  • 11. Data: 2019-09-12 07:59:23
    Temat: Re: szyby do prysznica
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.09.2019 14:35, collie wrote:
    > Szyby do kabiny prysznicowej muszą być
    > wykonane ze szkła hartowanego.

    Kolejny co się nie zna, a wypowiada się. Używa się szkła hartowanego
    albo szkła laminowanego. Oba rozwiązania są dopuszczalne.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2019-09-12 11:43:19
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-09-11 o 14:35, collie pisze:
    > Albo użyć szkła akrylowego, czyli pleksi. I po kłopocie.

    Pleksa nie za miękka?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2019-09-12 13:36:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skad Ty i inni bierzecie pomysly ze jak jakis plastik przezroczysty to musi byc to
    pleksa i ni chuja nic innego? Pleksa to tragiczne jesli idzie o parametry tworzywo. Z
    wyjatkiem reklamy pleksa nie ma wiekszego zastosowania. Jest miekka, latwo sie
    rysuje, trudno obrabia bo peka.

  • 14. Data: 2019-09-12 15:01:09
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

> [...]
    wyjatkiem reklamy pleksa nie ma wiekszego zastosowania. Jest miekka, latwo sie

    Jaa? Z postu przedpiścy.
    Nigdzie nie twierdziłem tego co piszesz.

  • 15. Data: 2019-09-12 15:20:13
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.09.2019 o 11:43, Miroo pisze:

    > Pleksa nie za miękka?

    Jeśli chodzi o ogólną sztywność, to nie - 8 milimetrowa szyba
    z pleksi zachowuje się w praniu podobnie jak szyba szklana tej
    grubości. Niedawno montowałem taką akrylową szybę w parawanie
    nawannowym, bo oryginalna szklana rozsypała się w drobny mak
    przy montażu. Trzeba tylko uważać przy myciu jej - żadnych
    proszków. Ale u mnie to już zmartwienie żony, gdyż tylko ona
    korzysta z prysznica w wannie, choć w pokoju kąpielowym jest
    też kabina prysznicowa. Bo deszczownica nakapie na fryzurę.
    Po wypucowaniu, ta pleksi nie różni się od szkła obok.

  • 16. Data: 2019-09-12 15:27:19
    Od: collie <c...@v...pl>

> [...]
    wyjatkiem reklamy pleksa nie ma wiekszego zastosowania. Jest miekka, latwo sie

    Świergolisz, czy jakoś podobnie.

  • 17. Data: 2019-09-13 08:35:56
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-09-12 o 15:20, collie pisze:

> [...]
    > też kabina prysznicowa. Bo deszczownica nakapie na fryzurę.
    > Po wypucowaniu, ta pleksi nie różni się od szkła obok.

    Chodzi mi właśnie o podatność powierzchni na zarysowania.
    W mojej okolicy jest taka kamienista woda, że wycieranie takiej kabiny
    gąbką by ją szybko zmatowiło.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2019-09-13 09:51:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.09.2019 15:20, collie wrote:
    > Bo deszczownica nakapie na fryzurę.

    Mam to samo. Co prawda dwie kabiny z deszczownicą, ale w jednej wajcha
    ciągle ustawiona na słuchawkę a w drugiej na deszczownice.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2019-09-13 09:51:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.09.2019 o 08:35, Miroo pisze:

    > Chodzi mi właśnie o podatność powierzchni na zarysowania.
    > W mojej okolicy jest taka kamienista woda, że wycieranie takiej kabiny gąbką by ją
    > szybko zmatowiło.

    No to nie ma bata - zamawiaj szybę ze szkła hartowanego,
    bo pleksi na zarysowanie czułe jest, ale do samodzielnej
    obróbki (cięcie, wiercenie, szlifowanie/fazowanie boków)
    jest super.

  • 20. Data: 2019-09-13 10:11:12
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Mam to samo. Co prawda dwie kabiny z deszczownicą, ale w jednej wajcha ciągle
    > ustawiona na słuchawkę a w drugiej na deszczownice.

    I to jest dobre wyjście przy kobiecie. U mnie w kabinie prócz deszczownicy
    jest oczywiście też słuchawka, ale dla kobiety sprawdzenie i przełączenie
    wajchy, to za trudne. A potem był krzyk "O, Jezu!". Więc postawiłem parawan
    na wannie. I spoko, podłoga już nie jest zalewana po każdej kąpieli.