  • 1. Data: 2017-11-22 09:39:38
    Temat: wiercenie precyzyjne
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Witam,

    mam do wykonania ok. 900 otworów w drewnie
    (sztacheta grubości 26mm). Dysponuję tylko ręczną
    wiertarką. Otwory muszą być precyzyjnie
    wywiercone, idealnie pionowo.

    Obawiam się, że z ręki będzie problem to zrobić i
    na tych 26mm zjadę co najmniej o kilka mm w bok i
    będzie paskudnie potem to wyglądać na ogrodzeniu.

    Wymyśliłem póki co 3 sposoby:
    1. Kupić uchwyt do wiertarki. Nie wiem czy takie
    marketowe na 100zł będą użyteczne.
    2. Wiercić z dwóch stron sztachety. Najpierw
    cieńszym wiertłem z jednej strony do połowy (13mm)
    i potem z drugiej strony. A następnie poprawić
    docelowym wiertłem.
    3. Wykonać (albo kupić) szablon z wykonanym
    idealnie otworem (np. kawałek profilu metalowego)
    i wiercić na podstawie tego wzorca. Wtedy byłoby
    potrzebne dłuższe wiertło.

    Nie wiem, ale chyba zacznę od sposobu nr 2. A może
    jakiś lepszy, sprawdzony patent?

    Pozdrawiam,
    Brunet

  • 2. Data: 2017-11-22 10:31:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szablon. Po co dluzsze wiertlo jak deska ma niecale trzy centymetry? Kup wiertlo do
    drewna. Statyw niezbedny zeby sie nie narobic.

  • 3. Data: 2017-11-22 11:51:15
    Temat: Re: wiercenie precyzyjne
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 listopada 2017 09:40:22 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Nie wiem, ale chyba zacznę od sposobu nr 2. A może
    > jakiś lepszy, sprawdzony patent?

    Za kilkadziesiąt zł kupisz gotowy szablon.
    Popatrz w akcewsoriach stolarskich
    Aczkolwiek pamiętam ze pisałeś ze profile masz nawiercone więc w deskach wierć od
    strony profila- to działa jak szablon. Tylko 2 osoba się przyda do pomocy

  • 4. Data: 2017-11-22 11:53:09
    Od: l...@g...com

    Jak statyw, szablony, to blisko mamy już wiertarke stołową z Lidla.

  • 5. Data: 2017-11-22 11:56:30
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
> [...]
    > Aczkolwiek pamiętam ze pisałeś ze profile masz
    > nawiercone więc w deskach wierć od strony
    > profila- to działa jak szablon. Tylko 2 osoba

    Tak, profile mam nawiercone, ale już są
    zamontowane w ogrodzeniu, więc tak średnio by się
    nadały jako szablon.

    Jednak znacznie wygodniej pracuje się w ciepłym
    garażu aniżeli w taką pogodę jak obecnie. A tych
    otworów będzie dużo... No i będę montował sam, bez
    pomocy drugiej osoby.

    A takie szablony są do kupienia w marketach
    budowlanych typu Castorama, Leroy?

  • 6. Data: 2017-11-22 12:17:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 listopada 2017 11:57:15 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > A takie szablony są do kupienia w marketach
    > budowlanych typu Castorama, Leroy?

    Na Allegro czy w innym necie, w marketach tez
    Wpisz w gogle "szablon do wiercenia" "prowadnica do otworów"
    Jest tego mnóstwo
    https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artyku
    ly/elektronarzedzia-przenosne-i-akcesoria/wiertarki-
    wkretarki-i-mloty/akcesoria-do-wiertarek-udarowych/s
    tojaki/prowadnica-wiertarska-wolfcraft.html
    Castoram pierwszy z brzegu ale tego akurat nie używałem.

  • 7. Data: 2017-11-22 12:37:05
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
> [...]
    tojaki/prowadnica->
    > wiertarska-wolfcraft.html
    > Castoram pierwszy z brzegu ale tego akurat nie

    Dzięki, chyba nie pozostaje mi nic lepszego jak
    skorzystać z tego właśnie sposobu czyli
    szablon/prowadnica. Powinno się zdecydowanie
    sprawdzić.

  • 8. Data: 2017-11-22 12:39:42
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w
    wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Szablon. Po co dluzsze wiertlo jak deska ma
    > niecale trzy centymetry? Kup wiertlo do drewna.
    > Statyw niezbedny zeby sie nie narobic.

    Dłuższe o wysokość szablonu.

    A jakiej średnicy wiertła użyć, jeśli śruba
    zamkowa jest M6? Fi7, fi6?

  • 9. Data: 2017-11-22 12:46:21
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    https://m.ceneo.pl/11015433 Wierciłem w belkach 50*120 otwory 14mm po dłuższej
    krawędzi, wyszło prefekt.

  • 10. Data: 2017-11-22 12:49:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 listopada 2017 12:37:50 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Dzięki, chyba nie pozostaje mi nic lepszego jak
    > skorzystać z tego właśnie sposobu czyli
    > szablon/prowadnica. Powinno się zdecydowanie
    > sprawdzić.

    W sumie w podobnej cenie(ok 60zł na allegro) kupisz statyw do wiertarki
    Robota będzie wygodniejsza a statyw może ktoś za 20-30dychy odkupi później
    Albo z olxa cos kup
    https://www.olx.pl/oferty/q-statyw-do-wiertarki/?sea
    rch%5Border%5D=filter_float_price%3Aasc