  • 1. Data: 2014-08-25 20:17:56
    Temat: szelki do chodzenia po dachu
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    czy Ktoś może mi podpowiedzieć jakie hasło wpisać w allegro, żeby
    zakupić szelki do chodzenia po dachu i taki "karabińczyk" do przesuwania
    po linie?

  • 2. Data: 2014-08-25 21:19:48
    Temat: Re: szelki do chodzenia po dachu
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-08-25 20:17, platformowe głupki pisze:
    > czy Ktoś może mi podpowiedzieć jakie hasło wpisać w allegro, żeby
    > zakupić szelki do chodzenia po dachu i taki "karabińczyk" do przesuwania
    > po linie?

    Tak.

    Będzie to, odpowiednio:

    1. Pasek parciany w kategorii Przemysł
    2. Karabińczyk w dowolnej kategorii

    Sposoby wiązania uprzęży z pasa parcianego znajdziesz w sieci.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2014-08-25 21:34:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-25 21:19, wolim pisze:

    > Tak.
    >
    > Będzie to, odpowiednio:
    >
    > 1. Pasek parciany w kategorii Przemysł
    > 2. Karabińczyk w dowolnej kategorii

    Proponuję jednak szukać "szelek asekuracyjnych".
    Koniecznie powinny mieć element przechodzący na ramionach. W przeciwnym
    razie w razie upadku i "złapania" przez szelki mocowane wyłącznie w
    pasie i w udach - można skończyć ze złamanym kręgosłupem.

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-08-25 21:47:04
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-08-25 21:34, Marcin N pisze:

> [...]
    > razie w razie upadku i "złapania" przez szelki mocowane wyłącznie w
    > pasie i w udach - można skończyć ze złamanym kręgosłupem.

    Tak, tak. A alpiniści w ogóle nie powinni wybierać się w góry.

    Jak ktoś ma choćby odrobinę oleju w głowie, to wie, że uprząż powinna
    być, w miarę możliwości, napięta. Od tego są karabińczyki.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2014-08-25 22:49:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    Dnia 2014-08-25 20:17, Użytkownik platformowe głupki napisał:
    > czy Ktoś może mi podpowiedzieć jakie hasło wpisać w allegro, żeby
    > zakupić szelki do chodzenia po dachu i taki "karabińczyk" do przesuwania
    > po linie?

    Może tu coś znajdziesz.
    http://www.sprzet-poz.pl/index.php?action=showCatego
    ryProducts&idKategorieWybrana=153
    Generalnie to szukaj w sklepach BHP i P.POŻ.

  • 6. Data: 2014-08-26 09:50:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" napisał w wiadomości grup

    > czy Ktoś może mi podpowiedzieć jakie hasło wpisać w allegro, żeby zakupić
    > szelki do chodzenia po dachu i taki "karabińczyk" do przesuwania po linie?

    http://folnet.pl/grupa/narzedzia-dekarskie/sprzet-as
    ekuracyjny

    A sklep mogę z czystym sumieniem polecić. Dużo u nich kupowałem i towar
    zawsze był wtedy kiedy obiecali że przyjdzie lub szybciej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-08-30 14:06:43
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > razie w razie upadku i "złapania" przez szelki mocowane wyłącznie w
    > pasie i w udach - można skończyć ze złamanym kręgosłupem.

    Ciut zapomniana historia - człowiek poprawiający antenę na maszcie
    wówczas najwyższego z budynków przy Rondzie ONZ czyli biurowca Bumaru,
    wlazł na ten maszt asekurowany jedynie starym pasem strażackim. Na
    dokładkę nie chciało mi się założyć i podciągać w górę dodatkowych
    odciągów asekuracyjnych. Stałe odciągi puściły, maszt się położył,
    człowiekowi pas złamał kręgosłup i spowodował ciężkie uszkodzenia
    narządów wewnętrznych, w wyniku czego gość poniósł śmierć na miejscu - a
    strażacy przez parę godzin kombinowali jak nieboszczyka dyndającego na
    sznurku uwiązanym do rury coś tak ok. 8 m od ściany budynku zdjąć.

    Jak szelki asekuracyjne to koniecznie z zaczepem tylnym. Do asekuracji
    służy zaczep tylny, przednie zaczepy sa bardziej zaczepami roboczymi -
    ale szelki robocze to inna kategoria cenowa, mają wyściółki ułatwiające
    dłuższe wiszenie w nich (zjazdy na linie, wciąganie się po linie).
    Asekuracyjne to gołe taśmy - przed upadkiem zabezpieczą, może ciut
    łatwiej siniaków przy upadku narobią ale nie grzeją jak wyściełane
    robocze. A że zjazdy i wciąganie się po linie są w nich mało komfortowe?
    Jak się takich operacji nie planuje to nie ma to znaczenia.

    I jeszcze jedno - cały osprzęt z atestem. Atest jest po to żeby można
    było legalnie spadać. Nawet jak spadającemu będzie to już obojętne -
    rodzina będzie wdzięczna mu za używanie atestowanego sprzętu, to się
    przekłada na rozmowę z ubezpieczycielami...

    --
    Darek

  • 8. Data: 2014-08-30 14:08:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik wolim napisał:

    > Tak, tak. A alpiniści w ogóle nie powinni wybierać się w góry.

    Pokaż mi wspinacza który idzie w samych "majtkach". Może jacyś łojanci
    skałkowi tak czynia - ale większość to jednak w uprzężach pełnych (fakt,
    delikatniejszych od najlżejszej przemysłowej uprzęży asekuracyjnej).

    --
    Darek

  • 9. Data: 2014-08-30 22:17:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Jak szelki asekuracyjne to koniecznie z zaczepem tylnym. Do asekuracji
    > służy zaczep tylny, przednie zaczepy sa bardziej zaczepami roboczymi -

    Zaczep tylny ma jedną straszną wadę. Gdy faktycznie odpadniesz, to
    wisisz na nim bezradnie i bez pomocy osób trzecich nic nie zdziałasz.

    Zdecydowanie polecam zaczep przedni, który w razie czego daje możliwości
    wykaraskania się z opresji.

    Przez kilka lat pracowałem na wysokości i odbyłem wiele szkoleń
    praktycznych w tym kierunku.

    --
    MN

  • 10. Data: 2014-08-30 23:55:56
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 30 sierpnia 2014 14:08:48 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    >
    > skałkowi tak czynia - ale większość to jednak w uprzężach pełnych (fakt,
    >
    > delikatniejszych od najlżejszej przemysłowej uprzęży asekuracyjnej).

    Wspinacz idzie na własną odpowiedzialność i może gumy ze spranych majtek używać, nic
    nikomu do tego. Pasy i uprzęże są przeznaczone dla robotników najemnych. Drobna
    różnica z prawnego punktu widzenia.