  • 1. Data: 2017-11-07 09:48:36
    Temat: wykonczenie docieplenia
    Od: l...@g...com

    Z serii: Poprawki po paprokach budowlańcach mam pytanie i prośbę o poradę.
    Dom parterowy, poddasze nieużytkowe. Wieniec żelbetowy po obrysie zewnętrznym, na nim
    murłata.
    Styropian na ścianach zewnętrznych wyprowadzony mniej wiecej do poziomu górnej
    powierzchni murłaty.
    Pomiędzy murłatą a styro pustka, nawet niżej, w okolicach wieńca, czasem nie wyczuwam
    ręką zaprawy. Przy niższych temperaturach wiadomo, przemarza, efekt to wilgoć w
    naroźnikach pomieszczeń na parterze, pleśń.
    Chcę tam pomiedzy styro a murłatę prysnąć pianką, potem na murłatę i posadzkę obok
    murłaty położyć pierzynkę z wełny
    mineralnej. Myślalem jeszcze o nasypaniu między murłatę a styro, granulatu
    styropianowego lub ekofibru, ewentualnie perlitu. Ewentualnie nic nie sypać i nie
    pryskać pianką tylko przykryć murłate i licujący zewnętrzny styropian wełną mineralną
    i wywinąć na posadzkę?.
    Porady mile widziane, dzięki.

  • 2. Data: 2017-11-07 09:58:48
    Temat: Re: wykonczenie docieplenia
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Ja u siebie w cienkie szpary sypię perlit, w grubsze szpary wtykam odpady
    styropianowe i zalewam je pianką, a w pozostałe miejsca leci wełna.
    Sama pianka wyjdzie drogo, a przynajmniej u mnie, gdzie mam sporo poddasza.

    L.

  • 3. Data: 2017-11-07 10:16:17
    Od: l...@g...com

    A gdzie kupujesz perlit, jesli mona zapytać?

  • 4. Data: 2017-11-07 10:21:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 10:16:18 UTC+1 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > A gdzie kupujesz perlit, jesli mona zapytać?

    Może nie "kupuję", kupiłem jednorazowo 2m3 i na razie nie potrzebowałem
    więcej ;)
    A brałem od tych tutaj Mietków: http://grochu.pl/
    Nie wiem czym się kierowałem że akurat padło na nich, to było już
    ponad rok temu. Ale widzę, że cena jest identyczna (w przypadku zakupu
    2m3 czyli 16 worków).

    L.

  • 5. Data: 2017-11-07 12:25:50
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.11.2017 09:58, Lisciasty wrote:
    > Ja u siebie w cienkie szpary sypię perlit, w grubsze szpary wtykam odpady
    > styropianowe i zalewam je pianką, a w pozostałe miejsca leci wełna.
    > Sama pianka wyjdzie drogo, a przynajmniej u mnie, gdzie mam sporo poddasza.

    Drogo ale jakbyś wezwał tych co pianują to po godzinie sprawy by już nie
    było. By zalali murłaty pianą z pistoletu i po sprawie.

  • 6. Data: 2017-11-07 12:26:56
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.11.2017 10:21, Lisciasty wrote:

> [...]
    > Nie wiem czym się kierowałem że akurat padło na nich, to było już
    > ponad rok temu. Ale widzę, że cena jest identyczna (w przypadku zakupu

    A gdybyś słuchał to by nie było żadnej dodatkowej roboty :-)

  • 7. Data: 2017-11-07 12:27:30
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.11.2017 09:48, l...@g...com wrote:
    > Z serii: Poprawki po paprokach budowlańcach mam pytanie i prośbę o poradę.

    Dawaj foty, zobaczymy jak to wygląda.

  • 8. Data: 2017-11-07 13:39:34
    Od: l...@g...com

    Kiki, pamietam cię z dawnych lat, wtedy myslałem, że przesadzasz a jednak nie, co
    budowlaniec to lepszy "majster"
    Foty wrzucę, choć strach mnie bierze co powiesz :-)

  • 9. Data: 2017-11-07 13:39:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 12:26:59 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > A gdybyś słuchał to by nie było żadnej dodatkowej roboty :-)

    A jakbyś pamiętał co czytasz, to już pisałem ze 4 razy, że póki co
    chałupa zjada mniej niż wyliczyłem w OZC a perlitu wsypałem z 1/4
    tego co jest, reszta czeka w workach na lepsze czasy :>

    L.

  • 10. Data: 2017-11-07 13:51:33
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.11.2017 13:39, l...@g...com wrote:
    > Kiki, pamietam cię z dawnych lat, wtedy myslałem, że przesadzasz a jednak nie, co
    budowlaniec to lepszy "majster"
    > Foty wrzucę, choć strach mnie bierze co powiesz :-)

    A co? Styropian na placki na nieotynkowany porotherm i nieocieplone mury
    od góry ? Szpara między styropianem na rękę?