  • 1. Data: 2020-09-02 21:29:19
    Temat: trawy fee
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Jakieś paskudne trawy zadomowiają się na mojej działce,
    w tym na trawniku.
    Kłącza maja grubsze niż perz i gorsze do zwalczania niż perz.
    Tak to wygląda.

    https://photos.app.goo.gl/HKYvWAdQ3e1BpGmM6

    Ktoś z Was wie jak z tym walczyć?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2020-09-02 22:20:56
    Temat: Re: trawy fee
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 2.09.2020 o 21:29, Krycha napisała:

    > https://photos.app.goo.gl/HKYvWAdQ3e1BpGmM6
    >
    > Ktoś z Was wie jak z tym walczyć?

    Polubić trawy rozmaite. I cieszyć się, że samo rośnie,
    gdy śpisz ("ogrodnik śpi, a na działce mu rośnie").

  • 3. Data: 2020-09-10 22:29:25
    Od: Dirko <j...@w...pl>

    W dniu 02.09.2020 o 21:29, Krycha pisze:
> [...]
    > w tym na trawniku.
    > Kłącza maja grubsze niż perz i gorsze do zwalczania niż perz.

    Hejka. To mi wygląda na turzyce.

    Pozdrawiam!

    --
    Ja...cki

  • 4. Data: 2020-09-11 22:13:08
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10.09.2020 o 22:29, Dirko pisze:

    >     Hejka. To mi wygląda na turzyce.

    Nie widzę, abym mogła ją traktować jako ozdobną.
    Dla mnie wstrętny chwast w trawniku :-(

    Pozdrawiam, Krycha.

  • 5. Data: 2020-09-11 23:33:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > Nie widzę, abym mogła ją traktować jako ozdobną.
    > Dla mnie wstrętny chwast w trawniku :-(

    Kwiat bezimienny jest chwastem; kwiat z nazwą łacińską
    zyskuje jakby ostrogi fachowości. Jeśli wyrośnie wam na
    zagonku pokrzywa, przyczepcie do niej etykietkę z napisem
    "Urtica dioica" i zaczniecie ją szanować, co więcej --
    ziemię pod nią spulchnicie i zaprawicie chilijskim nawozem.

    Karel Čapek, "Rok ogrodnika", Iskry, Warszawa 1986
    ("Zahradníkův rok", Československý spisovatel, Praha 1968)

    Jarek

    PS:
    Być może Carex nigra, ale pewny nie jestem.

    --
    Man gave names to all the animals
    In the beginning, in the beginning.

  • 6. Data: 2020-09-14 21:44:47
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jarek
    >
    > PS:
    > Być może Carex nigra, ale pewny nie jestem.

    Żaden z obrazków Carex nigra nie pasuje do mojej trawy.
    Nie wiem jak wyglądałby kwiat, gdybym pozwoliła jej zakwitnąć.
    Z liści i korzenia wygląda jak zmutowany perz, dobrze wykarmiony.

    Krycha.

  • 7. Data: 2020-09-15 12:19:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krycha napisał:

    > Żaden z obrazków Carex nigra nie pasuje do mojej trawy.
    > Nie wiem jak wyglądałby kwiat, gdybym pozwoliła jej zakwitnąć.
    > Z liści i korzenia wygląda jak zmutowany perz, dobrze wykarmiony.

    W takim razie może to jest dobrze wykarmiony perz, a nie żadna turzyca?

    --
    Jarek