  • 1. Data: 2018-03-13 14:22:58
    Temat: wylewka samopoziomująca właściwości poziomujące
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    Witam
    nie potrafię nigdzie znaleźć informacji na temat właściwości
    samopoziomujących wylewek, a brak doświadczenia w tym temacie skutkuje
    moją konsternacją...

    potrzebuje pod panele wylać wylewkę samopoziomującą(2..20mm) (obecne
    nierówności około 1..1,5cm, ale również potrzebuje na docelowej
    powierzchni uzyskać spadek rzędu 1cm na ~4m.

    Mam za nisko osadzone okno tarasowe - obecnie od spodu skrzydła do
    istniejącej posadzki jest ~3cm a z niwelacji wychodzi że bym musiał tam
    właśnie z 1cm nadlać, co razem z panelem da około 2cm - zostanie zbyt
    mała przerwa między skrzydłem a podłogą

    ale sobie myśle że ten 1cm(choćby nie cały) szło by zgubić - tylko czy
    wylewka samopoziomująca będzie współpracowała czy może sama spłynie i
    cały plan fpizdu..

    rozważam zrobić nieco gęściej samą wylewkę, wylewać w określonej
    kolejności(jakiej), rozprowadzać ściągając w 'górę' - ale czy coś jeszcze?

  • 2. Data: 2018-03-13 14:45:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 marca 2018 14:22:59 UTC+1 użytkownik alberciq napisał:
> [...]
    >

    > rozważam zrobić nieco gęściej samą wylewkę, wylewać w określonej
    > kolejności(jakiej), rozprowadzać ściągając w 'górę' - ale czy coś jeszcze?

    no nie - samopoziomująca da poziom.Nachylenie musisz wypracować czyms niepłynącym,
    chociażby betonem.
    A okna nie da sie wyrwaci osadzicwyżej? Bo u siebie drzwi balkonowe to 3x montowałem,
    cos nie chciało sie prosto osadzić:)

    b.

  • 3. Data: 2018-03-16 09:58:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 13 Mar 2018 06:45:23 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > no nie - samopoziomująca da poziom.Nachylenie musisz wypracować czyms
    > niepłynącym, chociażby betonem.

    I pamiętać, że te niepłynące materiały mają dość spore minimalne grubości,
    rzędu np. 4cm. W przeciwnym razie mogą się kruszyć, nawet zbrojone.

    Autorowi proponuję rozważyć zrobienie klinów z EPS200 / XPS. Są firmy,
    które to wycinają, właśnie do warstw spadkowych. Kładziesz i gotowe.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl