  • 1. Data: 2018-10-20 19:58:26
    Temat: technologia kanadyjska, niemiecka
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    jakie są Wasze doświadczenia z budownictwem w technologii kanadyjskiej
    lub niemieckiej?

    wiele z podmiejskch osiedli było/jest budowanych w tych technologiach i
    zastanawia mnie trwałość takiego budownictwa. warto się interesować
    budynkami/segmentami ~dwudziestoletnimi?

    będę wdzięczny za wszelkie spostrzeżenia.

    pozdrawiam,
    geos

  • 2. Data: 2018-10-20 21:25:21
    Temat: Re: technologia kanadyjska, niemiecka
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 20 października 2018 19:58:28 UTC+2 użytkownik geos napisał:
> [...]
    > budynkami/segmentami ~dwudziestoletnimi?
    >
    > będę wdzięczny za wszelkie spostrzeżenia.

    Ale przecież na tym cała ameryka stoi.

  • 3. Data: 2018-10-20 22:14:07
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 20 października 2018 14:25:22 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:

    > Ale przecież na tym cała ameryka stoi.

    I co chwila sie certola z remontami.
    Nie chce mi sie tu podawac linkow do jutuba jak pokazuja niedoroby.
    czasem takie glupie ze wstyd nawet polskiemu ciaprokowi a czasem takie male pierdolki
    powodujace ze cala haupa do remontu i jakies 10-20kUSD w plecy.

    Amerykanie mieli z ta technologia tyle dobrze ze maja mase lasow. Im materialy same
    rosna. Ale trwalosc tych domkow jest taka se. I wcale cieple nie sa. To znaczy nie sa
    cieplejsze od naszych.
    Nawet tam gdzie jest zimno.

    Ich szczescie jest takie ze prad i gaz maja tani (pi*oko polowa lub 1/3 tego co u
    nas).

    Jak czytalem to aktualne normy izolacji dla obszarow kanady to pi*oko to co u nas
    obowiazywalo 15 lat temu. I oni sie brandzluja ze "hoho łorm, enerdzi efiszient, haj
    isolejszon". Tja.

    ALE!
    jak w polsce zbudowac tak jak oni tyle ze z odpowiednia poprawka to calkiem niezly
    rezultat mozna osiagnac. Tyle ze trzeba niezle sie napocic przy budowie bo o ile w
    naszej technologii woda po murze/tynku scieknie, dom bedzie stabilny i jak lekko
    popeka to sie ustabilizuje i mozna dotynkowac szpare i nie ma problemu o tyle w
    technologii lekkiej kazda woda to wrog i makabra.
    Kazdy zwierz to wrog i masakra, kazde pekniecie to problem, kazda zmiana pory roku to
    pekniecie.

    To trza wiedziec i sie naszykowac. Dom zbudowac albo na palach, albo na wanience (tak
    jak ostatnio kanadyjce buduja), calosc zbudowac z glowa aby woda nigdzie nie
    podciekala.

    Potem bedzie cieplo i o tyle fajnie ze jak sie komus ideja zmieni to sobie moze
    zburzyc sciane, polaczyc pomieszczenia czy zmodyfikowac aranzacje w doslownie pare
    dni i nie drogo.

  • 4. Data: 2018-10-20 22:42:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.10.2018 21:25, Bolko pisze:

    > Ale przecież na tym cała ameryka stoi.

    A lasy amazońskie już jakby mniej stoją.
    Teraz my rżnijmy Puszczę Białowieską
    i budujmy amerykańskie bieda-domy w Polsce.
    I gdy Kargulowi porwie taki dom pierwszy
    lepszy halniak, to Pawlak powie: "A taki
    był ładny, amerykański!"

  • 5. Data: 2018-10-20 23:28:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie pierdol ze Ci tak puszczy szkoda, zwlaszcza ze jej nie ruszaja. 1/3 Polski to
    lasy i ciagle przybywa. Jest planowa gospodarka lesna i wszystko co wyciete jest od
    razu obsadzone nowymi sadzonkami. Jak by sie energetyka przerzucila na drewno to lasy
    w Polsce by tego dluzszy czas nie odczuly. Poza tym z lasow w czasie wojny teraz
    zaden pozytek. Wypatrza ze smiglowcow i dronow w podczerwieni kazdego partyzanta i go
    rozwala.

  • 6. Data: 2018-10-21 11:33:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.10.2018 23:28, Zenek Kapelinder pisze:

> [...]
    > Poza tym z lasow w czasie wojny teraz zaden pozytek. Wypatrza ze smiglowcow i
    dronow w podczerwieni kazdego partyzanta i go rozwala.

    Las to nie tylko drzewa, to cały ekosystem, który ginie wraz z drzewami.
    Tego nowe sadzonki nie zastąpią. Ale Ty jesteś stara szkoła mentalna:
    widzisz drzewa, ale nie widzisz lasu. Dobrze, że to szkoła na wymarciu.
    Nowa szkoła przykuwa się łańcuchami do starych drzew i nie pierdzieli,
    że w Poznańskiem nie będzie partyzantki po lasach. Ależ będzie. Jak
    okupant pozwoli.

  • 7. Data: 2018-10-21 14:04:48
    Od: l...@g...com

    Pitolenie o Szopenie. Stara szkoła, nowa szkoła, gdyby nie Szyszko i jego upór to
    kornik by wpierniczył tę nieszczęsną puszczę białowieszczańską w try miga.

  • 8. Data: 2018-10-21 14:05:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale w niemczech Twoje zasady nie obowiazuja. Jak wycinali las bo kopalnie robia to
    ich ani ekosystem nie obchodzil ani ci co protestowali. Spacyfikowali ich w stylu II
    Wojny Swiatowej. Dla niemieckich decydentow tam rosly przeszkadzajace w inwestycji
    drzewa. Lasow pierwotnych w Polsce sie nie rusza. Problem z kornikiem powstal w
    czasach kiedy rzadzili zlodzieje z po. Ukradli pieniadze na pulapki na kornika jakie
    powinny byc rozkladane w lasach gospodarczych przylegajacych do lasow chronionych.
    Nowi wycinali chore drzewa z lasow gospodarczych zeby cokolwiek drewna z chorych
    drzew dalo sie odzyskac.

  • 9. Data: 2018-10-21 14:11:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kornik zre puszcze. I nikt do niego nic w puszczy nie ma. Tam mu wolno. Ale do
    puszczy przylegaja lasy gospodarcze. Jak nie bylo pulapek na kornika to kornik
    przeszedl do lasow gospodarczych i zaczal je niszczyc. To zaczeli wycinac chore
    drzewa w lasach gospodarczych i zakladac pulapki na kornika. Wycinajac stworzyli
    bufor bez drzew i utrudnili kornikowi przedostanie sie do zdrowych drzew. A te
    korniki co sie przedostaly zlapaly sie w pulapki. Sytuacja jest od jakiegos czasu
    opanowana.

  • 10. Data: 2018-10-21 20:45:58
    Od: abomito <a...@w...pl>

> [...]
    > widzisz drzewa, ale nie widzisz lasu. Dobrze, że to szkoła na wymarciu.
    > Nowa szkoła przykuwa się łańcuchami do starych drzew i nie pierdzieli,

    Sam też się przykuj.Tylko ktoś klucz powinien wyrzucić.
    Po pierwszej wojnie wycięto puszczę Kampinoską.Bolimowską też.Z Białowieskiej
    został ten kawalek, z której póżniej zrobili rezerwat.
    Resztę załatwiła powojenne odbudowy.
    Całe międzywojnie i pierwsze lata powojenne odbudowywano lasy.Dlatego ten
    ekosystem juz dawno szlag trafił i(rownież) dlatego obecne lasy są mniej
    odporne na szkodniki.Teraz był kornik, ale w latach 60 i 70-tych lasy z
    samolotów opryskiwano przeciw szkodnikom.