  • 1. Data: 2018-12-30 12:20:30
    Temat: zabezpieczenie metalowej balustrady
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    Witam grupę :)

    Aktualnie jestem w trakcie wykonywania metalowej balustrady na balkon.
    przęsła z profili 40x20 z wypełnieniem wzorem profilem 15x15

    niestety z pewnych względów cynkowanie, piaskowanie i malowanie
    proszkowe nie wchodzi w grę, jakieś pomysły jak to porządnie zabezpieczyć ?
    każdy profil mam wyszlifowany do czystego srebrnego metalu jescze przed
    cięciem i spawaniem, po spawaniu wystarczy tylko wyczycić spawy

    Zastanawia mnie kwestia zabezpiecznia, podkład i lakier, czy może coś
    2in1 ? Do istniejących metali na zewnątrz często używam hamerajda i nie
    jest zły, ale teraz jak mam czyściutki metal bez śladu rdzy czy nawet
    nalotu to może coś lepszego zastosować ?

  • 2. Data: 2018-12-30 15:10:18
    Temat: Re: zabezpieczenie metalowej balustrady
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.12.2018 o 12:20, pilocik pisze:
> [...]
    > jest zły, ale teraz jak mam czyściutki metal bez śladu rdzy czy nawet
    > nalotu to może coś lepszego zastosować ?
    Zależy na ile lat chcesz mieć spokój.
    "hamerajd" to 99% reklamy i 1 % farby, więc daruj sobie.
    Jak ma być prosto i na 8 lat to malujesz podkładem ftalowym (może być
    też "hamerajd") - tu pierwszy z brzegu:
    https://nobiles.pl/produkty/metal/nobiles-nobikor/
    i na to ftalowa ewentualnie poliwinylowa emalia.
    Jak chcesz mieć spokój na dłużej to wybierasz podkład epoksydowy i
    emalię poliuretanową. Będą to wyroby dwuskładnikowe, więc trochę
    trudniejsze w użyciu.
    Pierwszy z brzegu przykład:
    podkład Sigmafast 205 i emalia Sigmadur 550
    Jacek

  • 3. Data: 2018-12-30 17:43:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zrob z profili ze stali nierdzewnej. Nie musi byc od razu stal w gatunku 304.
    Wystarczy stal 403. Ona po pewnym czasie troche sciemnieje ale do konca Twojego zycia
    nie zardzewieje, nie bedziesz jej nigdy malowal itd. Jak nie bedzie podobalo sie ze
    szara sie zrobila to przelecisz jakims kuchennym mleczkiem lekko sciernym do zlewow i
    znowu bedzie sie swiecila.

  • 4. Data: 2018-12-30 18:20:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Nie musi byc od razu stal w gatunku 304. Wystarczy stal 403.
    On już chyba ma wyspawaną.
    A taka 403 do zwykłej czarnej stali jak ma się cenowo? 2x drożej?

    Robert

  • 5. Data: 2018-12-30 19:57:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem ile drozsza. Wiem ze w necie znajdziesz ceny. Kilka lat temu potrzebowalem
    cos zrobic i zrobilem z 304 (kwasoodporna) bo byla niecale 5 razy drozsza od czarnej.
    Jak bedziesz szukal ceny to nie szukaj cen ze sklepow tylko ze skladow. Na skladach
    sprzedaja na kilgramy. Stale nierdzewne sa wytrzymalsze mechanicznie od zwyklych i
    zamiast profilu ze scianka 2,5mm mozna dac 1,5mm i zyska sie na nizszej wadze bez
    pogorszenia parametrow mechanicznych.