  • 1. Data: 2018-11-21 00:52:29
    Temat: wszyscy mają projektory, mam i ja :>
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Hejo.

    No to namówiliście mnie i kupiłem.
    Ale żeby nie robić wiochy to urządziłem sobie od razu
    pomieszczenie specjalnie pod kino w piwnicy:

    https://scr.pgr.pl/2018/11/2018-11-21_00-34-01-46004
    .png

    Fota zrobiona obiektywem szerokokątnym - mogą być dziwne krzywizny -
    obraz w realu jest znacznie bliżej i znacznie większy - oko nie ogarnia
    całości ani na wysokość ani na szerokość - efekt kinowy zdecydowanie :)

    I tak pokolei:

    1. Projektor - Epson EH-TW5650 Full HD

    2. Ekran - 4 dni się cackałem nad gładzią i mam tam teraz najprostszą
    i najbardziej gładką ścianę w całym domu (szlifowane pod latarkę
    inspekcyjną pod ostrym kątem). 2m łata - maksymalnie 1mm nierówności.
    Całość pomalowana tikkurila feeling interior paint - kolor h499.
    Wielkość ekranu - 310cm x 174cm.

    3. Audio - poszedłem w używki w idealym stanie - amplituner Yamaha
    RX-V663, kolumny 5.0 - Jamo S606, subek Yamahy (modelu nie pamiętam
    bo to mój stary subek). Będę teraz trochę dopieszczał akustykę, bo
    gołe ściany dają straszny pogłos i echo. Narazie leży na podłodze
    dywan Shaggy z długim włosem, w grudniu dojedzie duży narożnik,
    a lada dzień będę składał DIY absorbery na bazie wełny mineralnej
    PT 80 na ściany i pułapki basowe w narożniki.

    4. Boczne ściany i ramka dookoła ekranu i kawałek sufitu przed
    ekranem - pomalowane na czarno - znacznie poprawiły kontrast.

    Obraz jest żywy, kontrast lepszy niż na moim TV kupionym rok temu,
    efekty audio - świetne. Ogólnie ogląda się jak w kinie - BAJKA :)

    Jaram się strasznie i żałuję, że dopiero teraz sobie takie pomieszczenie
    ogarnąłem. Po poprawie akustyki chyba sobie jeszcze strzelę jakiś
    dobry zestaw stereo do muzyki.

    Tak czy siak - POLECAM projektor :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2018-11-21 01:33:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie pierdol. Straszny szum robi projektor :-). Normalnie ogladac sie nie da. Do tego
    kolory chujowe, kontrast fatalny i czerni nie ma jak w czarnej dziurze. To juz wiesz
    po co chcialem kinowe fotele. Zielona paskudna kinowa lampke z napisem wyjscie sobie
    kup albo zrob. Ja mam. Jak sie bawic to sie bawic. Moj epson poszedl na gwarancji do
    naprawy. Po ok siedmiuset godzinach w trybie eco przestal swiecic. Chinczyk ma juz
    pewno ponad 10 tysiecy godzin i gra. Obejrzyj sobie filmy przyrodnicze w 4K. Oczy Ci
    wypadna i jak je wstawisz to bedziesz czul zal ze wczesniej nie miales projektora.

  • 3. Data: 2018-11-21 02:33:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co to za farba? Ma w skladzie cos odbijajacego swiatlo np szklane kuleczki itp?
    Niedawno dla kogos robilem plyty do rozpraszania echa w pomieszczeniu. Ze styropianu
    zrobilem. Do lutownicy pistoletowej zrobilem grot z drutu sprezynowego o srednicy
    1mm. Bardzo ladnie powycinalem tym stozki w styropianie. Roboty jest zeby rowno rzedy
    wychodzily, ale sie da bo zrobilem. Pomalowac czarna wodna farba do scian. On malowal
    biala bo tak mu pasowalo. Nie znam sie na akustyce, muzyce itp. Ten co zamowil sie
    zna. Mowil ze efekt po zainstalowaniu takich paneli ze stozkami piorunujacy jesli
    idzie o echo i poglos. Tez zauwazylem ze jak sie wchodzi do tego wyklejonego
    pomieszczenia to inaczej sie slyszy. Dzwieki wyrazniejsze, nie potrafie tego okreslic
    i opisac. Jest inaczej.

  • 4. Data: 2018-11-21 07:41:41
    Temat: Re: wszyscy mają projektory, mam i ja :>
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Jest inaczej.

    Witam
    To już wytłoczki do jajek nie są najlepsze?Bo ze styropianem radochy miałeś sporo.Im
    miększy tym lepszy- ale gorzej się wycina, wiem.
    A kiedyś do akranów robiliśmy farbę z żelatyny i siarczanu baru.Wtedy(ale to koniec
    lat 70tych) nie było lepszych.A siarczan baru do dziś jest lepszy niż dwutlenek
    tytanu czi tlenek cynku.Ten ostatni jeszcze żółknąć lubi.
    Tak tylko piszę...
    Pozdro.abomito

  • 5. Data: 2018-11-21 07:57:40
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.11.2018 00:52, Adam Sz. wrote:
    > Tak czy siak - POLECAM projektor :)
    > pozdr.

    Wszystko ok ale czemu do kina kupiłeś LCD?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2018-11-21 10:40:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 listopada 2018 02:33:43 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Co to za farba? Ma w skladzie cos odbijajacego swiatlo np szklane kuleczki itp?

    Generalnie to jest zwykła farba lateksowa do wnętrz. Ja akurat uwielbiam
    tikkurille i normalną mam cały dom pomalowany - a ta konkretna wersja w
    tym kolorze (H499) jest na wszystkich forach polecana jako farba na ekran.
    Kupiłem dwie puchy za 55 pln:

    https://allegro.pl/farba-ekranowa-tikkurila-feelings
    -interior-0-9l-i7069714048.html

    Akurat wystarczyło na dwukrotne malowanie. Malowałem wałkiem z krótkim,
    6mm włosiem - powierzchnia wyszła bardzo gładka.

> [...]
    wyklejonego pomieszczenia to inaczej sie slyszy. Dzwieki wyrazniejsze, nie potrafie

    Na poczatek polecam np.:

    http://zakamarkiaudio.pl/2011/09/adaptacja-akustyczn
    a-3-najczesciej-popelniane-bledy-czesc-1.html

    http://zakamarkiaudio.pl/2011/09/adaptacja-akustyczn
    a-3-najczesciej-popelniane-bledy-czesc-2.html

    http://zakamarkiaudio.pl/2013/04/jak-wykonac-adaptac
    je-akustyczna-w-domowym-studiu-nagran-cz-1.html

    Generalnie - styropian, wszelkie pianki i gąbki - pochłaniają głównie
    wysokie (i częściowo średnie) tony. Problem z odbijającym się i dudniącym
    basem pozostaje. Na gołe ściany praktycznie wszyscy polecają płyty z wełny
    Isover PT-80 (ma gęstość 80kg/m3). Płyty mają 120x60cm, rama z OSB, obić
    dowolnym materiałem tapicerskim i można zrobić estetyczne pudła do
    powieszenia na ścianie, które doskonale niwelują pogłos, echo, dudnienie.

    Nawet nic nie trzeba ogarniać samemu:

    http://akumajster.blogspot.com/2017/05/absorber-szer
    okopasmowy-01.html

    Ja to myślę bardziej o zrobieniu kwadratów 60x60 jak tu w tle:

    https://asound.pl/wp-content/uploads/2018/06/DSC0039
    _40_41-2-2-1024x683.jpg

    Ponoć działa cuda :) Oczywiście mówimy o domowej salce kinowej, a nie
    studiu nagrań.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2018-11-21 10:43:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 listopada 2018 07:57:42 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Wszystko ok ale czemu do kina kupiłeś LCD?

    Po zdoktoryzowaniu się w temacie - w tej cenie nie ma lepszego projektora.
    I faktycznie - nie wyobrażam sobie lepszej jakości obrazu - on jest
    dokładnie taki jak mój nowy TV, tylko jest z 8 x większy :) Nie widzę
    żadnych skaz, mankamentów, niedociągnięć. Czarny jest czarny, kolory są
    bardzo żywe. Oglądając film czuje się dokładnie jak w kinie. Lampa chodzi
    w trybie ECO, ma żywotność 7 tys h, a wymiana kosztuje chyba 350 pln na
    dzień dzisiejszy. Więc uważam, że wybrałem dobrze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2018-11-21 10:49:38
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.11.2018 10:43, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > w trybie ECO, ma żywotność 7 tys h, a wymiana kosztuje chyba 350 pln na
    > dzień dzisiejszy. Więc uważam, że wybrałem dobrze :)

    Jasne, kwestia upodobań.
    Ja wole DLP - do kina ma się rozumieć.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2018-11-21 10:55:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-21 o 00:52, Adam Sz. pisze:
    > 1. Projektor - Epson EH-TW5650 Full HD
    A coś taniego dla spróbowania z ciekawości? :-)

    Robert

  • 10. Data: 2018-11-21 11:10:33
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 21 listopada 2018 10:55:18 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > A coś taniego dla spróbowania z ciekawości? :-)
    >
    > Robert

    Zakładasz konto na paypal i wybierasz opcje dostawy priority line.

    https://www.gearbest.com/alfawise-projector-_gear/

    Ja mam tego najdroższego i teraz jak jest ciemno daje rade.
    Tylko szumi tak jak mówi Zenek