  • 41. Data: 2018-09-12 10:06:01
    Temat: Re: szybkie ciecie rozpałki.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > No i ominęłaby mnie cała przyjemność tej zabawy - czyli
    > palenie własnymi szczapami.

    Jeśli chodzi o uzależnienie od palenia, to jedynie ten
    rodzaj rozumiem, a nawet popieram.

    Jarek

    --
    Pij w niedziele pij w sobote
    Na ulicy pij pod płotem

  • 42. Data: 2018-09-12 22:28:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Piła łańcuchowa służy do rżnięcia.
    To pooglądaj drwali na fokusie jak tną bale na domy w kanadzie.

    Do precyzyjnego i "ładnego" cięcia
    > absolutnie się nie nadaje. Jak przy owczarni lub stodole coś robię, to
    > deski wycinam spalinówką - bo szybciej, wygodniej. Ale jak ma być ładnie
    > i dokładnie to wyciągam to: https://imgpile.com/images/neyFdG.jpg
    Mam taką, ale ona ma za małą grubość cięcia.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 43. Data: 2018-09-12 22:50:19
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 12 Sep 2018 22:28:01 +0200, Janusz wrote:
    > To pooglądaj drwali na fokusie jak tną bale na domy w kanadzie.

    Oczywiście, da się. Ale cięcie nie jest wtedy "ładne". Przy dużych balach
    tego nie widać, kwestia skali. A jeśli ma być idealnie gładko to końce
    takich bali się szlifuje.

    Mateusz

  • 44. Data: 2018-09-12 23:02:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Oczywiście, da się. Ale cięcie nie jest wtedy "ładne". Przy
    > dużych balach tego nie widać, kwestia skali. A jeśli ma być
    > idealnie gładko to końce takich bali się szlifuje.

    Jakem w dzieciństwie wakacji zażywał we chałupie u Janiołka
    w Murzasichlu, to gazda się chwalili, że on to wszystko jedną
    siekierką. I chyba prawdę gadał, bo co by miał śklić? A barz
    pikna ta jego chałupa, co cud!

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2018-09-13 09:39:55
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 12 Sep 2018 23:02:12 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > Murzasichlu, to gazda się chwalili, że on to wszystko jedną siekierką. I
    > chyba prawdę gadał, bo co by miał śklić? A barz pikna ta jego chałupa,

    A chwalił się ile mu to zajęło? Mam obawy, że Januszowi może nie starczyć
    urlopu. :)

    Mateusz

  • 46. Data: 2018-09-13 10:05:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > A chwalił się ile mu to zajęło? Mam obawy, że Januszowi może
    > nie starczyć urlopu. :)

    Tak, chwalił się. Mówił, że to "za kawalera" było, bo nie wypada
    przecież, by brać sobie gaździnę, a gotowego domu nie mieć.
    Dzieci miał naonczas niewyrośnięte, Stasinek młodszy ode mnie,
    a sam staro nie wyglądał. Ja go zresztą wydywałem później przy
    robocie. To fascynyjące, jak wiele można osiągnąć przy użyciu
    prostych narzędzi, i w jak krótkim czasie.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2018-09-13 11:43:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    12 Sep 2018 07:49:07 GMT, Mateusz Viste

    > Komin mamy na kilkunastu metrach. Aż tak wysocy nie jesteśmy.

    Jak wszyscy. I niewiele to zmienia bo w domu i tak spaliny się znajdą i nie
    trzeba mieć wyrafinowanych urządzeń pomiarowych, wystarczy nos aby to
    stwierdzić.

    > Widać mamy całkiem inne postrzeganie opłacalności.

    Matematyka jest tylko jedna i obowiązuje wszystkich, tak samo jak fizyka.
    Do sprzedaży swojego drewna nie trzeba ani zakładać DG, ani zatrudniać
    księgowego, nawet nie trzeba od tego płacić podatku (pod waruniem
    naturalnie, że nie robi się tego na skalę przemysłową). Jest nawet na to
    gdzieś interpretacja. Nie trzeba się też narobić, bo może to zrobić ten co
    potrzebuje (w końcu takiej zabawy to wszyscy palący drewnem potrzebują --
    inaczej co to za palenie a i ty mógłbyś robić po kosztach dla przyjemności
    :P).

    > No i ominęłaby mnie cała przyjemność tej zabawy
    > - czyli palenie własnymi szczapami.

    Nadal jesteś marginesem który tak a nie inaczej sobie wybrał. Niektórzy nie
    mają takiego wyboru, nie palą dla przyjemności, tylko dlatego że muszą się
    jakoś ogrzać i tu albo dlatego że nie mają alternatyw (wtedy to nawet
    jestem w stanie zrozumieć, choć nie żyjemy już dawno w ciemnogrodzie), albo
    mają alternatywy ale twierdzą mimo wszystko że jest tanio. Przykładem są
    moi rodzice którzy twierdzili że drewnem jest najtaniej -- teraz grzeją
    multisplitem i twierdzą że klimatyzatorem jest najtaniej i zdecydowanie
    bardziej komfortowo (nie tylko dlatego że nie trzeba starych pleców katować
    ciężarem i sprzątaniem, ale że jest przyjemniej w domu). Ale musieli to
    zobaczyć na własne oczy, wcześniej sama matematyka do nich nie przemawiała
    i powtarzali tylko w kółko powielane opinie innych co też w matematykę nie
    wierzą (oraz zwyczajnie nie uwzględniają jak niską sprawność mają
    paleniska).

    --
    Pozdor
    Myjk