  • 51. Data: 2019-01-14 16:56:55
    Temat: Re: wyznaczanie poziomu posadzki.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-14 o 16:51, abomito pisze:

    > podstawowy powód, na którego się
    > tu spotykamy to pisanie o budowaniu.I pobocznych. I znamy się już ..ho, ho!

    Jeśli tak samo się znacie na budowaniu (szczególnie o budowaniu WOŚP,
    czy lombardów) jak na narzędziach, to gratuluję wiedzy!

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 52. Data: 2019-01-14 17:13:15
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Jeśli tak samo się znacie na budowaniu (szczególnie o budowaniu WOŚP,
    > czy lombardów) jak na narzędziach, to gratuluję wiedzy!
    Pozwolisz, że pozostaniemy ignorantami.Bo zbyt duża ilość wiedzy na tematy nam
    obojętne może nam zaszkodzić.
    A młody niech się poćwiczy cnotę cierpliwości. O pokorze nie wspomnę.

    Pozdro. A bo mi to...

  • 53. Data: 2019-01-14 17:25:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    abomito pisze:

    > Ja kiedyś się musiałem nauczyc co to jesf holajza

    A właściwie, tak między nami, co to jest holajza?

    Jarek

    --
    Albowiem z powodu kajli na uberlaufie trychter rzeczywiście robiony był
    na szoner, nie zaś krajcowany, i bez holajzy w żaden sposób nie udałoby

  • 54. Data: 2019-01-14 17:47:33
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 14 Jan 2019 17:25:02 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > A właściwie, tak między nami, co to jest holajza?

    Internet podpowiada*, że to najzwyklejszy wichajster.

    Mateusz

    *https://www.polskieradio.pl/7/179/Artykul/205538,Co
    -to-jest-holajza

  • 55. Data: 2019-01-14 18:17:43
    Od: abomito <a...@w...pl>

    ś?
    > Ja kiedyś się musiałem nauczyc co to jesf holajza, flahajza i czy inna
    > brechsztanga, to i waserwaga TU będzie na miejscu.
    Flahajza to było szerokie, plaskie dłuto, używane przeważnie do osadzania zawiasów.
    Holajza to było tez dłuto, ale półokrągłe.Wybierak taki. Ale powimma byc różnica
    między przecinakiem(meslem) do metalu, a dłutem do drewna. U moich fachowców jej nie
    było- ale to były małe meselki o nietypowych kształtach, więc i terminologia mogła
    być stolarska.Natomiast brechsztanga to był drążek. Niby to samo co łomik, ale co
    innego..Ale powinna byc różnica między pierzchnią ( w szpic) a drążkiem (z płaskim
    końcem).Ja jej nie znam.

  • 56. Data: 2019-01-14 19:39:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Internet podpowiada*, że to najzwyklejszy wichajster.
    >
    > Mateusz
    >
    > *https://www.polskieradio.pl/7/179/Artykul/205538,Co
    -to-jest-holajza

    Wersja z "najzwyklejszym wichajstrem" zupełnie mi nie leży. Ta pierwsza
    już bardziej, zawsze się ku niej skłaniałem. Tyle że nie "po prostu dłuto",
    ale dłuto półokrągłe, wybierak -- "hohleisen". Jednak taka holajza jest
    przynależna cieślom, stolarzom i rzeźbiarzom, więc co ona robi w rękach
    hydraulika? Jak on chciał tą holajzą lochbajtel kryptować?

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2019-01-14 19:40:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    abomito pisze:

    > Natomiast brechsztanga to był drążek. Niby to samo co łomik, ale co innego.

    Brechsztanga to bardziej drąg i łom, niż łomik czy drążek. Duża rzecz raczej.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2019-01-14 22:14:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Bedzie warrsewagował czy będzie wasserważył?

    Będzie mierzył kijem z wodą.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz