  • 1. Data: 2016-09-20 10:32:43
    Temat: za wysoka parterówka
    Od: uciu <a...@g...com>

    Odebrałem projekt i...tak mi to wyszło:
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATISHJkQj
    lyVDZ4ZTA

    Optycznie nie wygląda jak parterówka.... jest za wysoka, z za wysoką scianą kolankową
    (80 cm z wieńcem) ale nie da rady jej obniżyć przez schody do góry - muszą być drzwi
    na strychu by ciepło z dołu nie pitało do góry.

    Szukam opcji obniżenia tego budynku.

    Zona nie chce słyszeć o likwidacji schodów ( bo chce mieć suszarnie u góry i zwykły
    wyłaz odpadał :-/ a to by rozwiązało cały problem. Wiec może optycznie ją jakoś
    obniżyć?

    Czy może zapomniec o wyglądzie a cieszyć się ze dom bedzie bardziej użytezny... z
    drugiej strony taka wielka chałupa długa na 24m :-/

    uciu

  • 2. Data: 2016-09-20 10:43:29
    Temat: Re: za wysoka parterówka
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Sep 2016 01:32:43 -0700 (PDT), uciu

    > Wiec może optycznie ją jakoś obniżyć?

    Trzeba zwiększyć okapy, ew. zrobić dach kopertowy na szczytach.

    BTW Żona bedzie "dymać" z praniem na górę żeby je prać/suszyć? Przecież to
    bez sensu. Zamiast budować schody, marnować przestrzeń, marnować kasę na
    ocieplenie strychu, separacje schodów, lepiej kupić suszarkę albo
    pralko-suszarkę i mieć problem z głowy.

    Ja po analizie tak właśnie zrobię. Nie będzie pralni, nie będzie suszarni,
    będzie po prostu maszyna na miejscu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2016-09-20 10:46:12
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2016 01:32:43 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > Optycznie nie wygląda jak parterówka.... jest za wysoka,

    robiąc takie schody i tak wysoką ściankę masz praktycznie na górze piętro i
    aż szkoda nie wykorzystać tej powierzchni. Poza tym schody będzie trzeba
    obłożyć, bo są w części domowej, aby jakoś wyglądały itd. Ogólnie tak długi
    i wysoki dom może być trudno pomniejszyć optycznie (poza oddaleniem się na
    dużą odległość:)

    Może pomyśl o strychu tylko nad garażem z wejściem z garażu (nawet jakieś
    schody typu "młynarskie" czy lekkie samonośne można wtedy zrobić). W garażu
    możesz zrobić trochę niżej sufit.

    --
    scruffty

  • 4. Data: 2016-09-20 11:02:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    uciu wrote:

> [...]
    wyłaz odpadał :-/ a to by rozwiązało cały problem. Wiec może optycznie ją jakoś

    zmieniejąc skos dachu. a wtedy możęsz wywalić schody bo poddasze już nie
    będzie użytkowe

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2016-09-20 13:04:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-20 o 10:32, uciu pisze:
> [...]
    > scianą kolankową (80 cm z wieńcem) ale nie da rady jej obniżyć przez
    > schody do góry - muszą być drzwi na strychu by ciepło z dołu nie

    Pomaluj chałupę w szerokie czarno-białe pasy i będzie optycznie OK.;)

    Teraz na poważnie, widzę że masz na parterze pomieszczenia o wysokości
    2,70m, dlaczego nie standardowe 2,50?
    Budynek masz podniesiony o około 40cm nad poziom gruntu, z jakiego
    powodu, woda wysoko?
    Już tutaj możesz obniżyć budynek o ponad pół metra.

    > Zona nie chce słyszeć o likwidacji schodów ( bo chce mieć suszarnie u
    > góry i zwykły wyłaz odpadał :-/ a to by rozwiązało cały problem. Wiec
    > może optycznie ją jakoś obniżyć?

    Jak na strychu będą dodatkowe pomieszczenia to OK, ale po to żeby raz
    dziennie wejść na strych, to już bez sensu. W praktyce okaże się, że
    będzie z tych schodów korzystać jeszcze rzadziej, bo latem będzie pranie
    wynosić na taras a zimą okaże się, że pranie na strychu schnie za długo
    i też lipa.

    > Czy może zapomniec o wyglądzie a cieszyć się ze dom bedzie bardziej
    > użytezny... z drugiej strony taka wielka chałupa długa na 24m :-/

    Zapewniam Cię, że ze środka domu nie będziesz widział tych
    niedociągnięć, o których piszesz, więc to będzie najrozsądniejsze
    rozwiązanie. No chyba, że budujesz dom dla wyglądu, to wtedy kombinuj.

    Gdybym, to ja miał decydować, to obniżyłbym strop oraz poziom podłogi na
    parterze i na strychu zagospodarował więcej powierzchni. Można tam
    wykroić dodatkową łazienkę i pokoje. Nawet jak nie masz teraz kasy, to w
    przyszłości można przy takim budynku zrobić prawie niezależne, małe
    mieszkanie na strychu. Może kiedyś się przyda?

  • 6. Data: 2016-09-20 14:52:31
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.09.2016 o 10:43, Myjk pisze:

    > lepiej kupić suszarkę albo
    > pralko-suszarkę i mieć problem z głowy.
    >
    > Ja po analizie tak właśnie zrobię. Nie będzie pralni, nie będzie suszarni,
    > będzie po prostu maszyna na miejscu.
    Weź to mojej żonie wytłumacz. Jej zdaniem z suszarki wychodzi pranie
    pogniecione i MUSI być suszone na sznurach, gdzie sama sobie starannie
    równiutko powiesi i potem ma większość nie wymagającą prasowania.
    Jej zdaniem suszarka nadaje się wyłącznie do skarpet.
    Jacek

  • 7. Data: 2016-09-20 15:01:23
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 13:04:36 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    > powodu, woda wysoko?
    > Już tutaj możesz obniżyć budynek o ponad pół metra.

    2,8 bo ma być wentylacja mechaniczna pod sufitem wiec bedzie powiedzmy 2,6

    pozdrawiam
    uciu

  • 8. Data: 2016-09-20 15:14:48
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 10:32:45 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    z za wysoką scianą kolankową (80 cm z wieńcem) ale nie da rady jej obniżyć przez
    schody do góry - muszą być drzwi na strychu by ciepło z dołu nie pitało do góry.

    nie bardzo wiem w czym problem - chodzi o drzwi czy o wyprostowaną postawę? Bo drzwi
    można podciąć, w razie potrzeby dość znacznie :)

    A może kurde jakaś prosta winda? Mało by miejsca zajmowało, wygodniejsze niż tachać
    pranie po schodach jeszcze otwierając po drodze drzwi (ani to wygodne ani
    bezpieczne). No i w neutralnym położeniu windy, na górze, byłby tylko prostokąt na
    suficie i prowadnice. Nie zapomnij o uszczelce.

    Jakieś przykłady z sieci
    https://www.youtube.com/watch?v=W92vFzXAEtw

  • 9. Data: 2016-09-20 15:17:45
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 15:01:24 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > 2,8 bo ma być wentylacja mechaniczna pod sufitem wiec bedzie powiedzmy 2,6

    pod sufitem? Nie śledzę dokładnie twojej budowy, bo może by lepiej było na poddaszu
    przy ściance kolankowej? A dojścia w stropie po prostu.
    Minus taki że rury byłoby po gorszej stronie izolacji.

  • 10. Data: 2016-09-20 15:24:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 10:43:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > BTW Żona bedzie "dymać" z praniem na górę żeby je prać/suszyć? Przecież to
    > bez sensu. Zamiast budować schody, marnować przestrzeń, marnować kasę na
    > ocieplenie strychu, separacje schodów, lepiej kupić suszarkę albo

    Wielką głupotą by było niewykorzystanie takiej powierzchni. Zresztą nie tak dawno o
    tym pisaliśmy.