  • 1. Data: 2014-04-18 11:23:32
    Temat: solar
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    mówiłem kiedys ze buduje sie solar nadążny, strasznie mi długo schodzi bo
    czas miałem zimą. Właściwie wszystko juz mam tylko poskładac do kupy to
    trzeba.
    Konstrukcja mi zagracała garaż, to wywaliłem ja do ogrodu. Przyszedł czas
    koszenia - zaczeła przeszkadzac i w ogrodzie. No to poszła dziś na docelowe
    miejsce.
    Wyglada to tak: http://www.elgo.wroclaw.pl/sol.jpg
    Ale kiedy zacznie działać - nie mam pojęcia :)

    aaaa, brakuje mi jeszcze pomiaru siły wiatru dla awaryjnego składania
    ustrojstwa.

    b.

  • 2. Data: 2014-04-18 15:38:38
    Temat: Re: solar
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-18 11:23, Budyń pisze:
> [...]
    > Ale kiedy zacznie działać - nie mam pojęcia :)
    >
    > aaaa, brakuje mi jeszcze pomiaru siły wiatru dla awaryjnego składania

    A jakies silniki, reszta instalacji kiedy?

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2014-04-18 17:18:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > A jakies silniki, reszta instalacji kiedy?

    napedy mam, sterowanie jest, tylko w ładną puszke trzeba to opakowac.
    Najpierw własnie napedy włoze i kazę śledzic słonce dla testów, a potem
    dopiero dołoze rury solarne i wepne to w instalacje.

    b.

  • 4. Data: 2014-04-18 20:59:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 17:18:10 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > napedy mam,
    Tu by się pewnie niezawodnuy silnik od wycieraczek od poloneza sprawdził.
    Kiedyś na bazie takiegoi silnika siłownik anteny satelitarnej(dość dużej) zrobione
    miałem.

  • 5. Data: 2014-04-19 09:59:56
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-18 20:59, Kris pisze:

    > Tu by się pewnie niezawodnuy silnik od wycieraczek od poloneza sprawdził.
    > Kiedyś na bazie takiegoi silnika siłownik anteny satelitarnej(dość dużej) zrobione
    miałem.

    Niektorzy to i silowniki do bram robia z silnika wycieraczek od malucha.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2014-04-19 12:15:56
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale kiedy zacznie działać - nie mam pojęcia :)
    >
    > aaaa, brakuje mi jeszcze pomiaru siły wiatru dla awaryjnego składania

    Ok, tylko po co to wisi tak wysoko?
    Nie mozna bylo umiescic tego na tym daszku ponizej?

    Tmek

  • 7. Data: 2014-04-19 13:36:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości
    > Ok, tylko po co to wisi tak wysoko?
    > Nie mozna bylo umiescic tego na tym daszku ponizej?

    czasami w cieniu? no niby można :-)

    b.

  • 8. Data: 2014-04-19 15:10:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 kwietnia 2014 09:59:56 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Niektorzy to i silowniki do bram robia z silnika wycieraczek od malucha.
    A no;)

  • 9. Data: 2014-04-19 15:16:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Tu by się pewnie niezawodnuy silnik od wycieraczek od poloneza sprawdził.
    >Kiedyś na bazie takiegoi silnika siłownik anteny satelitarnej(dość dużej)
    >zrobione miałem.

    myslałem o tym ale skonczyło sie na innym rozwiazaniu, bo ja raczej potężne
    przełożenie potrzebuje. U mnie jeden obrót robi sie w 15 minut :-)

    b.

  • 10. Data: 2014-04-19 15:55:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 19 kwietnia 2014 15:16:31 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > myslałem o tym ale skonczyło sie na innym rozwiazaniu, bo ja raczej potężne
    >
    > przełożenie potrzebuje. U mnie jeden obrót robi sie w 15 minut :-)
    Gwintowany pret połączony z osią silnikai rurka z wspawaną nakretka da pewnie
    odpowiednie przełożenie;)
    Do tego jakieś sterowanie i gotowe.