  • 1. Data: 2016-05-05 23:58:36
    Temat: szacunkowe koszty materiałów do remontu mieszkania 55m2 - czy budowlaniec mnie oszukuje?
    Od: p...@g...com

    Cześć!

    Wiem, że pewnie nikt z Was nie jest wróżką Semirą i nie potrafi wróżyć z fusów, ale
    mam orientacyjne pytanie o średni koszt zakupu materiałów budowlanych do remontu
    mieszkania. Sprowadza się to do nurtującej kwestii: czy budowlaniec oszukuje mnie na
    cenach materiałów? Niedługo zbliża się rozliczenie..

    W mojej gestii był zakup: kafli, fug, gniazdek i włączników światła, dwóch szpuli
    przewodu elektrycznego (1,5 i 2,5), puszki elektryczne.

    Wziął ode mnie 7 tysięcy złotych zaliczki na materiały. Na co konkretnie?

    Z najbardziej kosztownych rzeczy:
    - Tynki (około 98,1 metra). Podobno goldband, chociaz więcej worków było po mp75l..
    - Wylewka (sam100 oraz sam200 z atlasu w nieznanych mi proporcjach) na ok. 18m2.
    - Gładź na sufity i do wykończeń wokół okien (Megaron)
    - Klej do płytek ceresit cm11 plus. 18 metrów podłogi+ok 6-7 metrów ścian
    - zaprawa cementowa do łatania ubytków w posadzce
    - do instalacji elektrycznej: jedna szpula 100m kabla 2,5mm, bezpieczniki, skrzynke
    na bezpieczniki.
    - około 20 płyt g/k (powiedzmy - pół na pół zielone z białymi)

    Do tego rozumiem, że pieniądze poszły na całą resztę materiałów eksploatacyjnych,
    typu wkręty, kleje poliuretanowe w piance, pianki montażowe, styropian, kątowniki,
    profile do płyt i tak dalej.

    Jestem w trakcie szacowania kosztów, i mam przeczucie, że jak dobiję w szacunkach do
    5 tysięcy to będzie dobrze.. Czy ktoś z Was, z doświadczeniem w remontach może
    potwierdzić lub rozwiać moje przypuszczenia? Bo budowlaniec mówił, że możliwa będzie
    nawet dopłata za materiały, a mi jest trudno uwierzyć, ze w ogóle aż tyle wydał na to
    wszystko.

  • 2. Data: 2016-05-06 09:27:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > - Tynki (około 98,1 metra). Podobno goldband, chociaz więcej worków było po mp75l..
    mp75 ma sens, gdy pryskają tym na ściany pistoletem i kompresorem.
    Przyśpiesza to prace. jeśli sciany były w miarę równe, to - zgodnie z
    instrukcją nakładania- można uzyskać gładź prawie taką samą jak z....
    gładzi. jeśli krzywe, to wysychanie będzie nierównomierne i nic dobrego
    z MP75 nie wyjdze. trzeba będzie na dość drogi tynk dawać gładź....
    > - Wylewka (sam100 oraz sam200 z atlasu w nieznanych mi proporcjach) na ok. 18m2.
    podobnie jak wyżej, ( w domyśle). czy taniej było kupić najtańszą
    wylewkę i płacić facetowi za wyrówanie czy "samopoziomującą" i
    zaoszczędzić na roboczogodzinach.
    > - Gładź na sufity i do wykończeń wokół okien (Megaron)
    Czyli mp75 dał równe i gładkie ściany?
    > - do instalacji elektrycznej: jedna szpula 100m kabla 2,5mm, bezpieczniki, skrzynke
    na bezpieczniki.
    100m to nie jest dużo, ale jaki jest zakres robót? Całość czy....
    > - około 20 płyt g/k (powiedzmy - pół na pół zielone z białymi)
    policz gdzie wstawili te płyty.
    > Do tego rozumiem, że pieniądze poszły na całą resztę materiałów eksploatacyjnych,

    jak napisałem wyżej. ja bawiłem się sam, bo miałem czas i cierpliwość.
    gdybym miał płacić komuś 50zł/h za to co sam zrobiłem - byłoby to
    ekonomicznie nieuzasadnione. MP75, mimo że 2 razy droższy od zwykłego
    tynku umożliwia 5 razy szybsze nałożenie. Krzywa ściana - nie równamy,
    damy karton-gips. Może Twój budowlaniec oszczędza na roboczogodzinach? A
    jak Ci się niepodoba, to zrób to sam.....
    ToMasz

    Ps, możesz jeszcze być wredniakiem i poustawiać ukryte kamery tak aby
    zobaczyć czy marnują zaprawę w Twoim lokalu czy szmuglują ją po cichutku
    na inną budowę

  • 3. Data: 2016-05-06 09:49:31
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-05-05 o 23:58, p...@g...com pisze:
> [...]
    nawet dopłata za materiały, a mi jest trudno uwierzyć, ze w ogóle aż tyle wydał na to

    Jeśli te płyty gk były na równanie ścian a nie na nowe ścianki (przy
    ściankach dochodzi trochę kasy na stelaże i wełnę) to ja bym obstawiał
    bliżej 4000 zł niż 5000 zł a co dopiero 7000 zł.

  • 4. Data: 2016-05-06 11:42:56
    Od: p...@g...com

    W dniu piątek, 6 maja 2016 09:27:45 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    >
    > Ps, możesz jeszcze być wredniakiem i poustawiać ukryte kamery tak aby
    > zobaczyć czy marnują zaprawę w Twoim lokalu czy szmuglują ją po cichutku

    tak jak piszesz, na tynk miejscami daje gładź. jeżeli chodzi o jakość wykonania, to
    jest słaba. niestety, mój pierwszy generalny remont i mnóstwo błędów z mojej strony.
    budowlaniec dostaje za wykonane prace, roboczogodziny go nie obowiązują. i co dziwne
    - przeciąga już termin o miesiąc.

    jeżeli chodzi o kabel: ja kupiłem 200 metrów na całość i miałem świadomość tego, że
    kabla będzie trzeba dokupić. niemniej jednak, zaskoczyło mnie, że zużył 7 tysięcy
    złotych na materiały..

    swoją drogą - wczoraj widziałem innowacyjną metodę doklejenia brakującej płytki
    podłogowej w kuchni: na klej poliuretanowy w piance... jak mu zwróciłem uwagę, to się
    obruszył. teraz chcę się go po prostu pozbyć i resztę prac wykonać samemu.

    @Ileeoo

    stelaże były tylko w łazience - do zasłonięcia rur na jednej ścianie i podwieszanego
    sufitu. żadnej wełny. dzięki za opinię, zaraz zabieram się za dalsze, dokładniejsze
    szacowanie.

  • 5. Data: 2016-05-06 12:01:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 maja 2016 11:42:58 UTC+2 użytkownik p...@g...com napisał:

    > jeżeli chodzi o kabel: ja kupiłem 200 metrów na całość i miałem świadomość tego, że
    kabla będzie trzeba dokupić. niemniej jednak, zaskoczyło mnie, że zużył 7 tysięcy
    złotych na materiały..

    Z remontem jak z budowa - Ty szacujesz na 5 tys, a wychodzi dycha :-)
    Takze miej to na uwadze. Jak cos kiedys remontowales albo budowales to wiesz,
    ze w trakcie wychodzi tysiac "drobiazgow", ktorych nie wliczyles, a ktore
    podwajaja koszty inwestycji. A od budowlanca po prostu wez kosztorys / WZ /
    faktury - no chyba nie robicie tego tak calkowicie na gebe i jakos sie z tego
    musi rozliczyc?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2016-05-06 12:28:31
    Od: p...@g...com

    W dniu piątek, 6 maja 2016 12:01:29 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > faktury - no chyba nie robicie tego tak calkowicie na gebe i jakos sie z tego

    tak jest, rozliczamy się na podstawie paragonów i faktur. jutro jest sądny dzień ;)
    mamy umowę, ale coś czuję, że zobaczę kilka ton tynku i inne michałki ;)

  • 7. Data: 2016-05-06 13:32:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    To nie ustaliłeś ceny remontu przed zleceniem prac?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2016-05-06 13:43:14
    Od: p...@g...com

> [...]
    > uwierzyć, ze w ogóle aż tyle wydał na to wszystko.
    >

    > To nie ustaliłeś ceny remontu przed zleceniem prac?

    cenę remontu (robocizny) ustaliłem i w większości (niestety) zapłaciłem. na materiały
    budowlane dostał zaliczkę - najpierw 4, później 3 tysiące. jutro się z tej zaliczki
    rozliczamy, ale szczerze się zastanawiam, na co mu tyle pieniędzy zeszło.
    przypuszczam, że nacina mnie na materiały, dlatego pytam odwołując się do Waszego
    doświadczenia - czy materiały typu tynki, regipsy, wylewka i kleje do glazury do
    mieszkania o powierzchni 55m2 mogą kosztować aż 7 tysięcy złotych?

  • 9. Data: 2016-05-06 13:52:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    wylewka i kleje do glazury do mieszkania o powierzchni 55m2 mogą kosztować

    To umówiłeś się tylko na robociznę. Trzeba też umawiać się na cenę
    materiałów, albo od razu na całość remontu. Jak uczciwy, to pokaże
    wyliczenie co i za ile zużył.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2016-05-06 13:57:24
    Od: p...@g...com

    W dniu piątek, 6 maja 2016 13:52:16 UTC+2 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    >

    > To umówiłeś się tylko na robociznę. Trzeba też umawiać się na cenę
    > materiałów, albo od razu na całość remontu. Jak uczciwy, to pokaże

    no właśnie co do jego uczciwości mam poważne zastrzeżenia. opóźnia prace o miesiąc,
    kłamie prosto w oczy, że nie bierze dodatkowych robót w czasie remontu u mnie, no a
    jak widziałem tę płytkę położoną na klej poliuretanowy to zwątpiłem zupełnie. mam
    tylko nadzieję, że obędzie się bez żadnego "żartu budowlanego", bo wtedy się skończy
    sądem :)