  • 1. Data: 2016-10-24 14:50:45
    Temat: spółdzielnia
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jak wytłumaczyć obcokrajowcowi na co idzie kasa w spółdzielni?

    Powiedzmy blok ma 4 klatki po 12 mieszkań to jest 48 x 400zł czynszu
    to daje 19200 miesiecznie 230tys rocznie z jednego bloku
    "a nic się nie robi przy bloku"

    Bo jemu się wydaje, że to powinno być tak jak w domku jednorodzinnym
    gdzie płaci się tylko podatek.

    --
    Piter

    Na czym polega remont generalny domu w Anglii?
    Na wymianie wszystkich dywanów.

  • 2. Data: 2016-10-24 15:14:54
    Temat: Re: spółdzielnia
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > Jak wytłumaczyć obcokrajowcowi na co idzie kasa w spółdzielni?

    To zależy od tego, jak bardzo obcy kraj reprezentuje.

> [...]
    > "a nic się nie robi przy bloku"
    >
    > Bo jemu się wydaje, że to powinno być tak jak w domku jednorodzinnym

    Dawno temu byłem u znajomych w Wilnie. Dali mi do wyłącznej dyspozycji
    nowe mieszkanie. Nowe, dopiero co wykończone, ale fundameny bloku jeszcze
    z czasów radzieckich. Potem była przerwa w budowie, aż w końcu zrobiono
    tak, że dało się tam mieszkać. Pytam o czynsz i o to, czy nie jest zbyt
    dużym obciążeniem trzymanie nieużywanego mieszkania. Jakim obciążeniem?
    -- zdziwili się. Ano chociażby czynsz. Czynsz tam był coś na poziomie
    pięciu złotych miesięcznie, więc pewnie na podatek. Jak pytałem co będzie
    za ileś lat, gdy będzie potrzebny remont -- nie wiedzieli. Nie wiedzieli
    jak będzie procedowane głosowanie nad dziurą w dachu -- czy już jest na
    tyle duża, że trzeba łatać, czy czekamy aż dojrzeje. A tych z patreru
    może ona w ogóle nie obchodzić, więc może zagłosują, by nie uczestniczyć
    w ściepie na dekarzy.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2016-10-24 15:17:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    PiteR wrote:

> [...]
    > "a nic się nie robi przy bloku"
    >
    > Bo jemu się wydaje, że to powinno być tak jak w domku jednorodzinnym

    w spółdzielni nie ma czynszu.
    Jest zrzuta na koszty.
    W tym co nazywasz czynszem jest utrzymanie części wspólnych
    nieruchomości, zaliczki na prąd, wodę, śmieci itp.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2016-10-24 15:31:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    masti pisze tak:

    > w spółdzielni nie ma czynszu.
    > Jest zrzuta na koszty.
    > W tym co nazywasz czynszem jest utrzymanie części wspólnych
    > nieruchomości, zaliczki na prąd, wodę, śmieci itp.

    Nie czepiaj się słowek skoncentruj się na kwocie :)

    np blok 9 piętrowy dwie czy tam trzy klatki. Ludzie gdzie
    ta kasa się podziewa?

  • 5. Data: 2016-10-24 15:38:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    PiteR wrote:

    > Nie czepiaj się słowek skoncentruj się na kwocie :)
    >

    > np blok 9 piętrowy dwie czy tam trzy klatki. Ludzie gdzie
    > ta kasa się podziewa?

    np. fundusz remontowy.
    Weź sobie rozpiskę ze spółdzielni. Powinieneś mieć dokładną rozpiskę
    wszystkich składników

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2016-10-24 15:54:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    masti pisze tak:

    > np. fundusz remontowy.
    > Weź sobie rozpiskę ze spółdzielni. Powinieneś mieć dokładną
    > rozpiskę wszystkich składników

    Moja rozpiska nie jest dobra do analizy bo mam nowe mieszkanie
    i płacę mało 275zł. Funduszu remontowego to chyba nawet nie mam.

    A tym wypadku chodzi jemu o to gdzie się podziewa fundusz remontowy
    bo ogrzewanie, prąd, woda, ścieki łatwo mogę wytłumaczyć.

    Spółdzielnie sporo wydają na ocieplenia, kolektory słoneczne, nowe
    węzły cieplne, remonty instalacji no i budują nowe bloki.

    Ale tak nie zastanowiło jego pytanie. Bo kwoty z mnożenia wychodza
    pokaźne.

    Wiecie może jakie kwoty płaci się np w Wawie? Czy 700zł w blokach z
    PRLu to jest duża opłata czy w normie?

  • 7. Data: 2016-10-24 16:03:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    PiteR wrote:

> [...]
    > węzły cieplne, remonty instalacji no i budują nowe bloki.
    >
    > Ale tak nie zastanowiło jego pytanie. Bo kwoty z mnożenia wychodza

    to wszystko zależy na co potrzebna jest kasa. Bo w mojej byłe
    spółdzielni najpiew były grosze ale ciągle brakowało kasy na remonty.
    Głupia winda to może być ze 100 tys.

    > Wiecie może jakie kwoty płaci się np w Wawie? Czy 700zł w blokach z
    > PRLu to jest duża opłata czy w normie?

    IMHO sporo ale zależy od tego co powyżej

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2016-10-24 16:26:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 października 2016 15:54:20 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > A tym wypadku chodzi jemu o to gdzie się podziewa fundusz remontowy
    > bo ogrzewanie, prąd, woda, ścieki łatwo mogę wytłumaczyć.
    U nas kilka pojedynczych bloków które należały do spółdzielni wymiksowało się z tego
    układu i zrobiły wspólnoty.
    Własnie z powodu że nie można było jasno dojść na co idzie kasa. Zresztą u nas
    wieczne boje lokatorzy ze spółdzielnią toczą w sprawie niejasnych rozliczeń

    Ja mam mieszkanie w bloku gdzie jakiś czas temu założyliśmy wspólnotę(do spółdzielni
    nigdy nie należeliśmy)
    Fundusz remontowy płacimy ok 4zł/m2 mieszkania i ok 3zł/m2 za tzw
    administracje(wynagrodzenie administratora, zaliczka na wodę, śmieci, opłata za
    kominiarza, inne przeglądy, ubezpieczenie itp).
    W każdej chwili mamy wgląd i praktycznie co do złotówki widać na co kasa poszła.
    Ale jak postanowiliśmy kilka lat temu robić wymianę poszycia dachu to kasy za mało na
    remontowym mieliśmy uskładane i braliśmy jako wspólnota kredyt. Spłaciliśmy kredyt za
    dach, za lat kilka wzięliśmy na remont klatki i elewacji. Chyba w tym roku koniec
    spłaty póki co większe wydatki się nie zapowiadają to albo pozostawimy te same
    składki na remontowy i będziemy odkładać albo zmniejszymy składki na remontowy. W
    styczniu na zebraniach takie decyzje podejmujemy robiąc plan finansowy itp.

  • 9. Data: 2016-10-24 17:21:13
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-10-24 o 15:54, PiteR pisze:

    > Wiecie może jakie kwoty płaci się np w Wawie? Czy 700zł w blokach z
    > PRLu to jest duża opłata czy w normie?

    Warszawie? W mieście biedaszybów (Wałbrzych) tyle się płaci za 60 metrów
    w bloku z lat 70'tych. Nieocieplonym.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2016-10-24 19:42:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    Bytom, umierające miasto, (10 km od Katowic) czynsz 1.83zł za metr,
    remontowy 3zł za metr. Czyli za 7 stów to masz mieszkanie, f. remontowy
    woda prąd gaz i jeszcze zostanie.

    ToMasz