  • 1. Data: 2018-11-22 15:32:08
    Temat: tesla w domu
    Od: Bolko <s...@g...com>

    I just got my panels installed in Florida. The lag time is real & Tesla isn't always
    on the ball. But overall, I was very happy with the system, price ($25.7k for 10kW
    system) and especially the monitoring tools.
    100 tysiecy złotych za 10 kW drogo troche.

  • 2. Data: 2018-11-22 15:38:40
    Temat: Re: tesla w domu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Nov 2018 06:32:08 -0800 (PST), Bolko

    > price ($25.7k for 10kW system) and especially the monitoring tools.
    > 100 tysiecy złotych za 10 kW drogo troche.

    No ale kto tak przelicza? Przecież dla nich to mniej niż u nas w zł.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2018-11-22 19:14:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W przypadku stacjonarnego wykorzystania nie ma zadnych przeciwskazan zeby wykorzystac
    olowiowe akumulatory stacjonarne. Kilowatogodzina kosztuje ok 1000 zlotych. Zywotnosc
    20 lat. Baterie sa zlozone z pojedynczych akumulatorow 2V. Sa wersje bezobslugowe
    takich akumulatorow. Wyjdzie 10 tysiecy za 10kWh.

  • 4. Data: 2018-11-22 20:52:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 22 listopada 2018 15:38:50 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

    > No ale kto tak przelicza? Przecież dla nich to mniej niż u nas w zł.

    Ale co ma przeliczać? Drogo znaczy drogo, a to jest w ch. drogo.
    W USA wszystko jest tańsze niż u nas, a nagle fotowoltaika droższa
    3 razy? W dupę niech sobie wsadzą takie coś ;)

    L.

  • 5. Data: 2018-11-22 21:28:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Nov 2018 11:52:07 -0800 (PST), Lisciasty

    > Ale co ma przeliczać? Drogo znaczy drogo, a to jest w ch. drogo.
    > W USA wszystko jest tańsze niż u nas, a nagle fotowoltaika droższa
    > 3 razy? W dupę niech sobie wsadzą takie coś ;)

    No, biorąc pod uwagę że Australii kWp paneli chodzi po A$1000 gdzie A$ jest
    po 2,7 to faktycznie drogo. :P Pytanie co w komplecie z tymi panelami jest,
    informacje są dosyć skąpe -- może to offgrid z 5xTPW2. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2018-11-22 22:00:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 22 listopada 2018 21:28:12 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > No, biorąc pod uwagę że Australii kWp paneli chodzi po A$1000 gdzie A$ jest
    > po 2,7 to faktycznie drogo. :P Pytanie co w komplecie z tymi panelami jest,
    > informacje są dosyć skąpe -- może to offgrid z 5xTPW2. :P

    Też myślałem że offgrid, ale znalazłem jakiś artykuł o tych słonecznych
    dachówkach jakoś sprzed pół roku i tam też takie absurdalne ceny
    były podawane. Ale kto bogatemu zabroni...

    L.

  • 7. Data: 2018-11-23 12:33:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-11-22 o 15:32, Bolko pisze:
> [...]
    10kW system) and especially the monitoring tools.
    > 100 tysiecy złotych za 10 kW drogo troche.

    A odliczyłeś cenę dachówek?

    --
    Pete

  • 8. Data: 2018-11-23 13:08:11
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-11-22 15:32, Bolko wrote:
> [...]
    10kW system) and especially the monitoring tools.
    > 100 tysiecy złotych za 10 kW drogo troche.

    Eeee, doświadczony inżynier na menedżerskim stanowisku w dużej, znanej
    "firmie internetowej" miesięcznie więcej wyciąga... Nawet dla plebsu
    tyrającego za $5k/mies ta cena jest chyba do zaakceptowania...

  • 9. Data: 2018-11-23 13:20:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Nov 2018 13:00:08 -0800 (PST), Lisciasty

    > Też myślałem że offgrid, ale znalazłem jakiś artykuł o tych słonecznych
    > dachówkach jakoś sprzed pół roku i tam też takie absurdalne ceny
    > były podawane. Ale kto bogatemu zabroni...

    No ale nie wiadomo na co składa się system z dachówkami. Zresztą montując
    taką dachówkę odchodzi koszt normalnego pokrycia. Z tego co wiem oni tam
    jakieś federalne dotacje mają, nawet do $9k albo kredyty tanie. Więc <20k
    minus koszt zwykłego pokrycia, plus kasa jaką zarabiają i to wcale nie musi
    być drogo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2018-11-23 17:12:00
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 23 listopada 2018 13:08:21 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
> [...]
    > "firmie internetowej" miesięcznie więcej wyciąga... Nawet dla plebsu
    > tyrającego za $5k/mies ta cena jest chyba do zaakceptowania...

    Pod warunkiem ze nie muszą iść do szpitala