    From: Dariusz Stachowicz <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: smród z kominka...a wełna
    Date: Wed, 12 May 2010 14:39:37 -0700 (PDT)

    Mam kominek z płaszczem wodnym oraz bardzo duży problem z
    nieprzyjemnym zapachem wydobywającym się z czaszy kominka. ( obudowy)

    Prawdopodobnie głównym powodem smrodu( gryzący zapach ) jest fakt, że
    do ocieplenia wkładu zastosowałem zwykłą wełnę 100mm typu rockwool
    superrock.
    Zrobiłem to po konsultacji z przedstawicielem Rockwolla, nie widział
    przeciwwskazań a ja postanowiłem wykorzystać nadwyżki wełny.

    Parę tygodni temu wyciągnąłem wełnę z wnętrza obudowy, na ścianie
    ( na której była wełna) zaobserwowałem brązowe ślady - smugi jakby
    "coś" z wełny osadziło się miejscowo na obudowie ścianie. Rozpaliłem
    kominek i nadal śmierdzi, jeszcze bardziej.
    Zastanawiam się więc, czy:
    - powodem gryzącego nieprzyjemnego zapachu może być wełna mineralna
    narażona na działanie wysokiej temp ( de facto ok. 100 C)
    - czy śmierdzi to co zalega na wkładzie, ścianach - czy to zniknie z
    czasem czy trzeba jakoś pomóc.
    - co robić, może śmierdzi coś innego, skropliny?

    Zanim obudowałem kominek miałem problem ze skroplinami, które
    gromadziły się na płaszczu wkładu, problem ten usunąłem poprzez
    uszczelnienie połączenia rury nad płaszczem. (teraz jeśli coś kapie to
    do wkładu) nie powinno śmierdzieć z wnętrza czaszy.

    Jestem zły i zdesperowany, 24h/d mam uchylone w tym pokoju okna i nie
    jestem w stanie wywietrzyć pokoju.

    Co robić?

    Online