bez sensu, zrobi ci mostek na dole i będzie wychładzać płytę,
    stracisz główną jej zaletę, możliwość dokładnego w koło zaizolowania.

    > Może nie warto kombinować i zastosować płytkę klinkierową - o ile to jest trawałe?
    Wbrew pozorom tynki nawet stare mineralne trzymają się mocno na kleju,
    dlaczego płytka miałaby się nie trzymać? w końcu nie waży tyle co cegła,
    poza tym ciężar się przenosi pionowo na dolne płytki i to one trzymają
    całą elewację. Więc ważna będzie listwa startowa bo na niej się one oprą
    a płytę zlicujesz z murem i zaizolujesz styro aby mieć ciągłość izolacji.

    >Choć z płytką widze problem z obróbką okien.

    Dlaczego? możesz przecież wnęk nie okładać płytką tylko otynkowć, wybrać
    ładny kolor współgrający z płytką.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2016-05-30 06:11:56
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 maja 2016 21:44:25 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > A czemu by miała odpaść? dobry klej elastyczny do płytek załatwi sprawę.

    złe doświadczenia z płytkami kładzionymi na zewnątrz :-) ale tylko z podłogowymi :-)

    > Dlaczego? możesz przecież wnęk nie okładać płytką tylko otynkowć, wybrać
    > ładny kolor współgrający z płytką.

    inny sposób wymyśliłem - kupić ten sam wzór cegły co płytak i piłą wyciąć L-ki z
    całej cegły by można było wnęki jakoś ładnie obrobić. Dodatkowo można te L ki wycić
    grubsze dzięi czemu wokół onka powstanie :ramka, czy bardzij wysunięty parapet. Inna
    sprawa jak się to będzie cięło - choć ostatnio jak robiłem ścianę z cegły taniej
    wychodziło mi kupić całą cegłę i ciąć na płytki niż kupować płytki a z samym cięciem
    na pile do płytek nie bylo problemu.

    uciu

  • 4. Data: 2016-05-30 08:18:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 06:11:57 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > inny sposób wymyśliłem - kupić ten sam wzór cegły co płytak i piłą wyciąć L-ki z
    całej cegły by można było wnęki jakoś ładnie obrobić.

    Kupisz przeciez tez na pewno plytki naroznikowe :) Tyle, ze pewnie beda
    cholernie drogie. No niestety moim zdaniem plytki wygladaja duzo gorzej i
    ja osobiscie albo bym robil zwykly (poszerzony) fundament i na tym murowal z
    cegiel albo zrezygnowal z takiego klinkieru. Glownie wlasnie ze wzgledu na
    naroza - bedzie widac, ze to plytka :)
    pozdr.

  • 5. Data: 2016-05-30 08:47:22
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 08:18:54 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > cegiel albo zrezygnowal z takiego klinkieru. Glownie wlasnie ze wzgledu na

    Tego się obawiam, ze będzie widać, że to jest przyklejona płytka, choć z drugiej
    strony jak się ładnie wykończy drzwi i okna... Nie wiem jeszcze jak z fugowaniem.
    Nie byłoby tematu z płytką i brałbym cegłę gdybym wiedział jak ją pożenić ocieploną
    płytą fundamentową.
    W sumie lepsza płytka niż plastikowy tynk :-)

  • 6. Data: 2016-05-30 09:22:38
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 08:18:54 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Kupisz przeciez tez na pewno plytki naroznikowe :) Tyle, ze pewnie beda
    > cholernie drogie.

    podzwoniłem i cena za narożniki to porażka - jak na przykład cena za cegłe lub płytke
    to 2 zł tak za narożnik ok 7-8zł :-)

    Wiec... poświece troche czasu i kupie pełne cegły (ta sama cena co płytka) i bedę się
    bawił w cięci cegły pełnej na płytki :-) Zawsze z 1 cegły mam 2 płytki i 2 narożniki.
    Nie bedzie żle...potrzebuje ok 12tyś płytek :-) Dodatkowo środek cegły (zakładające,
    że będzie pełna) można na coś fajnego wykorzystać w ogrodzie:-)

    uciu

  • 7. Data: 2016-05-30 09:49:59
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, May 30, 2016 at 9:22:39 AM UTC+2, uciu wrote:

> [...]
    (zakładające, że będzie pełna) można na coś fajnego wykorzystać w ogrodzie:-)

    Ja bym radzil kupic kilkanascie cegiel na poczatek kilka i zrobic test ciecia... ;)
    Wg mnie na plytki to jakas masakra bedzie...
    Ja (znaczy sie ekipa) przecinalem cegly po przekatnej, zeby zrobic z nich daszki na
    murek ogrodzenia - troche zabawy z tym bylo i wbrew pozorom nie wychodza 2 z jednej
    cegly, tzn. jak sie zostawialo zaokraglone koncowki cegly, czyli ciecie po przekatnej
    z przesinieciem ~ 1cm

    BTW. Tnac na katowe L tez nie bedzie 2 pelnowymiarowych naroznikow z jednej cegly

  • 8. Data: 2016-05-30 10:14:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 09:22:39 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > podzwoniłem i cena za narożniki to porażka - jak na przykład cena za cegłe lub
    płytke to 2 zł tak za narożnik ok 7-8zł :-)

    No niestety :(

> [...]
    (zakładające, że będzie pełna) można na coś fajnego wykorzystać w ogrodzie:-)

    Jak radzi wyzej WS - kup najpierw i przetestuj. Mnie kurwica strzelala jak
    mialem obciac kilka cegiel na prosto, a co dopiero taka precyzyjna robota
    jak wyciecie naroznikow. Nie wyobrazam sobie tego - po pierwsze dobrze
    wypalona cegla klinkierowa jest bardzo twarda i musisz ciac diamentowa
    tarcza, a i tak czasem przeciecie jest bardzo upierdliwe- zamiast ciac to
    "wytapia" sie z niej swego rodzaju lawa w tempie takim ze uh ;) Po drugie
    kurzy sie przy tym niemilosiernie. Po trzecie trzeba stosowac nauszniki bo
    po 10 min ciecia przez nastepne 2h nic nie slyszysz na uszy bez
    zabezpieczenia:)

    Ja bym na Twoim miejscu temat zdecydowanie odpuscil. A jezeli chcesz to sam
    robic to tym bardziej. Jak wspomniales sam - fugowanie - takiej ilosci plytek
    to bedzie MAKABRA ;) Jak chcesz naprawde robic to sam to zaklep sobie
    z pol roku na caly dom minimum :-)

    Sasiad kleil tylko cokoly z plytek klinkierowych (50cm dookola domu) i zajelo
    mu to 2 miesiace popoludniami :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-05-30 14:59:54
    Od: uciu <a...@g...com>

    mam zamar zrobić jak radzicie:-) wpierw próba na kilku.

    Jak robiłem ścianę z cegły klikierowej ręcznie formowanej to cięło się bez problemu
    piłą do glazury - tarcza diamentowa obracająca się częściowo w wodzie. Tym samy
    sciana wyszła na prawde tanio :-) Samo cięcie nie trwało długo.

    uciu

  • 10. Data: 2016-05-30 15:58:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 14:59:55 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

> [...]
    piłą do glazury - tarcza diamentowa obracająca się częściowo w wodzie. Tym samy
    sciana wyszła na prawde tanio :-) Samo cięcie nie trwało długo.

    Ale naroznikow tak nie zrobisz bo tarcza duza i bedzie trzeba dokonczyc
    reczna mala katowka (i tez moze nie byc latwo) :-) Co do ciecia cegly na
    plytki - no z jednej cegly zrobisz dwie plytki - czy to sie rzeczywiscie
    tak oplaca? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.