  • 1. Data: 2016-05-04 22:11:25
    Temat: stan surowy zamkniety - kosztorys
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Dostalem dzis kosztorys domu, ktory zaczynam budowac.
    Dom to ten z linka:
    http://archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-kalate
    ach-7-g2-m31120d75cb513

    Zmiany jakie wprowadziłem do projektu to strop filigran (byla Terriva),
    zmiana Porothermu jakiegos no name na EDER.
    Dachowka ceramiczna, fundamenty ocieplane dosc solidnie, rynny metalowe
    zamiast plastikowych itp. Dom bez podpiwniczenia.
    Calosc materialow i robocizny to 220tys. Rejon: Dolny Slask, Zgorzelec.
    Osobiscie wydaje mi sie, ze cena jest normalna i raczej przystane na
    propozycje budowlanca, ale chcialbym poznac Wasze zdanie.
    Czy moge przyjac, ze stan surowy zamkniety to ok. 50% kosztów, czy moze
    mniej?
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2016-05-05 07:50:31
    Temat: Re: stan surowy zamkniety - kosztorys
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 4 maja 2016 22:11:29 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
> [...]
    > Osobiscie wydaje mi sie, ze cena jest normalna i raczej przystane na
    > propozycje budowlanca, ale chcialbym poznac Wasze zdanie.

    nie wiemy co jest w tej cenie, to ciezko sie wypowiadac. Daj wypis prac z umowy.

    Ale wiemy ze w tej cenie mozna wybudować całkiem energooszczedny budynek. Twój taki
    nie będzie, jak wiekszosc z budujących budujesz marzenie a nie budynek. Ważne są
    rynny itp absolutne duperele a nie osiągnięcie jak najlepszego stosunku cena/jakosc,
    to jest jakis fenomen psychologii, człowiek sie zarżnie finansowo w kredycie, a
    decyzje podejmuje delkatnie nazwijmy to dziwne.

    Zastosowanie ceramiki jak wyżej, wszystko jedno firmowej czy nie, to proszenie sie o
    kłopoty. Zamień ściany bo to jeszcze mozesz na beton komórkowy + w miare grube styro.
    W miare, ale bez przesady -w tym budynku cudów nie bedzie.

    Czym bedziesz ogrzewał?

    Balkony? Po co ci one -wszyscy o nich marzą mieszkając w bloku, nikt ich nie używa,
    bo od relaksu jest taras. Koszty inwestycyjne, a potem eksploatacyjne - bo i mostek
    cieplny, i kłopoty z przeciekaniem.

    b.

  • 3. Data: 2016-05-05 07:58:29
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Nie buduje marzenia i nie biore kredytu. Mam gdzie mieszkac - mieszkalem
    w swoim zyciu i w domu i w bloku - wszystko ma swoje wady i zalety.
    Sciany maja miec 20cm styropianu. Okna maja byc 3-szybowe. Ogrzewanie:
    pompa ciepla, wentylacja mechaniczna, podlogowka i rekuperator. Balkony
    maja byc na lacznikach izolacyjnych, wiec o mostki sie nie boje.
    Izolacja poddasza: piana. Zapotrzebowanie budynku na energie to
    teoretycznie 32 kWh/(m2*rok).
    Dlaczego uwazasz, ze budynek nie bedzie oszczedny?
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2016-05-05 08:14:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 5 maja 2016 07:58:32 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
> [...]
    > teoretycznie 32 kWh/(m2*rok).
    > Dlaczego uwazasz, ze budynek nie bedzie oszczedny?

    hehehe, bo zwykle tak jest. Nie jestes typowym przypadkiem :-)
    Dobra: zmień jak pisałem portherm na beton komorkowy, bo to grozi przy błędach
    budowlanców przewiwewaniem. A wtedy styropian nic nie znaczy.
    I drugie:
    uważaj z piana pur - wykonawcy wiedzą ze to jest drogie więc zapewniaja ze jedna
    warstwa wystarczy jako ocieplenie. Obliczenia temu przeczą. Daj pianę (18cm miedzy
    krokwie), a potem drugą warstwe wełny (10-15 nizej), bedzie optymalnie.

    Nie wiem jak sie liczy te 32kWh ale niespecjalnie w nie wierzę. U mnie ocieplenia
    jest wiecej, rekuperatory i sruty tuty też są a wyniki są duuuuużo gorsze.

    b.

  • 5. Data: 2016-05-05 10:22:52
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Rzeczywiscie u mnie moze jest troche inaczej - do budowy podchodze bez
    emocji - wiem, ze bedzie mnie ona kosztowala sporo kasy i czasu. Nie
    mysle o tym jaki powinien byc uklad pomieszczen, co bym chcial i gdzie.
    Wazne sa dla mnie instalacje, izolacje i koszt utrzymania. Kolor plytek
    jest mi za to zupelnie obojetny:) Reszta zajmie sie zona:)))) Do tego
    mam taka prace, ze czasem wiecej czasu w miesiacu spedzam w podrozy,
    hotelach i lotniskach niz w domu. Stwierdzialem jednak, ze moze to dobry
    czas by znalezc jakies swoje miejsce na tej planecie. Kupilem dzialke
    niedaleko miejsca, gdzie mieszkali moi dziadkowie i gdzie spedzilem
    spora czesc dziecinstwa - taka podroz sentymentalna w czasie:)

    Zapytam dzis projektanta o ten beton komorkowy. O przewiewach slyszalem
    i rzeczywiscie jest to srednio komfortowe, gdy wieje z gniazdek.
    Ocieplenie chce i tak kleic na pianke i bez kolkowania - to tez troche
    zalatwiloby temat przewiewow.
    Na piane na poddaszu decyduje sie ze wzgledu na bliskosc lasu - nie chce
    miec gniazda kun po miesiacu i dachu do przekladki po roku. Musze
    poczytac o piankowaniu i welnie - moze rzeczywiscie to bylby dobry
    pomysl. Nic by mi nie wlazlo do srodka, a i parametry bylyby w porzadku.
    Na razie bije sie z myslami co robic z oknami polaciowymi - jest ich w
    projekcie chyba z 5 sztuk - zastanawiam sie, czy sa rzeczywiscie konieczne.
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 6. Data: 2016-05-05 10:30:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 maja 2016 10:22:54 UTC+2 użytkownik gobo napisał:

    > Zapytam dzis projektanta o ten beton komorkowy. O przewiewach slyszalem
    > i rzeczywiscie jest to srednio komfortowe, gdy wieje z gniazdek.

    Wieje glownie jak sie ma wentylacje grawitacyjna oraz kompletnie skopane
    ocieplenie - bo tak juz ona dziala, mam porotherm i nic mi nie wieje z
    gniazdek - w domu utrzymuje lekkie nadcisnienie wiec jezeli wieje to na
    zewnatrz :-))

    > Na razie bije sie z myslami co robic z oknami polaciowymi - jest ich w
    > projekcie chyba z 5 sztuk - zastanawiam sie, czy sa rzeczywiscie konieczne.

    Ja mam 8, dom ze 2 x wiekszy, okna dwuszybowe i samo CO wychodzi mnie ponizej
    2k rocznie wiec nie masz sie co zastanawiac tylko robic, jak sie podobaja :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2016-05-05 12:54:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 5 May 2016 07:58:29 +0200, gobo

    > Izolacja poddasza: piana.

    Na bogato. ;)

    > Zapotrzebowanie budynku na energie to
    > teoretycznie 32 kWh/(m2*rok).

    Ale dostaniesz OZC z projektem?
    ZTCW powyższy wynik wyrwany jest z Eu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2016-05-05 13:06:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 4 May 2016 22:11:25 +0200, gobo

    > Calosc materialow i robocizny to 220tys.

    Cena wygląda nieźle. Ja powinienem mieć podobne koszty, a notorycznie
    dostaję oferty o 100 tys. zł wyższe. Jeden mi policzył pod klucz 480 tys.
    zł (z VAT 8%). Chyba musiał na głowę upaść w młodości. Jak poprosić o
    rozpisanie dokładnie, żeby zobaczyć jakim cudem przy 8% VAT na materiały są
    takie koszty budowy, to nagle foch że o oszukaństwo podejrzewam...

    To samo na wykonanie gruntowej PC -- dostałem ofertę za 41 tys. zł (z VAT
    8% sic!) już kompletnego systemu, gruntowy wymiennik spiralny, PC, zbiornik
    CWU, duperele, zbiornik wody lodowej do klimy, wykonanie.

    Poprosiłem w związku z tym o rozpisanie, bo mnie z podanych podzespołów
    wychodzi maksymalnie 30 tys. zł (z VAT 23%!), a 26 tys. zł (z VAT 8%), aby
    zobaczyć gdzie mam dopłacić 15-20 tys. zł. To w odpowiedzi dostałem żebym
    sobie napisał do ecopola, bo taniej może zrobią. Czyli dyskusji brak, Płać
    albo Spierdalaj...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2016-05-05 13:13:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 maja 2016 22:11:29 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
    > Czy moge przyjac, ze stan surowy zamkniety to ok. 50% kosztów, czy moze
    > mniej?
    A te 220tys to pod klucz czy stan surowy zamknięty?

  • 10. Data: 2016-05-05 13:36:39
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Stan surowy zamknięty. Rozmawiałem ze znajomymi, którzy się ostatnio
    budowali - w sumie 3 rodziny i każdemu wyszło "na gotowo" pomiędzy 450,
    a 500tys. No i z takimi kosztami też się liczę.
    Po części dlatego, że u mnie praktycznie wszystko będzie zlecane firmom
    zewnętrznym:(
    Piotr