  • 1. Data: 2018-10-14 11:56:23
    Temat: xiaomi / roborock - odkurzacz-robocik
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    No cześć :)

    Kupiłem sobie ostatnio to cacko (https://www.ceneo.pl/59720328) i jak
    ktoś rozważa normalny odkurzacz VS odkurzacz centralny - dajcie se
    siana i kupujcie robocika xiaomi - piękna sprawa, od ponad tygodnia
    sobie jeździ i tak czysto jeszcze nigdy w domu nie miałem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2018-10-14 12:13:45
    Temat: Re: xiaomi / roborock - odkurzacz-robocik
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 14 Oct 2018 02:56:23 -0700, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > i kupujcie robocika xiaomi - piękna sprawa, od ponad tygodnia sobie
    > jeździ i tak czysto jeszcze nigdy w domu nie miałem :-) pozdr.

    Ale opróżniać i tak trzeba samemu, czy radzi sobie to jakoś żeby
    pozamiatać wszystko w jeden kąt? U mnie codziennie mam pełny pojemnik
    odkurzacza (przenośnego), a ten robocik wygląda na maleństwo straszne.

    Jak wygląda ładowanie? Sam umie znaleźć wtyczkę czy trzeba go podłączać?
    A jeśli to drugie to co ile czasu? No i czy akumulator wymienialny? Przy
    tej cenie szkoda byłoby wyrzucać taki gadżet po 2 latach tylko dlatego że
    aku zmarło.

    No i czy faktycznie jest to w stanie zastąpić odkurzacz? Bo siła ciągu
    jednak nieco inna... W sensie że robocik chyba ma 0 ciągu, a tylko takie
    machające mini-zmiotełki na podbrzuszu?

    Mateusz

  • 3. Data: 2018-10-14 12:31:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 października 2018 12:13:46 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste
    napisał:

    > Ale opróżniać i tak trzeba samemu, czy radzi sobie to jakoś żeby
    > pozamiatać wszystko w jeden kąt? U mnie codziennie mam pełny pojemnik
    > odkurzacza (przenośnego),

    Oczywiście samemu trzeba opróżniać. U mnie mimo posiadania psa - wystarcza
    na ok 3-4 dni codziennego sprzątania więc nie ma tragedii :)

    > a ten robocik wygląda na maleństwo straszne.

    Nie jest taki mały - w ręce jak weźmiesz to naprawdę czuć kawał
    solidnego sprzętu. Wjeżdża na 2cm przeszkody - koła ma wręcz terenowe,
    jeździ po wszystkim :)

    > Jak wygląda ładowanie? Sam umie znaleźć wtyczkę czy trzeba go podłączać?

    Jest baza i sam do niej wraca. Jak przy odkurzaniu zabraknie mu prądu
    to przy 20% - wraca do bazy podładować się do 80% i kontynuuje odkurzanie
    od miejsca, w którym skończył.

    > A jeśli to drugie to co ile czasu? No i czy akumulator wymienialny? Przy
    > tej cenie szkoda byłoby wyrzucać taki gadżet po 2 latach tylko dlatego że
    > aku zmarło.

    Tam siedzą zwykłe popularne moduły. Gotowy aku z wtyczką do wymiany kosztuje
    obecnie poniżej 50$:

    https://www.aliexpress.com/item/High-quility-Recharg
    eable-Xiaomi-mijia-robot-Battery-14-4V-5600mAh-robor
    ock-S50-S51-robot-vacuum-cleaner/32917592896.html

    Póki co - odkurzenie parteru (ok 100m2 powierzchni do odkurzania) zabiera
    mu tylko 20% baterii (trwa niecałą godzinę) więc jest spory zapas :-)

    > No i czy faktycznie jest to w stanie zastąpić odkurzacz? Bo siła ciągu
    > jednak nieco inna... W sensie że robocik chyba ma 0 ciągu, a tylko takie
    > machające mini-zmiotełki na podbrzuszu?

    On ma 2000Pa ciągu i wciąga wszystko - nawet grube liście. To nie jest
    miotełka tylko prawdziwy mocny odkurzacz na terenowych kołach - radzi
    sobie doskonale podobno nawet na dywanach z bardzo długim włosem :) W 200%
    zastępuje normalny odkurzacz bo odkurza od niego lepiej :-) Miotełka tylko
    pomaga wymieść kurz z zakamarków (np. u mnie pod nogami krzeseł wymiata
    idealnie przyklejoną sierść czego normalny odkurzacz nie potrafił).

    Odkurzacz ma 3 procesory i kilka czujników - najciekawszy to laserowy
    czujnik tworzący na bieżąco mapę pomieszczeń - dzięki czemu odkurzacz wie
    gdzie jest, gdzie posprzątał i gdzie jeszcze ma posprzątać. Dzięki mapom
    możesz go też wysłać przez apkę na telefonie (z dowolnego miejsca na ziemi
    gdzie masz dostęp do Internetu) odkurzać - całość terenu lub wybrane
    "zony". Można ustawić harmonogram automatycznego odkurzania, jest
    podgląd na historię odkurzania.

    Tu mój filmik jak omija płytę meblową 1,8cm:

    https://www.youtube.com/watch?v=onzcMIaqTkQ

    :-)

    Ja jestem MEGA pozytywnie zaskoczony i jak dla mnie jest to teraz "must
    have" sprzęt w domu zaraz po zmywarce :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2018-10-14 12:40:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 października 2018 12:31:17 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ja jestem MEGA pozytywnie zaskoczony i jak dla mnie jest to teraz "must
    > have" sprzęt w domu zaraz po zmywarce :-)

    Zapomniałem jeszcze dodać że ta wersja (to jest po prostu druga wersja
    odkurzacza xiaomi) ma jeszcze przystawkę mopującą i oprócz odkurzania od
    razu czyści podłogi. Odkurzanie oceniam 10/10, mopowanie mocne 7/10.
    Punkty mniej bo zbiornik jest mały i zostawia smugi, a żeby domyć bardzo
    brudne podłogi to trzeba go puścić 2-3 razy. Ale jak leci codziennie to
    podłoga jest czysta na błysk już po pierwszym przejeździe :-)

    Wcześniej odkurzałem i myłem podłogi 2 x na tydzień (pełno sierści od psa
    i śladów po łapach i ślinie wszędzie) - od ponad tygodnia jeździ robocik
    i nie zamierzam wyciągać wyjca ani mopa bo podłogi są czyste jak
    w laboratorium :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2018-10-14 13:00:39
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 14 Oct 2018 03:31:15 -0700, Adam Sz. wrote:
> [...]
    > tylko pomaga wymieść kurz z zakamarków (np. u mnie pod nogami krzeseł
    > wymiata idealnie przyklejoną sierść czego normalny odkurzacz nie

    Brzmi faktycznie rewelacyjnie. Żeby nie to że mam już w domu organiczną
    sprzątaczko-zamiatarko-zmywarkę w postaci baby to na pewno bym się skusił.
    Ale jak baba się jeszcze trochę zużyje to poważnie rozważę temat (baba
    zużywa się z czasem niestety i skuteczność z latami spada, ale póki co
    jeszcze daje radę).

    Mateusz

  • 6. Data: 2018-10-14 13:06:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 14 Oct 2018 02:56:23 -0700 (PDT), w
    <5...@g...c
    om>, "Adam Sz."
    <a...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    > siana i kupujcie robocika xiaomi - piękna sprawa, od ponad tygodnia
    > sobie jeździ i tak czysto jeszcze nigdy w domu nie miałem :-)

    Widziałem test jakiegoś odkurzacza Xiaomi vs Roomba w Gadżecie.
    Nie wyglądało to dobrze, bo Xiaomi przegrał nawet z Roombą (która też jest
    średniakiem).

  • 7. Data: 2018-10-14 14:02:01
    Od: w...@g...com

> [...]
    > siana i kupujcie robocika xiaomi - piękna sprawa, od ponad tygodnia
    > sobie jeździ i tak czysto jeszcze nigdy w domu nie miałem :-)

    Ja już od pół roku użytkuję (wersję jedynkę), kupiona prosto z Chin (gearbest w
    promocji bez narzutów fiskalnych :) ).
    Jeżeli u Ciebie po wysprzątaniu tym Xaomi nigdy wcześniej tak czysto nie miałeś, to
    ciężko wyobrazić, jaki syf miałeś wcześniej. A i obecnie po wysprzątaniu przez Xiaomi
    dla wielu taka czystość nie będzie do zaakceptowania.

    Ale do konkretów po półrocznym użytkowaniu mogę powiedzieć (plusy i minusy):
    + (plus) samo odkurza, logicznie jeździ po całym mieszkaniu
    + całkiem nieźle pozbiera okruchy, jakiś tam kurz, w porównaniu do normalnego
    workowego powiedziałbym że w 50%
    + wysprząta 'koty' pod meblami
    + jak ktoś ma koncepcję, aby w tygodniu pojeździł i posprzątam Xiaomi, a weekend
    generalne tradycyjne sprzątanie - to bardzo dobry pomysł

    - (minus) zero utrudnień typu kredka, jakaś mała zabawka, sznurek, etc. Biedaczysko
    (Xiaomi) weźmie za punkt honoru, żeby to posprzątać i walka niemiłosierna do czasu aż
    mu się pomoże lub sam się wyłączy
    - wałek nawija włosy momentalnie, jak tego sporo (pies, kot), to obowiązkowe
    czyszczenie i sprawdzanie z dużą częstotliwością

    Reasumując ja jestem zadowolony z takiego pomocnika, bo w tygodniu on sprząta, w
    weekend my. Mnie kosztował poniżej tysiaka, więc nie zabolało finansowo.

    pzdr

  • 8. Data: 2018-10-14 14:22:45
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 2018-10-14 o 11:56, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > siana i kupujcie robocika xiaomi - piękna sprawa, od ponad tygodnia
    > sobie jeździ i tak czysto jeszcze nigdy w domu nie miałem :-)

    Tylko wszystko trzeba z podłogi usunąć. Zanim u siebie mogę to włączyć
    to wynosze
    wszystkie krzesła, suszarki na pranie, deski do prasowania. Potem usuwam
    kable i jeszcze
    ręcznie zmiatam z listew przypodłogowych. To wszystko zajmuje mniej
    więcej tyle czasu
    co zajmowało tradycyjne odkurzanie. Ale z drugiej strony pewnie efekt
    jest lepszy.

    No i nieraz zdarza mu się zgłupieć. Albo próbuje przejść przez ścianę
    chociaż na mapie
    ma wyraźnie, że tam się przejść nie da. Albo kompletnie pomyli kierunki
    i też wali
    w ścianę wielokrotnie.

  • 9. Data: 2018-10-14 14:30:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > więcej tyle czasu
    > co zajmowało tradycyjne odkurzanie. Ale z drugiej strony pewnie efekt

    właśnie miałem to napisać. Najpierw trzeba zrobić miejsce maszynce która
    przejedzie całe mieszkanie. wiec 50% sprzątania w naszych rękach. (jak
    się ma normalne dzieci). wieczorem też jest problem, bo niema komu
    opróżnić odkurzacza, a jeszcze trzeba sprawdzić co tam z zabawek
    połknął. klocek lego, ulubiona gumka do włosów....

    > No i nieraz zdarza mu się zgłupieć. Albo próbuje przejść przez ścianę
    > chociaż na mapie
    moj wydaje się ze niczego nie "mapuje" ale ma takeie czujniki że w nic
    wyższego niż 5cm nie wjedzie. ominie paczkę chusteczek. ale to ze nie
    mapuje nic mi nie przeszkadza. niech sobie robi zygzaki, kółka przez 2
    godziny - mnie i tak niema w domu.
    Tyle że ja kupiłem zwykły odkurzacz autonomiczny LG, używany,
    regenerowany przez jakiś autoryzowany zakład, nowa bateria, gwarancja za
    jakieś 500zł.
    ToMasz

  • 10. Data: 2018-10-14 17:50:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.10.2018 o 14:02, w...@g...com pisze:
    > Ja już od pół roku użytkuję (wersję jedynkę), kupiona prosto z Chin (gearbest w
    promocji bez narzutów fiskalnych:) ).

    Ja od dwóch miesięcy mam "odpowiednik" w postaci iLife A8. W cenie 960zł
    z polskiej strony iLife.

> [...]
    > + jak ktoś ma koncepcję, aby w tygodniu pojeździł i posprzątam Xiaomi, a weekend
    generalne tradycyjne sprzątanie - to bardzo dobry pomysł

    Zgadza się. Z tym że normalnym odkurzaczem po robociku już nie jeździmy.
    Raz na tydzień podłogi są mopowane do kompletu, z resztą w sposób
    zadowalający radzi sobie samo urządzenie.

> [...]
    > - wałek nawija włosy momentalnie, jak tego sporo (pies, kot), to obowiązkowe
    czyszczenie i sprawdzanie z dużą częstotliwością

    - żeby sprawnie i szybko posprzątał, to jednak klamoty nie mogą się
    walać po podłodze. W moim przypadku zazwyczaj nic poza krzesłami, które
    odwracam na stół nie muszę nic więcej "przygotowywać".

    Znajomi mają rumbę i im zdarzyło się że podczas burzy pies został sam w
    domu, zrobił parówę na podłodze, a robocik ją rozmaślił po cały domu. Ja
    na szczęście nie zostawiam zwierząt w domu samych :-P

    > Reasumując ja jestem zadowolony z takiego pomocnika, bo w tygodniu on sprząta, w
    weekend my. Mnie kosztował poniżej tysiaka, więc nie zabolało finansowo.

    Też jesteśmy zadowoleni. Zakup odkurzacza centralnego, póki co właściwie
    się zamroził.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz