  • 1. Data: 2018-03-19 15:19:06
    Temat: styro na stop (poddasze nieużytkowe)
    Od: uciu <a...@g...com>

    Pisałem juz kiedyś teraz czas na działanie.

    Mam do ocieplenie strop żelbetowy w parterówce.
    Strych -> graciarnia, suszarnia itp.

    Ma być 30cm styro lub mniej lepszego:-)

    W założonym budźecie mam do wyboru lepszą fasade lub biały podłogowy:
    0,32 FASADA lub 0,37 EPS80 Podłoga.

    Na to pójdzie płyta osb 10mm lub potem 2x10mm

    Która opcja lepsza??

    Uciu

  • 2. Data: 2018-03-19 15:54:09
    Temat: Re: tyro na stop (poddasze nieużytkowe)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.03.2018 o 15:19, uciu pisze:
    > Strych -> graciarnia, suszarnia itp.

    Mam identycznie.

    > W założonym budźecie mam do wyboru lepszą fasade lub biały podłogowy:
    > 0,32 FASADA lub 0,37 EPS80 Podłoga.

    Ja dałem podłogę EPS100 i szczerze po samym styropianie to bym za dużo
    (regularnie miesiącami) nie chodził. Ale też mam płytę osb na tym i jest
    w porządku.

    > Na to pójdzie płyta osb 10mm lub potem 2x10mm

    Ja dałem 8mm i po zimie 1/3 płyt na krawędziach jest mniej lub bardziej
    powyginana do góry - pewnie kwestia wilgoci i odwrócenia ich, a może
    same opadną w lato.

    U mnie miało dać się chodzić i być tanio. Ale skoro myślisz o 2x10mm to:

    1. Skoro 8mm się wyginają przy nabraniu wilgoci, to 10mm lepsze pewnie
    nie będzie. Wilgoć wzięły z powietrza więc druga warstwa też pewnie by
    się powyginała.

    2. Płyta 16mm czy 18mm pewnie by się już nie wygięła, ale taka płyta to
    był u mnie koszt już równy wylewce.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2018-03-20 07:23:42
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 marca 2018 15:54:10 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > 2. Płyta 16mm czy 18mm pewnie by się już nie wygięła, ale taka płyta to
    > był u mnie koszt już równy wylewce.

    płyty 10mm OSB mogę kupić za 20zł za płytę 1200×2450...- jest to odpad z transportu
    towarów (przekładają nimi towar by się nie zniszczył).
    Wylewka na 200m2 to około 5000zł.

    Chciałbym EPS100 ale strasznie drogo by mnie to wyszło... za paczke najtaniej 70zł
    0,36 ... daje mi to prawie 3000zł wiecej niż 0,32 FASADA lub 0,37 EPS80 Podłoga. Za
    równice w cenie mam 60płyt OSB czyli na całą drugą warstwe :-)

    W głownym wątku chodziło mi o porównanie czy lepiej wziać twardszy o gorszej
    lambdzie, czy fasade o lepszej.

    uciu

  • 4. Data: 2018-03-20 10:11:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 20.03.2018 o 07:23, uciu pisze:
    > płyty 10mm OSB mogę kupić za 20zł za płytę 1200×2450...- jest to odpad z transportu
    towarów (przekładają nimi towar by się nie zniszczył).

    A to masz za pół darmo :-)

    > Wylewka na 200m2 to około 5000zł.

    Ja dałem 1/4 więcej. W tej cenie wylewkę robisz i ze zwykła siatką i z
    włóknami jednocześnie?

> [...]
    równice w cenie mam 60płyt OSB czyli na całą drugą warstwe:-)

    > W głownym wątku chodziło mi o porównanie czy lepiej wziać twardszy o gorszej

    Jak mam być cieplej, to lepiej ten o lepszej lambdzie? A jak chcesz
    robić tam studio fitness, to lepiej ten twardszy? :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz