  • 1. Data: 2015-08-08 20:28:33
    Temat: ufff jak gorąco odkurzacz nie chce się załączyć od rana
    Od: n...@p...onet.pl

    Witam,

    dziś od rana próbuję włączyć bez skutku pomocnika żony ;) pacjent odkurzacz zelmer
    solaris 2200 W.

    Czy to normalne, że w temperaturze powietrza ponad 30'C w pomieszczeniu nie chce on
    pracować? Ma on wbudowany jakiś czujnik temperatury powietrza, termik, lub coś
    podobnego co mu nie pozwala normalnie funkcjonować?

    W instrukcji obsługi nie ma żadnej wzmianki, google też nic nie daje.

    Ma ktoś podobny model lub przypadek?

    Z góry dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-08-08 20:50:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Popsuł się.

  • 3. Data: 2015-08-09 09:01:44
    Od: n...@p...onet.pl

    W dniu sobota, 8 sierpnia 2015 20:50:29 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Popsuł się.

    Właśnie przed chwilą podszedłem i włączyłem kontrolnie odkurzacz; zadziałał :) więc
    go wyłączyłem :) Po chwili znów go zapragnąłem włączyć w celu wiadomym, już nie
    działał... znów upał się robi... może jednak termik?

  • 4. Data: 2015-08-09 20:53:40
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 sierpnia 2015 09:01:45 UTC+2 użytkownik n...@p...onet.pl
    napisał:

    > Właśnie przed chwilą podszedłem i włączyłem kontrolnie odkurzacz; zadziałał :) więc
    go wyłączyłem :) Po chwili znów go zapragnąłem włączyć w celu wiadomym, już nie
    działał... znów upał się robi... może jednak termik?

    200 stopni to na obudowie silnia chyba jedna nie ma.
    Raczej włącznik. Jest tam cienka blaszka miedziana, potrafi nie stykać wystarczająco.

    --
    ZZ@private

  • 5. Data: 2015-08-09 20:59:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-08-09 20:53, ZbyszekZ wrote:
    > 200 stopni to na obudowie silnia chyba jedna nie ma.

    Mam przedlużacz zwijany marki chińskiej. Ma malutki wyłacznik. Jak że
    się zdziwiłem jak wystawiony na słońce po paru godzinach przestał
    dzialać. WTF? Rozebrałem a tam malutki wylacznik okazał się być
    zintegrowany z jeszcze mniejszym bimetalem na 75 stopni. Przygrzalo
    dzisiaj jak widać. Po co im tam bimetal na 75 stopni ;)?

  • 6. Data: 2015-08-09 21:50:18
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-08-09 o 09:01, n...@p...onet.pl pisze:
    > Właśnie przed chwilą podszedłem i włączyłem kontrolnie odkurzacz; zadziałał :) więc
    go wyłączyłem :) Po chwili znów go zapragnąłem włączyć w celu wiadomym, już nie
    działał... znów upał się robi... może jednak termik?

    Zachowuje się podobnie do przegrzewającej się suszarki. Nie wiem, jak
    ten odkurzacz jest zbudowany, ale suszarkom czasem pomaga
    przeczyszczenie tej krateczki z tyłu, żeby wentylacja była lepsza.

    Ewa

  • 7. Data: 2015-08-09 22:20:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Zachowuje się podobnie do przegrzewającej się suszarki. Nie wiem,
    > jak ten odkurzacz jest zbudowany, ale suszarkom czasem pomaga
    > przeczyszczenie tej krateczki z tyłu, żeby wentylacja była lepsza.

    Niepodobnie. Suszarki wyłączają się w czasie pracy, od samoprzegrzania.
    Ten drań w upał nie włącza się wcale. Czyszczenie krateczek pomoże mu
    tyle, co mieszanie herbaty, by była słodsza. Wszystko wskazuje na to,
    że czynnik zewnętrzny być musi.

    Jarek

    --
    Ów sery tworzy, ten ściska twarogi
    Ten kapelusze plecie na śreżogi

  • 8. Data: 2015-08-09 22:43:59
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Niepodobnie. Suszarki wyłączają się w czasie pracy, od samoprzegrzania.

    Mam spore doświadczenie z suszarkami. Zdarzały się i takie, co jak się
    je wyłączyło, to nie chciały się po chwili ponownie włączyć. I to nawet
    dość częsty przypadek.

    > Ten drań w upał nie włącza się wcale.

    I ja mu się wcale nie dziwię. Też nie chce mi się działać.

    Ewa

  • 9. Data: 2015-08-09 23:11:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Mam spore doświadczenie z suszarkami. Zdarzały się i takie, co jak się
    > je wyłączyło, to nie chciały się po chwili ponownie włączyć. I to nawet
    > dość częsty przypadek.

    Lecz czyszczenie kratki chyba nie powodowało, że się włączały? Przypomniało
    mi się, że miałem kiedyś taki monitor, co powyżej pewnej temperatury
    przestawał pracować. Trzeba było wyłączyć, i to kabel z gniazdka, inaczej
    nie pomagało. Dopiero po odczekaniu kilkunastu minut nabierał ochoty na
    dalszą robotę.

    > I ja mu się wcale nie dziwię. Też nie chce mi się działać.

    W domu dziś chłodniej i przyjemniej niż na zewnątrz. Dlatego tu zajrzałem.

    Jarek

    --
    Uch -- jak gorąco!
    Puff -- jak gorąco!

  • 10. Data: 2015-08-09 23:39:38
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Lecz czyszczenie kratki chyba nie powodowało, że się włączały?

    Nie. Włączały się po wystudzeniu. A dzięki czyszczeniu kratki nie
    przegrzewały się tak szybko.

> [...]
    > przestawał pracować. Trzeba było wyłączyć, i to kabel z gniazdka, inaczej
    > nie pomagało. Dopiero po odczekaniu kilkunastu minut nabierał ochoty na

    To podobnie jak te moje suszarki. Tylko nie pamiętam, czy potrzebowały
    wyjęcia z gniazdka. Teraz mam taką, co się nie przegrzewa. Jeszcze.

    > W domu dziś chłodniej i przyjemniej niż na zewnątrz. Dlatego tu zajrzałem.

    Ja mam tak od kilku dni.

    Ewa