  • 1. Data: 2018-02-17 13:25:56
    Temat: syfony w kanalizacji
    Od: Budyń <b...@g...com>

    wiadomo ze muszą być aby nie capiło
    ale: jak sie realizuje syfony w miejscach gdzie jest mały zrzut wody np. przy
    rekuperatorach albo kanalizacja do awaryjnego zrzutu wody przy kominku z plaszczem?
    Będa wysychały i będzie capiło :/

    jakies pomysły lub zyciowe doswiadczenia?

    b.

  • 2. Data: 2018-02-17 14:43:13
    Temat: Re: syfony w kanalizacji
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-17 o 13:25, Budyń pisze:
> [...]
    rekuperatorach albo kanalizacja do awaryjnego zrzutu wody przy kominku z plaszczem?
    Zgadza się, trzeba zalewać od czasu do czasu, lub trochę oleju wlać aby
    woda tak szybko nie parowała ale wg mnie nie jest to za dobry pomysł bo
    jadalny się zetnie i będzie zatykał a silnikowy to trochę bez sensu, ja
    zalewam wodą jak czuję że capi.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2018-02-17 14:58:22
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    Będa wysychały i będzie capiło :/

    > jakies pomysły lub zyciowe doswiadczenia?

    Syfon kulowy albo gumowy lub nawet suchy syfon, jak wpiszesz w
    google/grafika to zobaczysz jak to może mniej więcej wyglądać.

  • 4. Data: 2018-02-17 15:08:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jezt zakaz zalania syfonu olejem silnikowym? Koniecznie musi byc jadalny?

  • 5. Data: 2018-02-17 20:31:53
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Jezt zakaz zalania syfonu olejem silnikowym? Koniecznie musi byc jadalny?

    Też się zastanawiałem nad olejem (natrzaskałem tych kratek w firmie
    niepotrzebnie), ale stanęło na zatyczce styropianowej i gotowe, nie capi.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2018-02-18 12:43:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    Będa wysychały i będzie capiło :/

    > jakies pomysły lub zyciowe doswiadczenia?

    1. Zastosować syfon przepływowy, do którego podłączona jest np. często
    używana umywalka. Taki syfon zawsze jest napełniony.

    2. Zastosować pompę skroplin, a wylot wtedy można wpiąć bezpośrednio w
    instalację kanalizacyjną.

    3. Zastosować syfon centralny. Mam tak właśnie zrobione w budynku pod
    DG, w którym każde pomieszczenie ma kratkę odpływową. Ubikacje
    podłączone są za tym syfonem, aby "gęste" :) nie pozostawało w syfonie.
    Przed syfonem mam wpięte umywalki oraz wszystkie kratki odpływowe. Syfon
    jest utworzony z normalnych kolanek PCV średnicy 110mm. Na wlocie jest
    takie kolano redukcyjne z dodatkowym podłączeniem fi 50mm
    http://www.sanibud.pl/img/towary/1/2015_03/111.jpg

    Dalej już są kolana fi 45 stopni tworzące syfon. To podłączenie fi 50 w
    kolanie fi 110 usytuowane jest w poziomie. Poprzez odpowiednie kształtki
    i redukcje 50/32 i 32/25 wprowadzona jej rura Alu Pex fi 26 z wodą,
    która służy do płukania syfonu po otwarciu odpowiedniego zaworu.

    Całość składa się:

    Kolano fi 110 87' - kolano redukcyjne fi 110/50 87' - rewizja z
    zakręcaną nakrętką fi 110 - kolano 110 45' - kolano fi 45'

    Działa to od 5 lat bezproblemowo. Raz do roku lub na 2 lata otwieram
    zawór płuczący, aby wypłukać ewentualny syf, który się gromadzi w
    syfonie. Nie miałem jeszcze potrzeby otwierania rewizji.

    4. Zrobić syfon z kształtek PCV lub zastosować dowolny syfon umywalkowy,
    a przed syfonem dopływ wody, która może być otwierana raz na kilka
    tygodni przy pomocy elektrozaworu i zegara.