  • 1. Data: 2016-06-30 18:04:09
    Temat: ślepe okno
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    taka sytuacja:
    https://drive.google.com/file/d/0BwG0uFTujEmEUzVRNTV
    2TC1mQ0E/view?usp=sharing

    Znaczy że okno nie potrzebne. Do zaślepienia, ale bez wyrywania/murowania/ocieplania.
    Od zewnątrz to ciągle okno.

    Roletki zasunięte, na brzegach przyklejone, na to kartongips przykręcony do skrzydła.
    Od strony pomieszczenia kartongips na stelażu.

    Pomiędzy jest teoretycznie miejsce żeby jeszcze wełnę wsadzić. Tylko nie wiem jak
    zimą by się to zachowywało, czy by się wilgoć nie wykraplała, żeby nie było potem
    plam na "ścianie" albo na roletce

    Jest tu jakiś specjalista od puntku rosy, oporu dyfuzyjnego i podobnych czarów? ;)

    Bo nie wiem czy kłaść wełnę, czy dodawać jakąś folię czy zostawić pustkę, albo wręcz
    pustkę wentylowaną ;)

    Wszelkie porady najpóźniej do soboty mają szansę być uwzględnione.

    --
    bajcik

  • 2. Data: 2016-06-30 19:58:06
    Temat: Re: ślepe okno
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 30 czerwca 2016 18:04:11 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:
> [...]
    wręcz pustkę wentylowaną ;)

    > Wszelkie porady najpóźniej do soboty mają szansę być uwzględnione.

    czebaby ocieplic, moze styropianu luzem nasypac?

  • 3. Data: 2016-07-01 00:01:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Krzysztof Garus wrote:

> [...]
    zimą by się to zachowywało, czy by się wilgoć nie wykraplała, żeby nie było potem

    wentylować. małe otwory na górze i dole na skos.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2016-07-01 10:02:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 1 lipca 2016 00:01:25 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    plam na "ścianie" albo na roletce

    > wentylować. małe otwory na górze i dole na skos.

    fanatycy wentylowania łączcie sie :-) Tak sie dopytam - otwory mają być od strony
    wewnętrznej budynku czy zewnętrznej?

    b.

  • 5. Data: 2016-07-01 11:40:38
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 1 lipca 2016 10:02:59 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    plam na "ścianie" albo na roletce

    > fanatycy wentylowania łączcie sie :-) Tak sie dopytam - otwory mają być od strony

    A ja tak sobie kibicuje temu pomysłu i ciekawie sie jak bardzo krzywo ludzikowi
    doradzą. Bo ze grzyb tam sie pojawi to w sumie jest bardzo prawdopodobne. Choć z
    drugiej strony jak on se tam bedzie rósł to raczej nie będzie mocno pylić do
    mieszkania.

  • 6. Data: 2016-07-01 12:14:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 lipca 2016 10:02:59 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > fanatycy wentylowania łączcie sie :-) Tak sie dopytam - otwory mają być od strony
    wewnętrznej budynku czy zewnętrznej?

    Zewnetrznej.

    Generalnie podstawa to paroizolacja - trzeba oddzielic gruba warstwa folii
    i bardzo szczelnie to okno od powietrza z wewnatrz. Powietrze z wewnatrz jest
    wilgotne i bedzie sie skraplac na chlodnej powierzchni okna.

    Idealnie to by bylo w kolejnosci od wewnatrz:

    1. Gruba folia naklejona szczelnie (klejem butylowym?) zapewniajaca paroizolacje
    2. Izolacja termiczna (styro, welna, cokolwiek)
    3. Szczelina wentylacyjna miedzy izolacja termiczna, a oknem - oczywiscie
    wentylowana powietrzem z zewnatrz

    Wtedy mamy 100% pewnosci, ze nie bedzie grzyba :)
    Bez szczeliny nie wiem jak bedzie - z dobra paroizolacja, moze sie uda.

    Acz ja tam bym po prostu to okno zamurowal skoro nie jest potrzebne ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2016-07-01 16:51:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja bym zostawl nie zamurowane. Chyba ze jakas scianka dzialowa ma byc i przeszkadza.
    Co moze w oknie przeszkadzac zeby chciec je zaslepic?

  • 8. Data: 2016-07-01 18:28:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Adam Sz. wrote:

    wewnętrznej budynku czy zewnętrznej?

    > Zewnetrznej.

    jak od zewnetrznej masz okno to ciężko.
    mam zrobione od wewnętrznej na jednym obiekcie bo ktoś zapomniał, że
    dane pomieszczenie nie ma prawa mieć okna :)

    działa od kilku lat.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2016-07-02 14:35:09
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 1 lipca 2016 16:51:50 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ja bym zostawl nie zamurowane. Chyba ze jakas scianka dzialowa ma byc i
    przeszkadza. Co moze w oknie przeszkadzac zeby chciec je zaslepic?

    Dokładnie, ścianka działowa.

  • 10. Data: 2016-07-05 09:22:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 2 lipca 2016 14:35:11 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:
    przeszkadza. Co moze w oknie przeszkadzac zeby chciec je zaslepic?

    > Dokładnie, ścianka działowa.

    mówią ze grzyb rośnie na ścianie, nie dowierzałem ale...
    http://www.tvp.info/26037914/na-scianie-szpitala-w-p
    ile-wyrosly-grzyby-zawiodl-czynnik-osobowy

    b.