  • 1. Data: 2018-08-08 08:55:20
    Temat: wykrywacz do gwoździ w deskach
    Od: marios <d...@f...ad>

    jest coś taniego (150zł?) i skutecznego?

    Deski z odzysku , calówki, 10-25cm szerokie.
    Chodzi o grubościówkę (samoróbkę na ruskich wałkach) - jeden góźdź i
    upierdliwy remoncik noży, a człowiek czasem nie zauważy że coś siedzi,
    desek mam dużo po szalowaniu, zrobiłby trochę mebli ogrodowych - ale nie
    jest tego aż tak dużo aby inwestować w drogi wykrywacz.

  • 2. Data: 2018-08-08 09:19:32
    Temat: Re: wykrywacz do gwoździ w deskach
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-08 o 08:55, marios pisze:
> [...]
    > desek mam dużo po szalowaniu, zrobiłby trochę mebli ogrodowych - ale
    > nie jest tego aż tak dużo aby inwestować w drogi wykrywacz.

    Z deskami szalunkowymi jest spory problem. Nie chodzi tylko i wyłącznie
    o gwoździe, ale także i o to, że są upierniczone betonem. Czasami to
    nawet trudno jest je pociąć, żeby spalić w piecu, bo piły łańcuchowe się
    niszczą.

    Jeżeli jednak się upierasz to deski trzeba by przepuścić przesz
    szlifierkę taśmową lub po prostu czyścić szlifierką kontową z krążkiem
    na papier ścierny. Ale do takiej szlifierki kątowej trzeba mieć
    regulację obrotów, bo standardowa prędkość obrotowa rzędu 6-8 tys.
    obr./min. po prostu przypala drewno. Do tego zakłada się papier gruby
    papier ścierny i nie musisz się przejmować gwoździami. Sam w ten sposób
    czyściłem deski po szalunkach , stare stoły warsztatowe oraz ławki.

  • 3. Data: 2018-08-08 09:23:00
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 08 Aug 2018 08:55:20 +0200, marios wrote:
    > jest coś taniego (150zł?) i skutecznego?

    Oczy. I palce. To działa, naprawdę!

    Mam mnóstwo desek po częściowym rozmontowaniu stodoły, kilka zużywam na
    jakieś drobne meblo-podobne sprawy, a z reszty robię ciepłą wodę. Tnę
    piłą spalinową, więc byle gwoździk i łańcuch nadaje się do ostrzenia. Nie
    znalazłem niczego skuteczniejszego niż dokładna analiza oczami, z
    jednoczesnym przejechaniem ręką po obu stronach.

    Mateusz

  • 4. Data: 2018-08-08 09:24:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.08.2018 o 08:55, marios pisze:
> [...]
    > desek mam dużo po szalowaniu, zrobiłby trochę mebli ogrodowych - ale nie
    > jest tego aż tak dużo aby inwestować w drogi wykrywacz.

    Takie coś:
    https://allegro.pl/magnes-neodymowy-plytkowy-100x40x
    20-ndfeb-i7452962526.html
    prowadzone ręką wzdłuż deski powinno być skuteczne i mieści się w cenie
    do 150 zł.
    Na elektroniczne wykrywacze w tej cenie bym nie liczył.
    Jacek

  • 5. Data: 2018-08-08 09:37:12
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Takie coś:
    > https://allegro.pl/magnes-neodymowy-plytkowy-100x40x
    20-ndfeb-i7452962526.html

    jak go kurier da radę oderwać od karoserii swojego samochodu ;)

  • 6. Data: 2018-08-08 10:35:20
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 08.08.2018 o 09:19, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > drewno. Do tego zakłada się papier gruby papier ścierny i nie musisz się
    > przejmować gwoździami. Sam w ten sposób czyściłem deski po szalunkach ,

    Na szalunkach stropu była czarna folia gruba, także mało jest upierniczonych
    mocno - choć przecieki wody też trochę zanieczyściły.

    Ale jak piszą inni, chyba faktycznie trzeba po prostu dokładnie oglądać -
    czasem potrafi się trafić jakiś gwozdek - papiak bo coś tam zostało dla
    przytrzymania przybite.

    Szlifierki akurat nie mam, jest heblarka stołowa - 1 wałek od spodu, jakieś
    35-40 cm szeroki - ale tu ta sama dyscyplina prawie co przy grubościówce.

    OK, dzięki wszystkim za porady.

  • 7. Data: 2018-08-08 16:08:44
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 08.08.2018 09:19, Uzytkownik pisze:

    > Jeżeli jednak się upierasz to deski trzeba by przepuścić przesz szlifierkę taśmową
    > lub po prostu czyścić szlifierką kontową

    Z jakiego banku?

    Pani od polskiego na wakacjach, więc darmowe korepetycje na p.m.b.:
    - kąt w chacie, kątowy/kątowa/kątowe,
    - konto w banku, kontowy/kontowa/kontowe.

    Nie dziękuj.

  • 8. Data: 2018-08-08 16:15:53
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 08.08.2018 09:23, Mateusz Viste pisze:

    > Tnę
    > piłą spalinową, więc byle gwoździk i łańcuch nadaje się do ostrzenia.

    Łańcuchowi Picco Duro na pełnym gazie byle gwoździk niestraszny.
    Mam, to wiem. No, taki dwucalowy gwóźdź to już gorzej.

  • 9. Data: 2018-08-08 16:28:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-08 o 16:08, collie pisze:

> [...]
    > - kąt w chacie, kątowy/kątowa/kątowe,
    > - konto w banku, kontowy/kontowa/kontowe.

    Spokojnie, drugi wyraz napisał już poprawnie.
    Ale rzeczywiście, ten pierwszy po oczach kłuje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2018-08-08 16:31:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-08 o 16:15, collie pisze:

    > Łańcuchowi Picco Duro na pełnym gazie byle gwoździk niestraszny.
    > Mam, to wiem. No, taki dwucalowy gwóźdź to już gorzej.

    Łańcuch widiowy, więc mu miękka stal niestraszna.
    Natomiast noże heblarki lub grubościówki rzadko bywają węglikowe,
    najczęściej zwykła stal szybkotnąca lub jeszcze gorsza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam