  • 1. Data: 2018-09-30 17:52:58
    Temat: weekendowo
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Od 1 października kończy się w Niemczech sezon ochrony na żywopłot i krzaki.
    Od 1 października właściciele posesji mogą na których znajdują się żywopłoty czy
    krzaki mogą więcej przyciąć niż tylko przycinanie mające na celu zachowanie starego
    kształtu żywopłotu.

    Trochę powiało Bareja

    https://www.n-tv.de/ratgeber/Das-aendert-sich-im-Okt
    ober-article20643663.html

  • 2. Data: 2018-10-01 06:29:01
    Temat: Re: weekendowo
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-30 o 17:52, Bolko pisze:
> [...]
    krzaki mogą więcej przyciąć niż tylko przycinanie mające na celu zachowanie starego

    +
    https://wiadomosci.onet.pl/swiat/niemcy-dwaj-mezczyz
    ni-ukarani-za-przekroczenie-limitu-zebranych-grzybow
    /x3xnf6y
    ;)

    --
    Pete

  • 3. Data: 2018-10-01 06:53:58
    Od: l...@g...com

    Ordnung muss sein. W tym kraju jak masz dom z kominem, musisz też przyjąć kominiarza,
    za słoną opłatą. Jak go nie wpuścisz kominiarz przychodzi z policją. A u nas
    rozkminki, ile razy w roku, jakie przepisy i czy można samemu.

  • 4. Data: 2018-10-01 09:35:28
    Od: quent <x...@x...com>

    On 01.10.2018 06:53, l...@g...com wrote:
> [...]
    nas rozkminki, ile razy w roku, jakie przepisy i czy można samemu.

    To jest totalitarne państwo. Oni tak lubią.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2018-10-01 09:55:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 1 Oct 2018 09:35:28 +0200, quent napisał(a):

    > To jest totalitarne państwo. Oni tak lubią.

    Głupiście wszyscy. Jakbyście mieli moje lata i dobrą pamięć to byście
    pamiętali ile grzybów było w lasach powiedzmy 50 lat temu. Od tego
    czasu, czyli od kiedy rozpoczęła się motoryzacja, najpierw nieśmiała
    potem masowa - grzybów jest coraz mniej a niedługo nie będzie wcale. To
    ostatni moment żeby i w Polsce wprowadzić ograniczenia. Co mówię z
    pewnym bólem serca ale zasoby Ziemi nie są niewyczerpane.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-10-01 10:42:26
    Od: l...@g...com

    To po ile proponujesz, 1kg dziennie czy miesięcznie???

  • 7. Data: 2018-10-01 11:17:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 1 Oct 2018 01:42:26 -0700 (PDT), l...@g...com
    napisał(a):

    > To po ile proponujesz, 1kg dziennie czy miesięcznie???

    Sądzę że należałoby najpierw zakazać przez kilka lat zbierania grzybów w
    ogóle. Niekoniecznie we wszystkich lasach tylko w tych które są
    najbardziej uczęszczane czy najbardziej przetrzebione. Niezależnie od
    tego, tam gdzie można by zbierać ustanowić limit 1 kg na osobę na dzień.
    Precedensy są, np. na Bałtyku już się prawie nie łowi ryb. Oczywiście,
    sam zakaz nie będzie skuteczny z uwagi na tradycję łamania przepisów w
    narodzie oraz tradycję grzybobrania. Równolegle z zakazami powinna być
    prowadzona kampania informacyjna w mediach oraz kampania edukacujna w
    szkołach. Nie od rzeczy byłby zakaz sprzedaży grzybów nieuprawnych.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2018-10-01 11:31:23
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    potwierdzam.
    byla tam lat parenascie afera z tym. gostek ktory grzal pradem ale komin
    mial, wsciekl sie na tyle ze temat stanal przed ich konstytucyjnym, i
    pacjent przegral.
    od tego momentu spoleczenstwo ichnie przestalo sie dziwic ze fucha
    kominiarza przechodzi tam z ojca na syna.

  • 9. Data: 2018-10-01 11:49:18
    Od: quent <x...@x...com>

    On 01.10.2018 11:17, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > prowadzona kampania informacyjna w mediach oraz kampania edukacujna w
    > szkołach. Nie od rzeczy byłby zakaz sprzedaży grzybów nieuprawnych.

    Hehe... jak ja uwielbiam te pomysły na rozwiązywanie nierozwiązywalnych
    problemów.
    Potem rosną tylko posady urzędnicze, biurokracja i korupcja.
    Wszystko co się da powinno być prywatne i problem rozwiązałby się sam.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2018-10-01 12:00:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > narodzie oraz tradycję grzybobrania. Równolegle z zakazami powinna być
    > prowadzona kampania informacyjna w mediach oraz kampania edukacujna w

    Można, że się tak wyrażę, egzekucję, tych przepisów powierzyć kołom
    łowieckim. Myśliwi chodząc po lesie (dla kontaktu z przyrodą) będą
    mieli zajęcie, na czym zyska też zwierzyna leśna.

    --
    Jarek