  • 1. Data: 2019-10-02 19:08:40
    Temat: silikon na balkon
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Mam balkon od południowo zachodniej strony.
    W lecie tak daje żę płytki się spaliły.

    Wymieniłem płytki i chciałbym od czoła uszczelnić silikonem płytki.

    Kupiłem sopro sanitarny do stosowania na zewnątrz (odporny na UV)
    Ale zastanawiam się czy nie ma czegoś lepszego?
    Chodzi mi o wytrzymałość na temperatury.

  • 2. Data: 2019-10-02 21:16:31
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Płytki miałeś plasticzane czy z tektury, że się spaliły?

  • 3. Data: 2019-10-02 23:37:41
    Temat: Re: silikon na balkon
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2019 21:16:32 UTC+2 użytkownik Hans Kloss napisał:
    > Płytki miałeś plasticzane czy z tektury, że się spaliły?

    Nie wiem z czego ale do warstwy tuż przy ścianie (nie narażonej na słońce)
    musiałem pożyczyć młot a i tak zeszło mi cały dzien

  • 4. Data: 2019-10-03 12:56:36
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 03.10.2019 o 12:40, lleeoo pisze:

    > Nie wiem jaki kolor potrzebujesz ale najlepszym uszczelniaczem na
    > zewnątrz jest klej/uszczelka do szyb samochodowych. Są tubki jak
    > zwykły silikon i takie tzw "kiełbaski".

    wewnątrz stosuje i potwierdzam jakość i przydatność środka. ale na
    zewnątrz, puścił. zastanawiałem się czy nie z powodu uv. Zakładając że
    szyba samochodowa nie przepuszcza uv oczywiście

    ToMasz

  • 5. Data: 2019-10-03 13:25:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przepuszcza UV oczywiście, co osłabia adhezję (przyczepność kleju do podłoża).
    Dlatego przy klejeniu szkła (szyby, akwaria) pod klej poliuretanowy stosuje się
    podkład blokujący UV.

    -----

  • 6. Data: 2019-10-03 13:38:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, October 3, 2019 at 1:25:53 PM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
    > Przepuszcza UV oczywiście,

    e tam, szkła fotochromowe w okularach nie chca sie sciemniac w samochodzie, a reagija
    wlasnie na UV...

  • 7. Data: 2019-10-04 09:07:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 października 2019 08:59:38 UTC+2 użytkownik lleeoo napisał:

    > Widziałem kilka okuć kominów uszczelnionych tym specyfikiem,
    > najstarszy ma 11 lat i nic nie cieknie.
    A nie pomyliłeś z silikonem dekarskim?
    Ten stosują na kominach a wygląda podobnie jak klej do szyb

  • 8. Data: 2019-10-04 10:33:59
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 4 Oct 2019 00:07:14 -0700 (PDT), Kris pisze:
    > A nie pomyliłeś z silikonem dekarskim?

    Uszczelniałem płytki od czoła silikonem dekarskim: tragedia. Ekspertem
    w takich pracach nie jestem, więc myślałem, że może problem leżał między
    drabiną, a balkonem. Jednakże znajomy dekarz brutalnie mnie wyśmiał,
    twierdząc, że większość tzw. ,,silikonów dekarskich" do takiej roboty
    w ogóle się nie nadaje. Również polecał specyfiki samochodowe.

    k.