  • 11. Data: 2019-04-16 12:31:46
    Temat: Re: wielka płyta - na co zwracać uwagę?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 15.04.2019 o 23:32, adam pisze:

    > Zgadzam się. 30 lat mieszkałem w wielkiej płycie, wcześniej w innym
    > blokowisku. Rozplanowanie mieszkań było dobre, ale ważniejsza jest
    > przestrzeń. Jest trawnik, ławki, drzewa, miejsce dla zabaw dla dzieci,
    > całkiem spore boisko.
    > Obok deweloper wywalił osiedle, chyba ponad setka bloków i zero miejsca.
    > Dzieciaki snują się po uliczkach, albo przychodzą na nasze osiedle.
    > Ale za to mają parkingi, czego u nas w ogóle nie ma.

    Mają? Bo ja mam wrażenie, że tych parkingów na nowych osiedlach to wcale
    jakoś szczególnie więcej nie ma. Przynajmniej w porównaniu z osiedlem na
    którym mieszkałem. Jedyny plus, że sporo ma parking podziemny i tam
    możesz sobie miejsce stricte dla siebie wykupić, więc odpada 20 minutowe
    jeżdżenie po całym osiedlu i szukanie miejsca. Ale też za darmo to nie
    jest...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 12. Data: 2019-04-16 12:34:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 12.04.2019 o 21:41, JaceK pisze:
    > Przymierzam się do kupna mieszkania w starym budownictwie, tzw.
    > "wielkiej płycie". Czy ta technologia kryła w sobie jakieś
    > "niespodzianki" ujawniające się po latach? Na co szczególnie zwracać
    > uwagę oglądając takie mieszkanie?

    Zwróć uwagę/popytaj sąsiadów (choć nie każdy się oczywiście przyzna, ale
    ja tak robiłem), jak wygląda kwestia robactwa. Niejednokrotnie niestety
    pojawiają się jakieś karaluchy i podobne, a już szczególnie w tej
    kwestii unikałbym bloków gdzie są jeszcze czynne zsypy na śmieci. Tam
    robactwo szczególnie lubi się panoszyć.
    A jeżeli szukasz w wysokim bloku, to warto rozważyć poziom od tak mniej
    więcej 7 w górę - zazwyczaj już wszelkie muchy i komary tam nie dolatują ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 13. Data: 2019-04-17 11:26:18
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-04-12 o 21:41, JaceK pisze:
> [...]
    > "wielkiej płycie". Czy ta technologia kryła w sobie jakieś
    > "niespodzianki" ujawniające się po latach? Na co szczególnie zwracać

    Czy jest blisko do kościoła... żartowałem :)
    Ale jak szukałem mieszkania, to był argument wielu sprzedających.

    Zwróć uwagę na sąsiadów. Czy blok nie jest częsciowo socjalny, jakie
    blok ma zadłużenie w spółdzielni (jeśli należy).
    W wielkiej płycie statystycznie jest znacznie więcej lumpiarstwa, a
    takie osoby potrafią uprzykrzyć życie.

    Znajomy wynajmował mieszkanie i po sąsiedzku miał takiego gościa. Raz na
    jakiś czas przychodził chyba ktoś z socjalu i wtedy było sprzątanie i
    wietrzenie mieszkania - okna i drzwi otwarte. Tak śmierdziało, że bez
    maski tlenowej trudno było przejść do swojego mieszkania.

    Co jeszcze... Niskie bloki są zazwyczaj bardziej zadbane i mniej obcych
    się kręci, ale nie ma windy.

    Jaki jest stan piwnicy, jeśli zamierzasz korzystać. Najlepiej sprawdzać
    po grubszych opadach. W bloku rodziców zawsze pełno wody stało po deszczu.

    Sprawdzić czy blok jest dobrze ocieplony - warto zobaczyć rozliczenie
    ogrzewania danego mieszkania i całego bloku. Jeśli nie zamierzasz robić
    remontu - sprawdzić okna, czy dobrze izolują (czy w miarę nowe i jakie
    współczynniki szyby mają).

    O instalacji elektrycznej już ktoś wspominał - aluminiowa odpada przy
    obecnych urządzeniach agd. Z doświadczenia powiem, że 25 letnie przewody
    aluminiowe kruszą się już przy niewielkich odkształceniach.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2019-04-17 14:32:23
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 17.04.2019 o 11:26, Miroo pisze:
> [...]
    > wietrzenie mieszkania - okna i drzwi otwarte.  Tak śmierdziało, że bez
    > maski tlenowej trudno było przejść do swojego mieszkania.

    True, mieliśmy taką "śmierdzącą" sąsiadkę na przeciwko :/

    > Co jeszcze... Niskie bloki są zazwyczaj bardziej zadbane i mniej obcych
    > się kręci, ale nie ma windy.

    True. Ale też cena w niskich blokach zwykle wyższa.

    > Jaki jest stan piwnicy, jeśli zamierzasz korzystać. Najlepiej sprawdzać
    > po grubszych opadach. W bloku rodziców zawsze pełno wody stało po deszczu.

    Jeżeli wysokie bloki, to przynajmniej w Poznaniu "15tki" mają też
    piwnice na poddaszu. Więc mieszkania od któregoś tam poziomu mają
    piwnice u góry. Z punktu widzenia kręcenia się jakichś osób postronnych,
    żulerni, wilgoci itp. - bardzo dobra opcja.
    Minus taki, że winda zwykle dojeżdża tylko na 15te piętro i na te 16
    gdzie jest piwnica trzeba dojść pieszo.
    Piwnica na dole ma normalny dostęp do windy.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 15. Data: 2019-04-17 20:16:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kżyho pisze:

    > Jeżeli wysokie bloki, to przynajmniej w Poznaniu "15tki"
    > mają też piwnice na poddaszu.

    To i psy tam pewnie dupami szczekają. Piwnice na poddaszu --
    przestaję nadążać za tymi nowymi koncepcjami w budownictwie.

    Jarek

    --
    -- Panie dyrektorze! Tu jest jezioro!
    -- A to nie, nie... A nie, dobrze! To jezioro damy tutaj...

  • 16. Data: 2019-04-17 20:51:30
    Od: l...@g...com

    Od koncepcji to jest reżyser i dziedzic Pruski.

  • 17. Data: 2019-04-18 00:24:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > "wielkiej płycie". Czy ta technologia kryła w sobie jakieś
    > "niespodzianki" ujawniające się po latach? Na co szczególnie zwracać
    Na to, czy przypadkiem nie należy do jakiejś patologicznej spółdzielni z
    prezesem zabetonowanym jeszcze w poprzednim ustroju.

    Maciek