  • 1. Data: 2017-09-26 15:13:53
    Temat: wypukłe panele
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Panele jak na zdjęciu "wypukły" się
    https://plus.google.com/u/0/photos/photo/11063640401
    7483245604/6470069400571240786?icm=false&iso=true

    Ten co układał uważa, że to z powodu ściany pod kaloryferem
    https://plus.google.com/u/0/photos/photo/11063640401
    7483245604/6470069294728573090?icm=false&iso=true

    Ściana puchnie z wilgoci zewnętrznej, ale nie jest mokra.
    Ostatnio dużo padało, więc jest podwyższona wilgotność również w mieszkaniu.

    Czy taka wypukłości wg Was jest spowodowana wilgocią, czy brakiem
    dylatacji? Wiem ze układający ciął konce panela na lekki ukos
    i czubek dotykał sciany. Nie stosował klinów.

    Spółdzielnia twierdzi, że to odkształcenie nie jest z wody, a wykonawca
    uważa,że to woda spowodowała uwypuklenie paneli.

    Jak radzicie naprawić tę sytuację.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2017-09-26 20:08:58
    Temat: Re: wypukłe panele
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-09-26 o 15:13, Krycha pisze:

    > Czy taka wypukłości wg Was jest spowodowana wilgocią, czy brakiem

    Też

    > dylatacji?

    też

    > Wiem ze układający ciął konce panela na lekki ukos
    > i czubek dotykał sciany. Nie stosował klinów.

    No to układający niech rozbiera spapraną robotę i naprawia.

    > Spółdzielnia twierdzi, że to odkształcenie nie jest z wody, a wykonawca
    > uważa,że to woda spowodowała uwypuklenie paneli.

    wilgoć w powietrzu plus temperatura i rozszerzalność drewna

    > Jak radzicie naprawić tę sytuację.

    No to układający niech rozbiera spapraną robotę i naprawia.

    > Pozdrawiam Krycha.

    Zdrówko

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2017-09-26 21:58:02
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 26.09.2017 o 20:08, Irokez pisze:

    > Też

    > też

    (...)

    > No to układający niech rozbiera spapraną robotę i naprawia.

    (...)

    Nie wchodzi w rachubę, bo to była przysługa, za którą nie chciał przyjąć
    pieniędzy.
    Po tak szczegółowych informacjach na grupie przytniemy dylatacje sami.
    Mam nadzieję, że to wystarczy.

    Krycha.

  • 4. Data: 2017-09-26 22:01:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

> [...]
    > pieniędzy.
    > Po tak szczegółowych informacjach na grupie przytniemy dylatacje sami.

    Ale jakieś przycinki na temat dyletancji zaprzyjaźnionego wykonawcy
    tez nie zawadzą.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2017-09-27 19:25:36
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    > Ale jakieś przycinki na temat dyletancji zaprzyjaźnionego wykonawcy
    > tez nie zawadzą.

    Nie przyjmuje on do informacji, że kłopot jest z powodu braku szczelin
    przy ścianie. "Wielu ludziom tak robiłem i jest dobrze".
    Uważa, że zrobił dobrze, a cała wina to wilgoć.
    Chciał zdejmować panel(e), żeby mi udowodnić, że jest pod panelami woda.
    Nie zgodziłam się.
    Kupuję
    https://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Pila-szczelinowa-na-wi
    ertarke-sr.-45mm-Wolfcraft-3270000/3982
    i mam nadzieję tym narzędziem załatwić sprawę dylatacji.

    Krycha.

  • 6. Data: 2017-09-27 20:21:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

> [...]
    > Uważa, że zrobił dobrze, a cała wina to wilgoć.
    > Chciał zdejmować panel(e), żeby mi udowodnić, że jest pod panelami woda.

    Dlatego napisałem wcześniej, że muszą być na raz spełnione dwa warunki:
    brak luzu i wzrost wilgotności. W suchym mieszkaniu coś takiego może się
    nie przytrafić nawet przy ścisłym ułożeniu podłogi.

    Mała rzecz, a cieszy.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-09-27 21:29:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.09.2017 o 19:25, Krycha pisze:

    > Kupuję
    > https://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Pila-szczelinowa-na-wi
    ertarke-sr.-45mm-Wolfcraft-3270000/3982

    > i mam nadzieję tym narzędziem załatwić sprawę dylatacji.
    Nie kupuj tego narzędzia. TO jest jest dobre, jak się pracuje z
    wiertarką na statywie, a jak się trzyma w ręce, to nie dość, że będzie
    skakać i odbijać przy cięciu, to jeszcze może doprowadzić do pokaleczenia.
    Jak chcesz, to wytnij szlifierką kątową. Będzie trochę dymu, ale nikomu
    się krzywda nie stanie. Możesz ostatecznie kupić tarczę do szlifierki
    kątowej pod nazwą "Bosch multi wheel" Tnie to świetnie, nie dymi, ale
    trzeba wydać min 50 zł.
    Jacek

  • 8. Data: 2017-10-02 21:34:49
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 26.09.2017 o 15:13, Krycha pisze:
    > Witam.
    (...)

    > Jak radzicie naprawić tę sytuację.
    >
    > Pozdrawiam Krycha.

    Dziękuję wszystkim, którym chciało sie podzielić swoją wiedzą
    i doświadczeniem oraz wesprzeć mnie w przedstawionym, w tym wątku,
    problemie.
    Dzięki Waszej pomocy zebrałam odpowiednie i bezpieczne narzędzia do
    przycięcia paneli dotykających ścian.
    Wykonania podjęło się młodsze pokolenie :-) i wypukłość paneli zniknęła
    jak przewidywaliście.
    Wygląda to teraz tak:
    http://tnij.biz/col2

    Pozdrawiam Krycha :-*

  • 9. Data: 2017-10-02 22:05:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-02 o 21:34, Krycha pisze:
> [...]
    > przycięcia paneli dotykających ścian.
    > Wykonania podjęło się młodsze pokolenie :-) i wypukłość paneli zniknęła

    Gratulacje.

    --
    Pozdr
    Janusz