  • 1. Data: 2018-06-02 17:05:12
    Temat: wkład kominkowy- wyłapanie sadzy
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Jestem po odnowieniu pokoju z kominkiem.
    Macie może jakiś patent, aby nad drzwiczkami umieścić jakiś "filtr" (coś co
    wyłapie sadze) aby owe, warciu drzwiczek, po ot nie szły za obudowę i nie
    wylatywały kratką zaczerniając sufit?
    Musi to być coś odporne na temperaturę, aby się nie zapaliło od
    promieniowania wkładu i albo do wymiany, albo do czyszczenia tak, coby nie
    strząsać za bardzo tej sadzy.
    Pozdrawiam.
    T.

  • 2. Data: 2018-06-02 21:33:06
    Temat: Re: wkład kominkowy- wyłapanie sadzy
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 17:05, Tomek pisze:
> [...]
    > Musi to być coś odporne na temperaturę, aby się nie zapaliło od
    > promieniowania wkładu i albo do wymiany, albo do czyszczenia tak, coby

    Powinieneś chyba poprosić kominiarza, wygląda na skopany komin. Sadze
    nie mają prawa wracać z komina.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 3. Data: 2018-06-04 06:28:33
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Powinieneś chyba poprosić kominiarza, wygląda na skopany komin. Sadze nie
    > mają prawa wracać z komina.

    Komin czyszczę sam. Mam kulę, szczotę, wycior. Komin nie ma dużego
    przekroju, ale tu rura dedykowana dla kominów- ona się b.dobrze czyści.
    Może źle się wyraziłem- to nie sadza, ale stałe fragmenty z dymu (lub
    przypalonego kurzu) wydostajace się kratką na sufit.
    T.

  • 4. Data: 2018-06-04 23:08:41
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 04.06.2018 o 06:28, Tomek pisze:

> [...]
    > Może źle się wyraziłem- to nie sadza, ale stałe fragmenty z dymu (lub
    > przypalonego kurzu) wydostajace się kratką na sufit.

    Pomyśl o jakimś odsysaniu powietrza znad drzwiczek.

    --
    Kaczin

  • 5. Data: 2018-06-05 09:51:26
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-04 o 06:28, Tomek pisze:

> [...]
    > Może źle się wyraziłem- to nie sadza, ale stałe fragmenty z dymu (lub
    > przypalonego kurzu) wydostajace się kratką na sufit.

    Chyba nieistotne jest co wylatuje na sufit, albowiem nic nie powinno
    wylatywać. Wszystko musi wylatywać kominem, tylko w jedną stronę! Nic w
    przeciwną. Jeśli z komory spalania coś wylatuje do pokoju, to nie
    poprawią sytuacji żadne filtry. Takie widoczne zanieczyszczenie to
    zresztą najmniejszy problem. Gorsze jest to, co wylatuje niewidoczne.
    Tlenku węgla (czadu) nie powstrzymają żadne filtry.
    U mnie z paleniska wszystko ulatuje kominem, nie było przypadku, żeby
    coś się cofnęło. Nic nie leci do pokoju, cug jest prawidłowy.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 6. Data: 2018-06-05 17:34:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy paleniu drewnem doprowadzenie do sytuacji w ktorej wytworzy sie tlenek wegla w
    ilosciach mogacych zabic jest malo prawdopodobne. Trzeba sie mocno postarac.