  • 1. Data: 2018-01-17 15:47:41
    Temat: wałki i pędzle po farbie olejnej
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Co robicie z wałkami/pędzlami po malowaniu farbami olejnymi, gdy
    potrzeba, następnego dnia, powtórzyć malowanie:
    - pozostawiacie w rozpuszczalniku,
    - dajecie do słoika z wodą,
    - wyrzucanie i bierzecie nowe narzędzia?

    Gdzie trafia rozpuszczalnik po myciu narzędzi?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2018-01-17 20:18:08
    Temat: Re: wałki i pędzle po farbie olejnej
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 17.01.2018 o 15:47, Krycha pisze:
> [...]
    > - dajecie do słoika z wodą,
    > - wyrzucanie i bierzecie nowe narzędzia?
    >
    > Gdzie trafia rozpuszczalnik po myciu narzędzi?

    do słoika z wodą jak potrzebny za kilka dni

  • 3. Data: 2018-01-18 07:12:48
    Od: Piotr <p...@g...com>

    W dniu środa, 17 stycznia 2018 15:47:44 UTC+1 użytkownik Krycha napisał:
    > Co robicie z wałkami/pędzlami po malowaniu farbami olejnymi, gdy
    > potrzeba, następnego dnia, powtórzyć malowanie:

    zawijam razem z kuwetą w worek od śmieci i szczelnie zaklejam/zawiązuję
    wytrzyma kilka dni, małe wałki i pędzle genialnie się
    przechowywały w woreczkach strunowych z ikei

  • 4. Data: 2018-01-18 13:31:35
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 17 Jan 2018 15:47:41 +0100, Krycha wrote:

> [...]
    > - pozostawiacie w rozpuszczalniku,
    > - dajecie do słoika z wodą,
    > - wyrzucanie i bierzecie nowe narzędzia?

    Pędzel od czerwca stoi w ...oleju rzepakowym, nadal miękki :-)
    Co prawda nie malowałem olejną tylko lakierem wodoodpornym, ale imho
    zadziała tak samo. I nie wyparuje jak woda.

    > Gdzie trafia rozpuszczalnik po myciu narzędzi?

    Dobre pytanie. Pewnie większość ma w tyle ekologię i leją w piec lub w
    kanał, ale może są jakieś punkty odbioru.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 5. Data: 2018-01-18 20:39:30
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 18.01.2018 o 13:31, Roman Tyczka pisze:

    > Pędzel od czerwca stoi w ...oleju rzepakowym, nadal miękki :-)
    > Co prawda nie malowałem olejną tylko lakierem wodoodpornym, ale imho
    > zadziała tak samo. I nie wyparuje jak woda.

    Ciekawa metoda, o której nie słyszałam.
    Może skorzystam z tego pomysłu.

    > Dobre pytanie. Pewnie większość ma w tyle ekologię i leją w piec lub w
    > kanał, ale może są jakieś punkty odbioru.

    Niestety dla takich małych detalistów pozostał kanał. :-(

    Krycha.

  • 6. Data: 2018-01-19 23:48:01
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 18 Jan 2018 20:39:30 +0100, Krycha wrote:

    > Ciekawa metoda, o której nie słyszałam.

    Ja też nie, inwencja własna ;-)

    > Może skorzystam z tego pomysłu.

    > Niestety dla takich małych detalistów pozostał kanał. :-(

    Pytanie co gorsze, kanał czy piec?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 7. Data: 2018-01-20 21:07:09
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 19.01.2018 o 23:48, Roman Tyczka pisze:

    > Ja też nie, inwencja własna ;-)

    > Pytanie co gorsze, kanał czy piec?

    Nie mam pieca, więc został kanał.

    Krycha.

  • 8. Data: 2018-01-22 15:28:24
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2018-01-20 o 21:07, Krycha pisze:

    > Nie mam pieca, więc został kanał.

    Mogłaś jeszcze wybrać parowanie - niezamknięte szczelnie rozpuszczalniki
    mają tendencję to samoznikania.

    --
    Gregorius