  • 1. Data: 2017-03-25 12:43:25
    Temat: "uszczelnienie" moskitiery
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    Witam
    Wiosna idzie, pora chyba będzie by moskitiery odkurzyć i w okna
    powstawiać, bo sporo much, komarów i innych uprzyjemniaczy zacznie fruwać

    Mam jednak pewien problem, ponieważ pomiędzy moskitierami a ramą okna
    jest czasem niewielka szczelina, tak od 1mm do 3mm
    wynika to stąd, że prowadnice rolet zewnętrznych wymusiły takie a nie
    inne wymiary.
    Czym te szczeliny zabezpieczyć by żaden owad się nie przedostał ?
    Myślałem o taśmie malarskiej od wewnątrz, lub też o "srebrnej" taśmie
    tzw. naprawczej

    Zastanawia mnie tylko czy da się to odkleić za pół roku, czy nie
    pozostawi brzydkich plam z kleju na ramie okna ?

  • 2. Data: 2017-03-25 21:36:03
    Temat: Re: "uszczelnienie" moskitiery
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 25 marca 2017 12:43:23 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:
> [...]
    >
    > Zastanawia mnie tylko czy da się to odkleić za pół roku, czy nie
    > pozostawi brzydkich plam z kleju na ramie okna ?

    Ta moskitiera to ramka na oknie czy jakis inny patent?
    U nas popularne są moskitiery na rzep.
    Klei sie pasek rzepu do ramy okna między skrzydło a rame, tam od środka ramy. Nawet
    rowek na tego rzepa jest. A na rzep sie wczepia siatke. na jesien siatke sie sciaga.
    Na wiosne kupuje nowa i naklada. Jak rzep sie odkleił to sie go wymienia. Siatke
    mozna odczepić i przyczepić pare razy.
    Jak sie dobrze zrobi to komary nie włażą.

  • 3. Data: 2017-03-26 15:20:21
    Od: p...@g...com

    Nie. To nie siatka a gotowa moskitiera z ramką zakładana od zewnętrznej strony okna,
    od wewnątrz mocowana blaszką.
    Z zewnętrznej strony ma ramkę ale jak wspomniałem to prowadnice do rolet powodują
    problem.
    Moskitiera taka jak np.
    http://allegro.pl/moskitiera-moskitiery-gotowa-produ
    cent-3-dni-i6751047358.html

  • 4. Data: 2017-03-26 19:31:43
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 25.03.2017 o 12:43, pilocik pisze:
> [...]
    >
    > Zastanawia mnie tylko czy da się to odkleić za pół roku, czy nie
    > pozostawi brzydkich plam z kleju na ramie okna ?

    jeżeli taśmą chcesz kleić to chyba najlepsza by była taśma izolacyjna,
    taka do elektryki, są w różnych kolorach.

  • 5. Data: 2017-03-27 09:01:42
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    2...@g...com
    *Użytkownik* napisał(-a):

    > U nas popularne są moskitiery na rzep.

    Przez kilka sezonów uzywałem takich, aż w końcu zdobyłem się na
    moskitiery na ramie. Nigdy więcej rzepów :)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2017-03-27 12:05:13
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 09:01:39 UTC+2 użytkownik Big Jack napisał:
    > W wiadomości
    2...@g...com

    > Przez kilka sezonów uzywałem takich, aż w końcu zdobyłem się na
    > moskitiery na ramie. Nigdy więcej rzepów :)

    jak tak patrze na te patenty:
    http://oferta.anwis.pl/do/item/33/Moskitiery-ramkowe
    ?lang=pl
    http://e-markizy.pl/moskitiera-okienna-ramkowa.html#

    To jakos ich przewagi nie widze.

    Rzepowa ma te zalete ze mozna kota wpuszczac/wypuszczac albo jakis przedłużacz przez
    okno na podwórko przełozyć bez demontowania siatki.

    A jak rzep dobrze przyklejony raz to raczej nie odłazi zbytnio. Mam takie paski które
    już 3 czy 4 rok trzymają. Ale kleiłem je z jakimś spirytusem w ręku.
    Mam też takie co odłażą co roku w tych samych miejscach :)

  • 7. Data: 2017-03-27 17:03:02
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    6...@g...com
    *Użytkownik* napisał(-a):

    > jak tak patrze na te patenty:
    > http://oferta.anwis.pl/do/item/33/Moskitiery-ramkowe
    ?lang=pl
    > http://e-markizy.pl/moskitiera-okienna-ramkowa.html#
    >
    > To jakos ich przewagi nie widze.

    Bo swoją opinię opierasz na podstawie obrazków, ja na podstawie
    doświadczenia w użytkowaniu jednych i drugich :P

    > Rzepowa ma te zalete ze mozna kota wpuszczac/wypuszczac albo jakis
    > przedłużacz przez okno na podwórko przełozyć bez demontowania siatki.

    No tak, nie pomyślałem o tym. Nawet o kocie nie pomyślałem, a co dopiero
    o wypuszczaniu go albo przedłużacza przez okno na 1 piętrze

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2017-03-27 18:19:30
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 17:03:00 UTC+2 użytkownik Big Jack napisał:
> [...]
    >
    > No tak, nie pomyślałem o tym. Nawet o kocie nie pomyślałem, a co dopiero
    > o wypuszczaniu go albo przedłużacza przez okno na 1 piętrze

    Oj tam kazdy ma swoja optyke.
    Ja sie podzieliłem doświadczeniem. A ty jak ten chytry lisek nie napisałeś czemu
    ramkowe są lepsze.

    Bo z jakiegoś magicznego powodu je lubisz czy mają zalety?

  • 9. Data: 2017-03-27 18:56:39
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    9...@g...com
    *Użytkownik* napisał(-a):

    > Oj tam kazdy ma swoja optyke.
    > Ja sie podzieliłem doświadczeniem. A ty jak ten chytry lisek nie
    > napisałeś czemu ramkowe są lepsze.

    Ale co to za jednostornne doświadczenie?

    > Bo z jakiegoś magicznego powodu je lubisz czy mają zalety?

    Lubię je, bo mają zalety. Oczywiście, oba typy spełniają swoją
    podstawową rolę, tak jak Fiat 126 i Maybach wozi dupę. Twojej dowolnej
    interpretacji pozostawiam, które wozidełko odpowiada któremu typowi
    moskitiery. Szanuję Twoje preferencje i nic mi do nich. Ja jednego
    jestem pewien: moskitiera na rzepach? never again.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 10. Data: 2017-03-27 20:10:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 27 Mar 2017 09:19:30 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Oj tam kazdy ma swoja optyke.
    > Ja sie podzieliłem doświadczeniem. A ty jak ten chytry lisek nie napisałeś czemu
    ramkowe są lepsze.

    Po doświadczeniach z klejeniem tych %!@# rzepów (które finalnie wyrzuciłem
    i użyłem kleju z pistoletu) - nigdy więcej. I weź to jeszcze każdorazowo
    naciągaj.

    Poza tymi, które wymieniliście, są też otwierane / zwijane. Droższe, ale
    też rozwiązują problem kota/przedłużacza, a montuje się je na lata.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl