  • 1. Data: 2020-02-10 18:55:55
    Temat: utwardzenie terenu ok 500m
    Od: glumek <g...@g...com>

    czym najtaniej utwardzic teren ok 500 metrow ? chodzi o plac pod
    samochody osobowe
    na jaka cene sie przygotowac ?

  • 2. Data: 2020-02-10 18:59:51
    Temat: Re: utwardzenie terenu ok 500m
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    glumek wrote:
    > czym najtaniej utwardzic teren ok 500 metrow ? chodzi o plac pod
    > samochody osobowe
    > na jaka cene sie przygotowac ?

    Koszt położenia kostki brukowej z podbudową, wacha się w granicach 150
    zł/m2.
    A więc masz 500 m2 x 150 zł. = 75000zl.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 3. Data: 2020-02-10 19:19:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-02-10 o 18:55, glumek pisze:
    > czym najtaniej utwardzic teren ok 500 metrow ? chodzi o plac pod
    > samochody osobowe
    > na jaka cene sie przygotowac ?

    Powierzchnia: 100 m2

    Grubość warstwy: 0,3 m

    Współczynnik zagęszczenia: 1,3

    100 m2 x 0,3 m = 30 m3

    30 m3 x 1,3 = 39 m3

    39 m3 x 1,7 = 66,3 tony

    Ilość potrzebnego kruszywa to w tym wypadku 66,3 tony.

    przemnóż to przez 90pln za tonę i razy 5 => 30kpln

    30cm to jednakże gruba warstwa i wg mnie 10cm powinno całkowicie
    załatwić temat (nie znam się).
    https://podolski-kruszywa.pl/ile-kruszywa-potrzebuje
    /

  • 4. Data: 2020-02-10 20:37:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.02.2020 o 18:55, glumek pisze:
    > czym najtaniej utwardzic teren ok 500 metrow ? chodzi o plac pod
    > samochody osobowe
    > na jaka cene sie przygotowac ?

    jak chcesz po taniości, to polecam następującą metodę. dogadać się z
    tymi którzy frezują asfalt. zamiast na "wysypisko" wywalą Ci to co
    zdarli na plac, wyrównają i ubiją. sąsiedzi taki numer zrobili rok temu
    - są zadowoleni. estetyka bez wątpienia gorsza, ale sugerowali że to
    20%-30% tego co by zapłacili za brukowanie

    ToMasz

  • 5. Data: 2020-02-11 06:29:49
    Od: glumek <g...@g...com>

    W dniu 2020-02-10 o 18:59, P_P pisze:

    > Koszt położenia kostki brukowej z podbudową, wacha się w granicach 150
    > zł/m2.
    > A więc masz 500 m2 x 150 zł. = 75000zl.

    Kostki nie chce, chce jak najtanszym kosztem, jedynie zeby sie ziemia
    pod samochodem nie zapadała

  • 6. Data: 2020-02-11 07:43:59
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 06:30:02 UTC+1 użytkownik glumek napisał:

    > Kostki nie chce, chce jak najtanszym kosztem, jedynie zeby sie ziemia
    > pod samochodem nie zapadała

    ja to miałem taki pomysł żeby położyć betonowe płyty ażurowe bez żadnej podbudowy,
    tak wprost na ziemi - ale raz ci tam wjedzie ciężarówka i połamie.

    b.

  • 7. Data: 2020-02-11 09:44:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.02.2020 o 06:29, glumek pisze:

    > Kostki nie chce, chce jak najtanszym kosztem, jedynie zeby sie ziemia pod
    > samochodem nie zapadała

    Zamów walec drogowy wibracyjny. Jak takie 16 ton pojeździ z godzinę
    po placu, to będzie klepisko jak się patrzy, na którym możesz postawić
    nawet amerykańskiego szkieleciaka bez fundamentów, a co dopiero auto.
    Koszt walca ok. 150 zł/godz.

  • 8. Data: 2020-02-11 12:39:09
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-02-10 o 20:37, ToMasz pisze:

> [...]
    > - są zadowoleni. estetyka bez wątpienia gorsza, ale sugerowali że to
    > 20%-30% tego co by zapłacili za brukowanie

    Jeden tak w mojej okolicy zrobił.
    Jak szybko wysypał, tak szybko zbierał. Jego sąsiadom widocznie solą w
    oku było takie szaher-maher. Jedno zlecenie do ochrony środowiska, że
    odpad niebezpieczny wyrzucony poza miejscem utylizacji. Zjechali mu się
    na podwórko i na szczęście obyło się bez mandatu, musiał na własny koszt
    to zutylizować. Nie wkopał "przewoźnika", w okolicy akurat było kilka
    takich robót frezujacych, to chyba nie doszli skąd to.
    Gra nie warta świeczki w obecnych czasach. Robić wałki z odpadami to
    trzeba umieć, np. puścić megatony śmieci z dymem, winnego nie ma.
    A tu w "detalu", 2 wywrotki, łatwy szpil, +1 do wykrywalności :)

    --
    viktorius

  • 9. Data: 2020-02-11 13:16:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 12:39:10 UTC+1 użytkownik viktorius napisał:

> [...]
    > trzeba umieć, np. puścić megatony śmieci z dymem, winnego nie ma.
    > A tu w "detalu", 2 wywrotki, łatwy szpil, +1 do wykrywalności :)

    ktos był nadgorliwy
    https://wios.warszawa.pl/pl/form/r3740,Jakie-sa-waru
    nki-stosowania-destruktu-w-celu-utwardzania-drog.htm

    b.

  • 10. Data: 2020-02-11 13:18:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius napisał:

> [...]
    > w oku było takie szaher-maher. Jedno zlecenie do ochrony środowiska,
    > że odpad niebezpieczny wyrzucony poza miejscem utylizacji.

    W sumie dobrze zrobili, ci sąsiedzi, bo na budowlanej działce takie
    rzeczy nie powinny mieć miejsca. Ale tak ogólnie, to z tym "odpadem
    niebezpiecznym", a już zwłaszcza "miejscem utylizacji" lub wręcz
    "wysypiskiem", to jest gruba przesada. Sfrezowany asfalt jest
    pełnoprawnym surowcem wtórnym. Praktycznie niczym nie różni się
    od pierwotnego -- bo kamyczki się nie starzeją, bituminy też nie.
    Z tego się buduje nowe drogi. Albo używa przy remontach starych.
    A że "frezerzy" czasem kradną -- to inny temat.

    Jarek

    --
    By rzecz ująć z detalami | a że praca była ostra
    temat tak zakończyć mogę: | i częściowo za darmochę,