  • 1. Data: 2018-08-18 08:51:52
    Temat: [z Lidla] piła PHKS 1350 C2 i "młot" PHB 1500 E5, warte to coś?
    Od: marios <d...@f...gd>

    Widziałem ostatnio wątek: "Jaki tani młot udarowy do drobnej rozbiórki"
    Były tu wątki X razy o Lidlowych, ale gdzie ja to teraz znajdę..

    ("promocja")
    PARKSIDE PHKS 1350 C2 - 180zł
    PARKSIDE PBH 1500 E5 - 240zł (5J tylko)

    Kupiłem dziś po drodze do pracy, ale nawet nie rozpakowuję, do sklepu mam
    500m to mogę oddać.

    Piła:
    "do ciesielki" mam zdezelowaną HILTI 2000W
    Tej lidlowej chciałem używać jako poręczniejszej i ma więcej bajerów , ale
    chyba nie ma prowadnicy a ta przydaje mi się często.
    Zakres wykorzystania - budowa, przycinki krótkie desek, płyty OSB -
    deskowanie więźby no i takie tam okazjonalne przycinki meblowe później.

    "Młot"
    Mam stare PRL-skie wiertarki, dobre, ale bez SDSa.
    Ta ma tylko 5J o ile to jest wiarygodne.
    Zakres:
    budowa, otwory - niedużo, (fi 12-16) w stropie 15cm, beton B25, na przelot i
    wgłębienia na kawałki drutu zbrojeniowego 12tki (jako blokady dla
    szalunków), potem jakieś dłutowanie w belicie pod elektrykę, podłogówkę,
    pewnie czasem i beton trzeba będzie podkuć, itd.

    Ogólnie mają oblecieć moją budowę i tyle.
    Zostawić sobie w tej cenie czy od razu można oddać?
    Nie wiem jak z wymianą/zwrotem kasy, chyba w różnych tam OBI jest prościej z
    reklamacjami.

    ps. widzę na Oleole Graphite 58G874 w cenie 399, ale czy mi jest potrzebna?
    i chyba jest ciężka - gdzieś tam w komentarzach narzekali.

  • 2. Data: 2018-08-18 09:11:46
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 18.08.2018 o 08:51, marios pisze:
    > PARKSIDE PBH 1500 E5 - 240zł  (5J tylko)
    >
    > "Młot"
    > Ta ma tylko 5J o ile to jest wiarygodne.
    ps. w tak zwanym międzyczasie, na tym filmiku słychać kolosalną różnicę w
    pracy udaru, czyli to (PHB1500) jest pierdzidełkiem.

    https://www.youtube.com/watch?v=4peSeaQqLAs&list=PLN
    Y7XJZ1TtGy4wBRYVK2a99qLN2g3YQr4

  • 3. Data: 2018-08-18 11:10:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W podobnym czasie to co nazywasz pierdzidelkiem rozlupalo pierwszy duzy kawalek
    betonu co niby ta mocniejsza. Nastepne proby to gwalt na rozumie bo najpierw jest
    robione slabsza i niby nie daje rady a potem patrzajta jaka druga mocna bo rozlupuje
    oslabione przez slabsza. Pewno slabsza by za chwile rozlupala jak by tlukl dalej.

  • 4. Data: 2018-08-18 11:51:39
    Temat: lekko OT
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Nie odnosząc sie do tych 2 narzędzi których akurat nei posiadam -
    ogólnie lidlowskie narzędzia są przyzwoitej jakości dla majsterkowicza.
    Spodziewaj się przemyślanej konstrukcji. Mam kilka różnych "parksajdów"
    i póki co nie mam do nich zastrzeżeń - za tę cenę nie kupiłbym nic
    lepszego mówiąc inaczej.

  • 5. Data: 2018-08-18 13:19:17
    Od: marios <d...@f...ad>

    W dniu 18.08.2018 o 08:51, marios pisze:
    > Zostawić sobie w tej cenie czy od razu można oddać?

    Zostawiłem,
    po otwarciu pudełka z wiertarką, wtyczka 230v była "rozdeptana" (chyba
    wózkiem widłowym), także zawsze warto zajrzeć w sklepie.

    Piła ma prowadnicę, ale mocowaną tylko na przodzie (a nie jako listwę
    od-do końca), także mocno wątpliwa przydatność (i jakość metalu tej
    "prowadnicy")

    Wiertarkę porównam do starej (~30lat) wiertarki - jakaś Celma? - nalepka
    zdarta niestety ale to pneumatyk (rozbierałem do konserwacji). Ciekaw
    jestem sam porównania - jak nie zapomnę to dam zdjęcie, może Wy
    zidentyfikujecie?

  • 6. Data: 2018-08-18 13:19:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-08-18 o 08:51, marios pisze:
> [...]
    > Zakres wykorzystania - budowa, przycinki krótkie desek, płyty OSB -
    > deskowanie więźby no i takie tam okazjonalne przycinki meblowe później.

    Kupiłem dziś rano do remontu altanki i już trochę desek pociąłem.
    Nie mam punktu odniesienia bo ciesielką się nie zajmuję, ale jak na moje
    hobbistyczne zapędy zapinkala aż miło.
    Nie wiem o jaką prowadnicę Ci chodzi, ale jest taka boczna. ustawiasz
    sobie odstęp od brzegu deski i jedziesz.
    Laserowego wskaźnika nie widać na dworze, słońce za chmurkami ale to nie
    pomaga.
    Za tą kasę i do takich prac zadowolony jestem.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2018-08-19 16:06:44
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-08-18 08:51, marios wrote:
    > Widziałem ostatnio wątek: "Jaki tani młot udarowy do drobnej rozbiórki"
    Ha, mój wątek. Wylicytowałem sobie za 269 zł z przesyłką używanego
    Titana sprowadzonego z UK:
    https://allegro.pl/kategoria/narzedzia-mloty-wyburze
    niowe-252042?stan=u%C5%BCywane&offerTypeAuction=2&st
    ring=Titan&order=m&bmatch=baseline-hou-1-2-0725.
    Taras już rozebrany. Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Dobrze, że nie
    kupiłem jakiegoś ,,maleństwa" o energii udaru 15 J. :-)

  • 8. Data: 2018-08-20 11:12:56
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 19.08.2018 o 16:06, JDX pisze:
> [...]
    > Taras już rozebrany. Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Dobrze, że nie
    > kupiłem jakiegoś ,,maleństwa" o energii udaru 15 J. :-)

    No My raczej nie szukamy do wyburzania, ale raczej budowania..
    Że tak zapytam, jest na 230V? ("sprowadzonego z UK"), bo w UK chyba wszystko
    jest na 110V (Moja HILTI 2000W i wiertarka Makity jest na 110V, mam 3
    czeskie trafa 700W , 3x1f lub 1x3f łączone.

  • 9. Data: 2018-08-20 11:41:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-08-20 o 11:12, marios pisze:
> [...]
    > wszystko jest na 110V (Moja HILTI 2000W i wiertarka Makity jest na 110V,
    > mam 3 czeskie trafa 700W , 3x1f lub 1x3f łączone.

    110 jest w USA
    https://www.cyfronika.com.pl/standardy-ac-wold.htm

    --
    Pete

  • 10. Data: 2018-08-20 12:54:32
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 20.08.2018 o 11:41, Pete pisze:
    niowe-252042?stan=u%C5%BCywane&offerTypeAuction=2&st
    ring=Titan&order=m&bmatch=baseline-hou-1-2-0725.

    > 110 jest w USA
    > https://www.cyfronika.com.pl/standardy-ac-wold.htm

    :) Chodzi o standard zasilania narzędzi budowlanych/na budowach, a nie
    standardowe napięcie w domach
    np.
    https://www.ebay.co.uk/itm/HITACHI-110V-HAMMER-DRILL
    /382541679018?hash=item591142c9aa:g:EAgAAOSwK-NbWs8c