  • 1. Data: 2017-03-08 15:33:58
    Temat: tuja - kopane z gruntu...
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    witam
    pocielim to teraz trza sadzic...
    pytanie co to warte takie tuje kopane z gruntu? Pomijajac przesuszenie w
    transporcie bo bym sam pojechal - przyjmuje sie to?
    do tej pory nasadzalem z donic. 100 % trafialnosci...
    a takie kopane?
    ile padnie?

  • 2. Data: 2017-03-08 17:12:37
    Temat: Re: tuja - kopane z gruntu...
    Od: XL <i...@g...pl>

    abn140 <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > transporcie bo bym sam pojechal - przyjmuje sie to?
    > do tej pory nasadzalem z donic. 100 % trafialnosci...

    Kopane jesienią lepiej sadzić, a nie wiosną. Wiosną szybko rusza wegetacja,
    a uszkodzony/słaby system korzeniowy nie miał czasu się przystosować i
    rozwinąć, więc nie nadąży wykarmić i napoić rośliny.

    --
    XL

  • 3. Data: 2017-03-08 20:25:21
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-03-08 15:33, abn140 wrote:
> [...]
    > transporcie bo bym sam pojechal - przyjmuje sie to?
    > do tej pory nasadzalem z donic. 100 % trafialnosci...

    U mnie przyjęła się mniej więcej połowa, wykopanych i posadzonych
    wczesną jesienią. Do zimy dotrwały wszystkie, ale część wiosną-latem
    zaczęła usychać mimo podlewania. Chyba problem był w tym, że były
    posadzone tam, gdzie miały za mało wody późną zimą-wczesną wiosną, a
    podlewanie zacząłem późno - w kwietniu (wcześniej mamy wyłączony
    wodociąg na działkach).

  • 4. Data: 2017-03-09 09:50:55
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 08.03.2017 o 15:33, abn140 pisze:
> [...]
    > transporcie bo bym sam pojechal - przyjmuje sie to?
    > do tej pory nasadzalem z donic. 100 % trafialnosci...

    Wszystko zależy od tego jak wykopane. Jesli z duzym zapasem korzeni to
    mozesz liczyc na spory procent przyjec, 90% spokojnie. Oczywiscie
    intensywne podlewanie musisz zapewnic conajmniej do konca sierpnia. No
    ale jesli kopal to jakis najemnik za flaszke wodki i wykopal tylko to co
    5 cm pod ziemia, to wiadomo co z tego bedzie...