  • 31. Data: 2018-11-27 14:03:27
    Temat: Re: tesla w domu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 27 listopada 2018 11:01:47 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > U mnie "całość" to właśnie ok. 250W, do tego alternator z samochodu
    > spokojnie wystarcza i żadnego grzebania przy domowej instalacji nie
    > potrzeba. Ale jak kolega ciągnie 7kW no to sytuacja faktycznie bolesna.
    > Wyrazy współczucia (albo jak by to ktoś powiedział - "balsam na moje
    > oczy") :)

    Na upartego 250W by wystarczyło jak dla mnie. Ale komfortowo, tzn.
    bez zauważalnego uszczerbku na rytmie dziennym, 7kW szczytowo jest potrzebne.
    Nie żebym tyle ciągle zużywał.
    A co do balsamu, to balsamista jakoś przysypia i nie zauważył :P

    L.

  • 32. Data: 2018-11-27 15:33:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    250W to za malo zeby agregat w nieduzej lodowce wystartowal.

  • 33. Data: 2018-11-27 15:53:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 27 Nov 2018 06:33:31 -0800, Zenek Kapelinder wrote:
    > 250W to za malo zeby agregat w nieduzej lodowce wystartowal.

    Te samochodowe falowniki mają moc chwilową z reguły znacznie większą od
    znamionowej, np. dla mojego modelu 500W producent podaje że moc chwilowa
    to 1000W. Inna sprawa, że nie mam pojęcia co to za waty są - nasze czy
    ich. No i nie wiem jak lodówka zareagowałaby gdyby zasilić ją prostokątem
    - z tego właśnie powodu kupiłem "pure sinus", bo miałem obawy co do
    kompatybilności tych tańszych, kanciastych sinusów.

    Mateusz

  • 34. Data: 2018-11-29 16:07:00
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 23 Nov 2018 13:08:11 +0100, JDX napisał(a):

    > Eeee, doświadczony inżynier na menedżerskim stanowisku w dużej, znanej
    > "firmie internetowej" miesięcznie więcej wyciąga... Nawet dla plebsu
    > tyrającego za $5k/mies ta cena jest chyba do zaakceptowania...

    $5k/mies. to już nieźle. Mediana w USA to $3,7k. Wcale tam nie jest tak
    różowo dla nie-specjalistów. Tyle co piszesz, to średnio całe gospodarstwa
    domowe zarabiają.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 35. Data: 2018-12-01 19:28:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > z tego właśnie powodu kupiłem "pure sinus", bo miałem obawy co do
    > kompatybilności tych tańszych, kanciastych sinusów.

    Kanciaste, to margines. Jak się weźmie w ciemno, to strzelam że będzie
    to typ "prawie" sinusoida. Na takim lodówka startuje, a już z pewnością
    wszystko inne co zasilane jest impulsowo.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2018-12-01 19:33:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 27.11.2018 o 14:03, Lisciasty pisze:
    > Na upartego 250W by wystarczyło jak dla mnie. Ale komfortowo, tzn.
    > bez zauważalnego uszczerbku na rytmie dziennym, 7kW szczytowo jest potrzebne.
    > Nie żebym tyle ciągle zużywał.

    Piszesz, że jeżeli podczas grzania domu i włączonego światła nie
    będziesz mógł ugotować obiadu na kuchence elektrycznej, wolisz już
    siedzieć po ciemku w zimę i czekać aż włączą prąd.

    Spoko ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2018-12-01 19:37:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 23.11.2018 o 13:08, JDX pisze:
    > Nawet dla plebsu
    > tyrającego za $5k/mies ta cena jest chyba do zaakceptowania...

    Musiałbyś zdefiniować "plebs" według Ciebie, bo takie stawki to mi się
    kojarzą z konkretnymi branżami.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2018-12-02 09:19:07
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 01 Dec 2018 19:28:22 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Kanciaste, to margines. Jak się weźmie w ciemno, to strzelam że będzie
    > to typ "prawie" sinusoida. Na takim lodówka startuje, a już z pewnością
    > wszystko inne co zasilane jest impulsowo.

    Wszelkie impulsowe urządzenia to oczywiste - ja to się wyłącznie o
    silniki martwiłem. Pompa CWU, wentylator w łazience i agregaty w
    lodówkach. Może by zadziałało na kwadratowym sinusie, a może nie.. A
    jeśli tak, to silnik mógłby grzać się więcej niż powinien. Słowem, szkoda
    mi było ryzykować dla oszczędności kilkunastu euro.

    Mateusz