  • 1. Data: 2018-04-09 22:04:27
    Temat: ściana przepuszczająca ciepło
    Od: adam <a...@a...pl>

    W starym budynku bez wygód są tylko dwa pomieszczenia + spora sień. W
    tej sieni chcę zrobić małą kotłownię, a obok łazienkę i małą kuchnię.
    Chodzi o taką ściankę między kotłownią a łazienką, aby przenikało ciepło
    z kotłowni do łazienki. Ważne jest żeby nie przenikał kurz, a przenikało
    ciepło. Hałas też może sobie przenikać.
    Z czego to zrobić?
    A może jakiś inny pomysł na wykorzystanie ciepła z kotłowni?

  • 2. Data: 2018-04-09 22:13:29
    Temat: Re: ściana przepuszczająca ciepło
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2018 22:04:28 UTC+2 użytkownik adam napisał:
    > z kotłowni do łazienki. Ważne jest żeby nie przenikał kurz, a przenikało
    > ciepło. Hałas też może sobie przenikać.
    > Z czego to zrobić?
    > A może jakiś inny pomysł na wykorzystanie ciepła z kotłowni?

    Pytanie czym będzie palone w tej kotłowni i jak długo, bo np.
    napalisz po południu żeby wieczorem w chałupie było ciepło,
    przez noc wszystko wystygnie, pójdziesz rano do kibelka
    i przymarzniesz do sedesu ;)

    L.

  • 3. Data: 2018-04-09 22:29:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z blachy.

  • 4. Data: 2018-04-09 22:51:28
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Pytanie czym będzie palone w tej kotłowni i jak długo, bo np.
    > napalisz po południu żeby wieczorem w chałupie było ciepło,
    > przez noc wszystko wystygnie, pójdziesz rano do kibelka
    > i przymarzniesz do sedesu ;)

    Kocioł zasypowy bez podajnika, ale te 8 godzin powinien trzymać.
    To ciepło z kotłowni to nie będzie jedyne źródło, żeberka jakieś tam
    dam. Chodzi po prostu o to, żeby nie uciekało bezproduktywnie przez
    sufit, czy inne ściany.

  • 5. Data: 2018-04-09 22:55:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Z blachy.

    Jakby w kotłowni było ze 40C to może coś tam... Ale jak tam realnie
    będzie, a niech tam 25C a w łazience 18C to nawet ta blacha nie pomoże.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2018-04-10 00:04:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To brak blachy.

  • 7. Data: 2018-04-10 00:05:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ustaw w kotlowni banke z zacierem. Zacier lubi cieplo.

  • 8. Data: 2018-04-10 00:08:07
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > A może jakiś inny pomysł na wykorzystanie ciepła z kotłowni?
    Tylko żebyś się nie przejechał na tym "wykorzystaniem ciepła" z kotłowni.
    Ponieważ albowiem piec ma izolację.
    Albo może inaczej.Miałem kiedyś kocioł na groszek zamontowany w komórce.Taka
    3,5x5,5.Strop ze styropianu, ściany- cegła 24 cm.Węgiel był kupowany około
    listopada, ja tylko miałem doglądać.Temperatura na kotle wynosiła 55°C. Przy
    temperaturach zewnętrznych poniżej -15°zamarzła woda w butelce, pod oknem.Przy
    -20°zamarzł groszek w koszu.Wilgotny był.Temperatura w komórce wynosiła wtedy -5-6°.
    Więc żebyś tylko nie poparzył.Lepiej zrób taką ścianę, jak Ci pasuje, nie licz
    na drapane.
    Pozdro.abomito

  • 9. Data: 2018-04-10 00:14:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy - 20 powietrze jest tak suche ze wysysa wilgoc ze wszystkiego. Rozwieszone na
    zewnatrz pranie po godzinie jest zimne ale suche. I im cieplejsze sie rozwiesi tym
    szybciej jest suche.

  • 10. Data: 2018-04-10 03:07:20
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2018 15:04:28 UTC-5 użytkownik adam napisał:
> [...]
    > ciepło. Hałas też może sobie przenikać.
    > Z czego to zrobić?
    > A może jakiś inny pomysł na wykorzystanie ciepła z kotłowni?

    Zrob z czegokolwiek.
    Ale na dole i na górze dodaj po rurze pcv 125mm plus filterek i wiatraczek.
    Jak różnica temperatur bedzie sensowna to i wiatraczka nie bedzie trzeba.
    A jak zestaw dwu rur to za malo to dodaj jeszcze dwie. Starczy. Tyle ciepla ile sie
    da wykorzystasz.
    A wiatraczek zadba aby sie powietrze nie uwarstwowilo.