  • 1. Data: 2019-02-01 15:02:12
    Temat: warsztat sam. jak głęboko wsiąka olej
    Od: marios <d...@f...gd>

    Chodzi o renowację podłogi pomieszczenia używanego jako warsztat samochodowy.
    Budynek z lat 70+, pod spodem "piwnica" - a więc podłoga to strop o gr. ~30+cm.
    Beton wygląda na mocny (niepylący albo się zalepił brudem), obecnie jest
    częściowo zaciągnięty po wierzchu jakimś klejem - nawet w miarę trzyma, ale
    tam gdzie odpryskuje/złuszcza się widać zabrudzone.

    Czy ktoś robił odkrywkę za pomocą frezarki bębnowej takiej powierzchni i na
    jakiej głębokości widać zaolejenia? Ja wiem że przypadek przypadkowi nie równy.

    Pomieszczenie (na oko ok. 6x6m) jest przerabiane na przemysłowe (ma na tym
    stać maszyna ~4tony - wtryskarka z 400kg formą)

    Chcemy zedrzeć do gł. 1,5 - 2,5 cm, dać jakoś tak jak w tym linku
    http://www.bautech.pl/pl/oferta/naprawa-renowacja-ko
    nserwacja.html
    (-> "odrywające się podłogi")
    i jak się uda to jeszcze żywicę epoksydową
    i uzyskać mniej więcej pierwotny poziom-wysokość podłogi

    Przy okazji, szybko idzie takie frezowanie na głębokość 2cm na 40m2 frezarką
    elekt. ~200-250mm /400V ?

  • 2. Data: 2019-02-01 17:03:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Poloz wykadzine pcv i sie nie pierdol z jakims frezowaniem. To ma zarabiac a nie
    wygladac.

  • 3. Data: 2019-02-01 22:22:30
    Temat: Re: warsztat sam. jak głęboko wsiąka olej
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > Budynek z lat 70+, pod spodem "piwnica" - a więc podłoga to strop o gr. ~30+cm.

    > Pomieszczenie (na oko ok. 6x6m) jest przerabiane na przemysłowe (ma na tym
    > stać maszyna ~4tony - wtryskarka z 400kg formą)

    Może jeszcze raz, tylko powoli.
    Czy chcesz "te maszynke" postawić na tym stropie, czy pod tym stropem?
    Ja mam nadzieję że to w tej piwniczce, ale mogłem się nie dorozumieć.
    Jeżeli w piwniczce, to wystarczy dać dylatację, żeby nie stała na betonie
    ze względu na drgania..Prosty inżynier to Ci wyjaśni.
    Natomiast jeśli chcesz "te maszynkę" dać na górę, to docelowo ona i tak
    wiedzie do piwnicy.Razem ze stropem.Może nie od razu po wstawieniu, ale że
    przejdzie na dolną półkę to raczej pewne.Mam tylko nadzieję że ludzi wtedy
    nie będzie.
    Pozdro.abomito

  • 4. Data: 2019-02-02 11:28:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 1 lutego 2019 22:22:32 UTC+1 użytkownik abomito napisał:
> [...]
    > przejdzie na dolną półkę to raczej pewne.Mam tylko nadzieję że ludzi wtedy

    gilotyna by do piwnicy wjechala ze wzgledu na drgania. Wtryskarka niekoniecznie, ale
    warto sie upewnić.

    b.

  • 5. Data: 2019-02-03 22:33:31
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 01.02.2019 o 22:22, abomito pisze:
> [...]
    > przejdzie na dolną półkę to raczej pewne.Mam tylko nadzieję że ludzi wtedy

    W piwniczce se ne da. Jest tam tylko kocioł CO i zejście jest 1,5x1 m
    szerokie.
    Strop wygląda na "czołgowy" - ma chyba z 35 cm (nie mierzyłem , na oko
    co najmniej 30+). ściany fundamentowe też jakieś nieliche i wszelkie
    inne nadproża - "niedelikatne".

    Maszynka ma ok. 4,6m długości i chyba 1,2 szeroka
    Powiedzmy że coś podobnego do tego:
    https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjylanPwKDgAhU
    Op4sKHYS-CZoQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.mhbor
    owski.de%2Fpl%2Fuzywane-Wtryskarki%2FARBURG-Allround
    er-320-C-500-170-SELOGICA_502246.html&psig=AOvVaw3Sm
    NmmFry5-UCnPCheZLqb&ust=1549315614870243

    Zenek chyba jednak ma rację, zamiast się pier.. lepiej podrównać rzucić
    linoleum (nie pod stopy maszyny, a może właśnie pod nie?).

    I druga racja, trzeba by się kogoś obeznanego zapytać dla spokoju duszy
    jak to widzi wobec drgań (poziomych) - maszyna będzie stała blisko i
    równolegle do jednej ze ścian fundamentowych.

  • 6. Data: 2019-02-03 23:41:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    We Wloszech duzy betonowy most sie zawalil. Podobno mial wade konstrukcyjna. Ale
    beton byl lepszy niz na strop w domku. Po drugiej stronie niz ma stac ta wtryskarka
    sprobuj wywiercic otwor tania wiertarka w marketu. Jesli dasz rade to sobie odpusc. A
    najlepiej poszukaj inzyniera od budownictwa przemyslowego zeby obejrzal. Moze
    wystarczy zrobic ze dwa trzy slupy w piwnicy. Twoje to pomieszczenie czy chcesz
    wynajmowac? Bo jak Twoje to warto zrobic jakas modyfikacje. Jak chcesz wynajmowac to
    prosciej poszukac takiego co posadzka jest na ziemi.