  • 1. Data: 2015-02-26 08:56:28
    Temat: studzienki wodomierzowa i kanalizacyjna a podniesienie terenu
    Od: albercik <n...@g...pl>

    Witam
    Pytanie może dla wielu okaże się głupie, ale że nie widziałem tego w
    praktyce to nie wiem jak to zrobić/co kupić...

    Po roztopach i obecnych deszczach zrobiło bagno na działce, chciałbym
    wykorytować i wysypać kamień, docelowo jednak w tym miejscu będzie jakaś
    kostka, więc kamień będzie teraz wysypany niżej niż docelowa wysokość
    terenu.

    Wcześniej, co by nie rozwalać nowej podbudowy, chciałbym zakończyć
    tematy z wodą i kanalizacja - w miejscy gdzie będę sypał kamień ma być
    studzienka kanalizacyjna i wodomierzowa.

    Czy da się w przyszłości (jak będę robił kostkę) bez problemu przedłużyć
    studzienki o te kilkanaście cm? Jak to się robi w praktyce?

  • 2. Data: 2015-02-26 09:46:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "albercik" napisał w wiadomości grup

    > Czy da się w przyszłości (jak będę robił kostkę) bez problemu przedłużyć
    > studzienki o te kilkanaście cm? Jak to się robi w praktyce?

    Kanalizacyjną tak - zakładając że to studzienka z kręgów: dokładasz po
    prostu od góry kolejny krąg
    Z wodomierzową jest gorzej - zwykłe używa się gotowych studzienek:

    Przykład:
    http://allegro.pl/studzienka-wodomierzowa-h-1500-dn4
    00-wodomierz-i4937876154.html

    One nie mają dna więc całość można podnieść lub opuścić, ale jak podniesiesz
    o 20cm to jak później ręką sięgniesz do zaworów? Dlatego lepiej od razu ją
    posadowić na takiej wysokości jak ma być.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2015-02-26 09:49:24
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.02.2015 o 08:56, albercik pisze:
> [...]
    >
    > Czy da się w przyszłości (jak będę robił kostkę) bez problemu przedłużyć
    > studzienki o te kilkanaście cm? Jak to się robi w praktyce?

    sam sobie odpowiem, ale poprawcie mnie jeżeli źle kombinuje..
    Studzienki posadzę tak co by współgrały z wysokością kamienia.
    Jak będę kładł kostkę to kupię kawałek rury o rozmiarze wewnętrznym ciut
    większym niż dekiel obecnej studzienki + dekiel kompatybilny.

    Nową rurę nałożę na starą studzienkę(kilkanaście cm wgłąb), skręcę je
    kilkoma śrubami i zaleję betonem dookoła/pod spodem co by nie siadało.

    Będę miał podwójne dekle co powinno podnieść bezpieczeństwo oraz
    izolacje termiczną studzienki wodomierzowej.

  • 4. Data: 2015-02-26 09:56:46
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.02.2015 o 09:46, Ergie pisze:

    > Kanalizacyjną tak - zakładając że to studzienka z kręgów: dokładasz po
    > prostu od góry kolejny krąg
    chciałem raczej tworzywową fi~400mm, ta studzienka w ogóle psu na budę,
    bo 3m dalej jest duża studnia do której się będę włączał, moja będzie
    tylko przelotowa na prostej rurze. No ale wodociągi się uparły..

    > Z wodomierzową jest gorzej - zwykłe używa się gotowych studzienek:
    >
    > Przykład:
    > http://allegro.pl/studzienka-wodomierzowa-h-1500-dn4
    00-wodomierz-i4937876154.html
    No właśnie coś w tym stylu

    > One nie mają dna więc całość można podnieść lub opuścić, ale jak
    > podniesiesz o 20cm to jak później ręką sięgniesz do zaworów? Dlatego
    > lepiej od razu ją posadowić na takiej wysokości jak ma być.

    Tego aspektu nie wziąłem pod uwagę, a powinienem.. dzięki.

  • 5. Data: 2015-02-26 10:00:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lutego 2015 08:56:31 UTC+1 użytkownik albercik napisał:
    > Czy da się w przyszłości (jak będę robił kostkę) bez problemu przedłużyć
    > studzienki o te kilkanaście cm? Jak to się robi w praktyce?

    Producenci mają w ofercie gotowe przedłużki zarówno do kanalizacyjnych jak i
    wodomierzowych studzienek

  • 6. Data: 2015-02-26 10:12:14
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Ergie ma rację- jeżeli użyjesz typowej studzienki wodomierzowej.
    W przypadku takiej przeróbki jak piszesz podczas wymiany osprzętu
    (np wodomierza co parę lat)mogą być problemy z dostępem.
    Za zgodą i blogoslawieństwem wodociągów możesz dać tam większy krąg.
    Nawet taki,gdzie oprócz wodomierza i hydraulik się zmieści.
    Tylko-ze wszystkimi konsekwencjami,czyli izolacja p-mrozowa musi być.
    I wtedy spoko zdejmujesz pokrywę,podmurowujesz.nakladasz pokrywę
    i na to coniebądż.Finansowo nie powinno wyjść(dużo) drożej.
    Pozdro dolniak

  • 7. Data: 2015-02-26 11:27:11
    Od: dolniak <d...@g...com>

    > chciałem raczej tworzywową fi~400mm, ta studzienka w ogóle psu na budę,
    > bo 3m dalej jest duża studnia do której się będę włączał, moja będzie
    > tylko przelotowa na prostej rurze. No ale wodociągi się uparły..
    Taka kineta na swoim gruncie jest potrzebna.ja ci się kanaliza zapcha,
    to jak sie dostaniesz?
    A malym drukiem pisząc,to i wodę opadową da się podlączyć
    W komplecie zanabywasz:
    Spód-czyli kinetę-warto taką z 2-3 dojściami
    Rure karbowaną o dlugości stosownej (do glębokości posadowienia)
    Pokrywę
    i kawalek rury kanalizacyjnej gladkiej o srednicy takiej ,żeby wchodzila w tę
    karbowaną.
    Pokrywę skręcasz wkrętami z w/w kawalkiem i wkladasz w karbowaną,równając do poziomu
    gruntu.Jeśli grunt podnosisz,lapiesz za dekiel i podnosisz na stosowny poziom.
    I po ptokach.
    dolniak

  • 8. Data: 2015-02-26 14:03:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-02-26 o 09:56, albercik pisze:

    00-wodomierz-i4937876154.html

    > No właśnie coś w tym stylu

    Te wszystkie, plastikowe studzienki o małych średnicy 400 czy nawet
    600mm są g..... warte, bo wodomierz musi być umieszczony na tyle wysoko,
    aby można było go wymienić, a wymiana jest uciążliwa jak się leży na
    ziemi i pracuje kluczami na wyciągniętych rękach.
    Poza tym jak trzeba będzie podnieść teren to dekiel można podnieść, ale
    z podniesieniem wodomierza będzie już problem, bo trzeba będzie
    sztukować rury.

    Jak robić to normalną studnię z kręgami betonowymi o średnicy 1000 lub
    1200mm. tak, aby w razie potrzeby można było normalnie wejść do środka.
    Na wierzch daje się płytę włazową pod właz o średnicy 600 lub 625mm +
    żeliwny właz wodomierzowy (z podwójnym deklem) 600 lub 625mm.
    Wodomierz umieszcza się na dnie takiej studzienki i nawet największy
    mróz mu nie straszny, bo cały czas będzie grzany ciepłem z ziemi.
    Łączny koszt takiego zestawu jest niższy jak koszt studni z tworzywa
    sztucznego o takich samych średnicach.

    Często można kupić takie betonowe kręgi i płyty z wyprzedaży za
    niewielkie pieniądze.
    Jak trzeba będzie podnieść właz to się dokupuje specjalne pierścienie
    dystansowe pod właz z betonu, gumy lub z tworzywa sztucznego. Koszt
    takie pierścienia to śmieszne pieniądze. Zdejmuje się cały właz, nakłada
    pierścień, a na pierścień kładzie się dekiel i po robocie. Roboty na 15
    minut.
    Jak już ktoś chce zaoszczędzić na takim pierścieniu to samemu może sobie
    zrobić dystans murując z kilku cegieł klinkierowych i worka zaprawy
    cementowej.

  • 9. Data: 2015-02-26 14:21:29
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Jest jeszcze inne wyjście.

    Pismo do Wysokiego Urzędu o treści:z uwagi na bardzo wysoki
    poziom wód gruntowych i związane z tym klopoty z odczytem/ryzyko
    zniszczenia etc proszę o zgodę na przeniesienie/umieszczenie*
    wodomierza do domu,gdzie będzie otoczony szacunkiem i stosowną szafką.

    * zależy,kiedy ci woda potrzebna-można też dogadać się na ryczalt.
    A i tak musisz w domu jeden zalożyć na obw zewnętrzne,więc szafka
    konieczna

  • 10. Data: 2015-02-26 14:29:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 lutego 2015 08:56:31 UTC+1 użytkownik albercik napisał:
    > Czy da się w przyszłości (jak będę robił kostkę) bez problemu przedłużyć
    > studzienki o te kilkanaście cm? Jak to się robi w praktyce?

    A nie próbowałeś negocjować z wodociągami aby zgodzili się na wodomierz w garażu np.?
    Oczywiście jeśli masz garaż czy inne pomieszczenie techniczne i możliwość montażu tam
    wodomierza. U mnie tez w pierwszej wersji warunków pisali studzienka wodomierzowa
    itp. ale ze dwa czy trzy razy się odwoływałem i w końcu zgodzili się abym miał
    wodomierz w garażu. Nie ma wtedy problemów z zamarzaniem, łatwiejszy dostęp do
    odczytu, wymiany itp.