  • 1. Data: 2014-07-03 20:33:50
    Temat: wyrywanie drzew, jaka grupa?
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    muszę wyrwać z korzeniami trochę drzew, jak to zrobić? ma Ktoś jakieś
    patenty? drzewa to czereśnie...

    jeśli nie ta grupa to sory, a jaka byłaby odpowiednia?

  • 2. Data: 2014-07-03 21:27:36
    Temat: Re: wyrywanie drzew, jaka grupa?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 3.07.14 20:33, feldmarszałek tusk pisze:

    > muszę wyrwać z korzeniami trochę drzew, jak to zrobić? ma Ktoś jakieś patenty?
    > drzewa to czereśnie...
    >
    > jeśli nie ta grupa to sory, a jaka byłaby odpowiednia?

    Może być i ta grupa, bo koło domu rosną zwykle jakieś drzewa, ;-) może być grupa
    pl.rec.ogrody (wiadomo), ale akurat na pl.misc.budowanie przewinął się niedawno
    temat "Jaki koszt koparki" o użyciu koparki do karczowania drzew.

    --
    collie

  • 3. Data: 2014-07-04 01:33:10
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-07-03 20:33, feldmarszałek tusk pisze:
    > muszę wyrwać z korzeniami trochę drzew, jak to zrobić? ma Ktoś jakieś
    > patenty? drzewa to czereśnie...
    >
    > jeśli nie ta grupa to sory, a jaka byłaby odpowiednia?

    pl.rec.wyrywanie.drzew

  • 4. Data: 2014-07-04 07:35:52
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.07.14 1:33, JK pisze:

    > pl.rec.wyrywanie.drzew

    Powiedział, co wiedział.

    --
    collie

  • 5. Data: 2014-07-04 14:51:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 03 Jul 2014 20:33:50 +0200, feldmarszałek tusk napisał(a):

    > muszę wyrwać z korzeniami trochę drzew, jak to zrobić? ma Ktoś jakieś
    > patenty? drzewa to czereśnie...
    >
    > jeśli nie ta grupa to sory, a jaka byłaby odpowiednia?

    Ściąć tuż przy ziemi, a potem...
    http://www.youtube.com/watch?v=3eyiC7OVh34
    Albo ściąć 2-3 metry nad ziemią, obkopać wokoło, podcinając grubsze
    korzenie, a potem...
    http://www.youtube.com/watch?v=kiWXPO3_9Js
    ...tyle że na tym filmie ktoś nie ma pojęcia o dźwigni, więc przywiązał
    linę u nasady pnia... a trzeba przyłożyć siłę jak najwyżej.

  • 6. Data: 2014-07-04 19:06:40
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Fri, 4 Jul 2014 14:51:16 +0200, Ikselka napisał(a):

    > ...tyle że na tym filmie ktoś nie ma pojęcia o dźwigni, więc przywiązał
    > linę u nasady pnia... a trzeba przyłożyć siłę jak najwyżej.

    nie jak najwyzej, zeby nie zlamac...

    --
    jg

  • 7. Data: 2014-07-04 20:19:44
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.07.14 19:06, jg pisze:

    > nie jak najwyzej, zeby nie zlamac...

    No właśnie, na filmiku widać, jak łańcuch przywiązany nawet niezbyt wysoko,
    spowodował ułamanie drzewa przy podstawie, a nie wyrwanie go z korzeniami.
    Praktycznie zależy to od grubości i rodzaju drzewa.

    --
    collie

  • 8. Data: 2014-07-05 01:14:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Jul 2014 19:06:40 +0200, jg napisał(a):

    > nie jak najwyzej, zeby nie zlamac...

    Pisałam o najwyższym miejscu odziomka - odiomek to jest to, co wystaje z
    ziemi po ścięciu na wys. 2-3 metry. Można i mniej. Odziomek nie jest tak
    łatwo złamać - to najgrubsza część pnia, w dodatku silnie rozszerzajaca się
    ku ziemi.

  • 9. Data: 2014-07-05 01:14:58
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 04 Jul 2014 20:19:44 +0200, collie napisał(a):

    > No właśnie, na filmiku widać, jak łańcuch przywiązany nawet niezbyt wysoko,
    > spowodował ułamanie drzewa przy podstawie, a nie wyrwanie go z korzeniami.
    > Praktycznie zależy to od grubości i rodzaju drzewa.

    No ale nie wiązanie przy podstawie - no któż tak robi?

  • 10. Data: 2014-07-05 16:05:04
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 5.07.14 1:14, Ikselka pisze:

> [...]
    > łatwo złamać - to najgrubsza część pnia, w dodatku silnie rozszerzajaca się

    Jak łatwo sprawdzić w przytoczonym cytacie, nic nie pisałaś o odziomku,
    tylko o tym, że "trzeba przyłożyć siłę jak najwyżej". Ale już dobrze,
    wyjaśniło się, że trzeba przyłożyć siłę jak najwyżej... odziomka. ;-)
    Miałem znajomego drwala, który nomen omen nazywał się Odziomek. Mierzył
    gdzieś tak metr pięć w kapeluszu, więc jakby mu przyłożyć, to też wysoko
    by nie było.

    --
    collie