  • 11. Data: 2018-09-10 15:22:51
    Temat: Re: szybkie ciecie rozpałki.
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.09.2018 11:26, Bolko pisze:

    > Myślałem o kupieniu spalinowej w casto.
    > Ale boje się o zęby.
    > Jakieś inne propozycje.

    Jednak krajzega. To najlepsze i najbezpieczniejsze
    narzędzie do cięcia drobnicy. Za cenę piły łańcuchowej
    kupisz w Castoramie krajzegę, którą potniesz tę rozpałkę
    w try miga - bez pomocnika i bez mocowania rozpałki
    w jakimś koziołku. Ja robiłem z drobnymi gałęziami tak:
    brałem wiązkę gałęzi tej wielkości, by można ją było
    objąć dłonią i by krajzega mogła ją przeciąć od jednego
    przyłożenia. Koniec wiązki chwytałem jedną ręką, pół
    metra dalej drugą ręką i rżnąłem pomiędzy nimi.
    A krajzega w domu zawsze się przyda. Nie tylko do
    cięcia rozpałki.

  • 12. Data: 2018-09-10 16:05:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.09.2018 o 13:32, Maniek4 pisze:

    > °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    >
    > Gdzie tak tanio?
    www.allegro.pl
    znajdziesz nawet po 13 zł.
    Miałem pewne obawy kupując zestaw prowadnica + 2 łańcuchy za niecałe 50
    zł, ale okazało się, że łańcuchy są pełnowartościowe. W porównaniu z
    wcześniejszym łańcuchem Stihla nie widzę różnicy.
    Jacek

  • 13. Data: 2018-09-10 16:08:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 10 Sep 2018 02:26:15 -0700, Bolko wrote:
    > Sprawę mam.
    > W tartaku kupiłem przyczepę rozpałki.
    > Takie długie "patyki".
    > Kiedyś używałem piły stołowej "cyrkulatki". Tylko że to chyba 4 kW
    > silnik i hałas straszny. No i wtedy a piła przez 70% czasu leci na
    > pusto.
    >
    > Wymyśliłem w tym roku że użyje piły ręcznej.
    > Ale piła ma za małą tarczę.
    >
    > Myślałem o kupieniu spalinowej w casto.

    Nie piszesz jakie są wymiary tej rozpałki. Jeśli faktycznie
    "patyki" (grubość palca, dwóch) to piła spalinowa odpada. Łańcuch zamiast
    ciąć będzie ciągnął te patyki i rzucał nimi po okolicy, widowiskowo je
    przy tym podkręcając. Ewentualnie jeśli w dwóch robicie to jeszcze się
    da: kładziesz patyki na ziemi w duży "snop", drugi ludek kładzie się na
    snopie a ty żagujesz to co odstaje. Idea taka, że badylki muszą być
    spięte razem żeby piła nimi nie rzucała. U mnie na kaszubach tak się
    robiło. Ja nie polecam. No i problem znaleźć chętnego do pomocy - musi
    być taki z dużym zaufaniem wobec bliźniego, ale taki co mu już wszystko
    jedno.

    Do takich badylków to sprawniej i bezpieczniej wyjdzie mała siekierka +
    pieniek. Do tego rozpałka rozgrzeje cię w ten sposób dwa razy, zyskujesz
    podwójnie.

    Jeśli ta twoja rozpałka jednak grubsza (ale co to za "rozpałka" w takim
    razie?) to piła spalinowa jest spoko, tylko zmajstruj najpierw stosowny
    stojak, takie dwie widły w które możesz powrzucać materiał, a potem
    jednym ciachnięciem przecinasz całość. Dużo szybciej, mniej schylania no
    i mniej paliwa spalisz.

    Jeśli kupujesz spalinówkę to nie kupuj taniochy z casto, bo więcej czasu
    spędzisz na dłubaniu w niej aniżeli na cięciu.

    > Ale boje się o zęby.

    Ja używam dokładnie tego: http://www.betkowskiservice.pl/Img.ashx?Id=9463
    Bardzo sobie chwalę - jeszcze nigdy się nie zabiłem.

    Mateusz

  • 14. Data: 2018-09-10 16:52:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.09.2018 16:08, Mateusz Viste pisze:

    > takie dwie widły

    Tak, takie dwie widły za pińć złoty. Ciemniaku.

  • 15. Data: 2018-09-10 16:56:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.09.2018 o 16:23, Maniek4 pisze:
    > Jaki łańcuch?
    Łańcuch 3/8 cala pasujący do Stihla MS 181.
    Jacek

  • 16. Data: 2018-09-10 17:44:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2018 o 14:55 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > ...prędzej właśnie o to chodzi. Ludzie nie wiedzą (wierzą) że taniej i
    > wygodniej się klimatyzatorem na prunt ogrzać,

    Taniej niż węglem? - chyba śniadania nie jadłeś...
    Obstawiam, że Mama Kolegi Bolko nie mieszka w domu pasywnym, raczej
    pełnoletnim, niespecjalnie docieplonym klocku. Jesteś pewien swoich
    szacunków?

    TG

  • 17. Data: 2018-09-10 18:52:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Taniej klimatyzatorem. Do pieca kaflowego musi byc markowy wegiel. Taki wegiel jest
    drogi. Klimatyzator ma sprawnosc 200%+. Piec kaflowy nie wiecej niz 25%. Cykl palenia
    weglem generuje straty ciepla zwiazane z wytwarzaniem zbyt wysokiej temperatury w
    ogrzewanym pomieszczeniu niz jest potrzebna. Durny piecyk na pellet jaki mam bije we
    wszystkim na glowe piec kaflowy. Mniejszy, mam mozliwosc obnizenia temperatury w nocy
    i kiedy mam jeszcze ochote. Utrzymuje stala zadana temperature z dokladnoscia do pol
    stopnia, paliwo nie brudzi, w zeszlym sezonie spalilem pod siedemset kilo pelletu i
    wyrzucilem z piec kilo popiolu. Gdfybym mogl to bym zainstalowal klimatyzator, ale
    nie moge. Budynek w rejestrze zabytkow i konserwator zabytkow sie nie zgodzi.

  • 18. Data: 2018-09-10 19:09:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    > Taniej klimatyzatorem. Do pieca kaflowego musi byc markowy wegiel. Taki
    > wegiel jest drogi.

    Ciekawe czy Mama Bolko o tym wie :-)

    Co do klimy to nie musisz mnie przekonywać sam będę przechodził na
    ogrzewanie domu klimatyzatorem. Ale mam świadomość że nie będzie taniej w
    stosunku do tego co teraz mam - będzie wygodniej i za wygodę dopłacę.

    TG

  • 19. Data: 2018-09-10 21:05:20
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Taniej klimatyzatorem. [...] Klimatyzator ma sprawnosc 200%+.

    Jak widać z powyższego, Zenek wynalazł remedium na kryzys energetyczny.
    Brakuje ci na opłacenie rachunków za prąd? Podłącz kilka klimatyzatorów! ;)
    Fantaści marzący o perpetuum mobile mogą Zenkowi buty czyścić.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 20. Data: 2018-09-10 21:57:46