  • 1. Data: 2016-05-09 15:24:54
    Temat: tuje - zaglada....
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    Miejsce akcji Slask...
    Podczas wycieczek rowerowych zauwazylem zmasowane wymieranie zywotnikow...
    I to nie nowych nasadzen tylko takich wieloletnich.
    Wielkosc 3 m nie stanowi przeszkody....
    Tuje wysychaja jak dibali...
    Wyglada to jakby 'nie wstaly' po zimie...
    u mnie wszystkie ok ale u znajomego caly szpaler..... poszly wszystkie.
    Co ulica widze jakies brazy.....
    same brazowe kolumny :-(
    co to za choroba/powod jest? Nornice zasmakowaly w korzeniach?
    ??
    thx.

  • 2. Data: 2016-05-09 16:14:20
    Temat: Re: tuje - zaglada....
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 May 2016 15:24:54 +0200, abn140 napisał(a):

> [...]
    > Co ulica widze jakies brazy.....
    > same brazowe kolumny :-(
    > co to za choroba/powod jest? Nornice zasmakowaly w korzeniach?

    http://www.nowiny24.pl/artykul/6118643,choroby-niszc
    za-tuje-zapobieganie-jest-trudne,id,t.html

  • 3. Data: 2016-05-10 11:55:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 maja 2016 15:26:05 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:

    > co to za choroba/powod jest? Nornice zasmakowaly w korzeniach?
    Pomorze. Ja mam kilka sztuk zaledwie tuj i póki co nic z nimi złego sie z nimi nie
    dzieje ale u dwóch sąsiadów brązowieją strasznie

    Ale inna sprawa mnie zaciekawiła- po raz pierwszy od kilku lat po zimie nie wylazła u
    mnie mięta. Mrozów strasznych nie było wiec co ja obiło?

  • 4. Data: 2016-05-15 21:26:54
    Od: Fiora <f...@o...pl>

    W dniu 2016-05-10 o 11:55, Kris pisze:

> [...]
    >
    > Ale inna sprawa mnie zaciekawiła- po raz pierwszy od kilku lat po zimie nie wylazła
    u mnie mięta. Mrozów strasznych nie było wiec co ja obiło?

    A analogicznie u mnie brak połowy melisy chyba 20-letniej, a te
    które wyszły maja po 2 malutkie listki.
    Zazwyczaj o tej porze był już "las". Fiora

  • 5. Data: 2016-05-15 23:53:26
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 May 2016 21:26:54 +0200, Fiora napisał(a):

> [...]
    >>
    > A analogicznie u mnie brak połowy melisy chyba 20-letniej, a te
    > które wyszły maja po 2 malutkie listki.
    > Zazwyczaj o tej porze był już "las". Fiora

    U mnie wylazło wszystko - mięta wręcz oszalała i wyłazi tam, gdzie trza i
    nie trza, więc muszę tropić rozłogi, ograniczać.