  • 1. Data: 2018-06-08 17:53:33
    Temat: szafka rozdzielacza podłogówki - bez ściany
    Od: cyceron <t...@b...goaway>

    Jak zamocować szafkę rodzielacza podłogówki w momencie, gdy jeszcze nie
    ma ścian? :-)

    Problem jest na poddaszu, gdzie wszystkie ściany będą później z GK.
    Akurat tak wychodzi, że dobrą lokalizacją na rozdzielacz jest wewnętrzna
    ściana kolankowa.

    Patrzę na przykład tutaj:
    http://pl.kan-therm.com/kan/upload/KAN-INSTRUKCJA-SZ
    AFKI-PL-23-07-2014.pdf

    I są szafki natynkowe, podtynkowe - wszystko mocowane do ściany...
    Jak to ugryźć? Tymczasowy, prowizoryczny montaż "w powietrzu", np zrobić
    tymczasową "ścianę" z deski (mocowanej do murowanej ściany kolankowej)?
    Czy może jakoś inaczej?

    C.

  • 2. Data: 2018-06-08 18:01:46
    Temat: Re: szafka rozdzielacza podłogówki - bez ściany
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-08 o 17:53, cyceron pisze:
> [...]
    > Jak to ugryźć? Tymczasowy, prowizoryczny montaż "w powietrzu", np
    > zrobić tymczasową "ścianę" z deski (mocowanej do murowanej ściany

    Zamontować profile do płyt KG i szafkę przykręcić do tych profili.

  • 3. Data: 2018-06-08 18:50:16
    Od: cyceron <t...@b...goaway>

    On 08.06.2018 18:01, Uzytkownik wrote:

    AFKI-PL-23-07-2014.pdf

    > Zamontować profile do płyt KG i szafkę przykręcić do tych profili.

    Tylko że profile montuje do wylewki, o tak jak tutaj:
    http://www.inzynierbudownictwa.pl/images/magda/ib_07
    _11/odbsc3.jpg
    A żeby zrobić wylewkę, muszę wyłożyć styropian i zamontować rury
    ogrzewania podłogowego, a do tego potrzebuję szafkę z rozdzielaczem.

    Chyba że coś źle?

    C.

  • 4. Data: 2018-06-08 19:12:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-08 o 18:50, cyceron pisze

> [...]
    > A żeby zrobić wylewkę, muszę wyłożyć styropian i zamontować rury
    > ogrzewania podłogowego, a do tego potrzebuję szafkę z rozdzielaczem.

    Co stoi na przeszkodzie, żeby profile pod szafkę rozdzielczą
    przytwierdzić do stropu?

  • 5. Data: 2018-06-09 07:22:02
    Od: uciu <a...@g...com>

    wypuścić rurki luźno, zamontować same belki i zostawić?
    coś jak przy płycie fundamentowej
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?215184-Dom
    -na-p%C5%82ycie-energooszcz%C4%99dny-projekt-i-wykon
    anie-w%C5%82asne&p=6080113&viewfull=1#post6080113

    uciu

  • 6. Data: 2018-06-10 14:39:02
    Od: cyceron <t...@b...goaway>

    On 08.06.2018 19:12, Uzytkownik wrote:
    > W dniu 2018-06-08 o 18:50, cyceron pisze

    _11/odbsc3.jpg

    > Co stoi na przeszkodzie, żeby profile pod szafkę rozdzielczą
    > przytwierdzić do stropu?

    Chyba nic? Nie wiem :-)
    Tylko wydaje mi się to trochę dziwne, że trzeba budować specjalnie
    konstrukcję pod szafkę w takim przypadku - że nie ma gotowych rozwiązań
    typu "szafka mocowana do podłoża".

    C.

  • 7. Data: 2018-06-10 14:43:14
    Od: cyceron <t...@b...goaway>

    On 09.06.2018 07:22, uciu wrote:
> [...]
    -na-p%C5%82ycie-energooszcz%C4%99dny-projekt-i-wykon
    anie-w%C5%82asne&p=6080113&viewfull=1#post6080113

    Hmm, ciekawe - zawsze wydawało mi się, że przed zalaniem robi się próbę
    ciśnieniową, a przy zalewaniu rurki muszą być zalane i pod ciśnieniem.

    C.

  • 8. Data: 2018-06-10 15:39:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 14:39, cyceron pisze:

> [...]
    > konstrukcję pod szafkę w takim przypadku - że nie ma gotowych
    > rozwiązań typu "szafka mocowana do podłoża".

    Są takie rozwiązania. Niektórzy producenci produkują szafki z
    regulowanymi nogami-stojakami
    https://onninen.pl/files/product_image/lightbox_1000
    x800/7843461.jpg

    Z resztą w tej dokumentacji, którą wskazałeś masz pokazane takie typy
    SWPS, SWPSE, SW-OP.

    Mocujesz nogi do stropu, przykręcasz do nich szafkę ustawiając uprzednio
    na odpowiedniej wysokości i po robocie. Szafka stoi i nie potrzebuje ściany.

    Jeżeli już kupiłeś szafkę bez nóg to zamiast tych nóg możesz kupić
    uniwersalne konsole
    https://www.tiasystem.pl/produkt/konsola-scienna---s
    zyna-ze-stopka/

    Ale nie jest to najtańsze rozwiązanie, bo odpowiednio długie konsole
    potrafią kosztować nawet 80zł za sztukę.

    Lepszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie zastosowanie normalnych
    profili do płyt GK, które i tak będziesz musiał zamontować skoro tam ma
    być ścianka z GK. Po co więc przepłacać i wydawać podwójnie kasę?

  • 9. Data: 2018-06-10 15:40:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 14:43, cyceron pisze:
> [...]
    >>

    > Hmm, ciekawe - zawsze wydawało mi się, że przed zalaniem robi się
    > próbę ciśnieniową, a przy zalewaniu rurki muszą być zalane i pod

    Dokładnie tak to powinno być robione.

  • 10. Data: 2018-06-10 18:58:30
    Od: cyceron <t...@b...goaway>

    On 10.06.2018 15:39, Uzytkownik wrote:

> [...]
    >
    > Mocujesz nogi do stropu, przykręcasz do nich szafkę ustawiając uprzednio
    > na odpowiedniej wysokości i po robocie. Szafka stoi i nie potrzebuje

    Faktycznie, niedopatrzyłem, ślepo czytałem instrukcję w której nie ma
    opisanej takiej możliwości.

    Dzięki,
    C.