  • 21. Data: 2018-02-07 19:40:48
    Temat: Re: zabezpieczenie przed zalaniem, lekka paranoja
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 19:34 Sir_Robak <s...@o...pl> pisze:

    > Po co komu kasa jak doszło do zniszczeń :(
    > Wiem wiem można odtworzyć... ale tylko dla chętnych i tych co mają czas
    > w jednym!

    Ale masz przynajmniej szansę na odtworzenie do stanu pierwotnego. Na
    zabezpieczenia mechaniczne/elektroniczne wydasz więcej niż na polisę - a
    jak przez przypadek nie zadziałają jesteś w czarnej d...pie. Roczna polisa
    ("na wypasie") dla domu od "zawartości wnętrza" to jakieś 300-400 PLN.
    Oprócz zalania masz tam też wiele innych czynników, które podlegają
    ochronie.
    Co innego jak masz "pałac" - wtedy rzeczywiście "dłubanina" wyjdzie sporo
    taniej. Polisa może kosztować 10-50k PLN na rok....

    TG

  • 22. Data: 2018-02-07 19:46:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 19:39 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > Co sugerujecie?
    > wracajać do meritum. zawór parę złotych, silnik z przekładnią 30, trzeba
    > to połączyć.... 100 dam bez namysłu. 200 jak będzie proste w montażu. to
    > co będę chronić wycieniam na 30tyś, ale "ubezpieczenie" może kosztować 1
    > tyś - jako gotowiec, albo 100zł do samodzielnego montażu. (a jak widać
    > gotowca i tak niema)

    Zwykłe zawory kulowe (takie po "naście" zł szt.) to najbardziej zawodne
    elementy w instalacji CO/CWU.
    Jak chcesz "machać" nimi parę razy dziennie to słabo to widzę.
    Prędzej jakieś "serwa" - od podlewania ogródka? - mam takie od kilku lat w
    ziemi. Przestałem nawet przedmuchiwać je na zimę i o dziwo działają. Nie
    pobierają prądu w stanie spoczynku, są normalnie zamknięte lub otwarte.
    Koszt dla 1" co mniej niż 50 dych.

    TG

  • 23. Data: 2018-02-07 19:48:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 19:46 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > Nie pobierają prądu w stanie spoczynku, są normalnie zamknięte lub
    > otwarte. Koszt dla 1" co mniej niż 50 dych.

    5 dych czyli 50 zł miało być.

    TG

  • 24. Data: 2018-02-07 20:00:30
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 7 lutego 2018 19:40:04 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > to urządzenie chciałbym "Sprzęgnąć" z zaworem kulowym. będzie otwierało
    > i zamykało dopływ wody 2 razy dziennie, czyli 4 ruchy na dobę (średnio).
    > myślę że to dobre warunki pracy zaworu kulowego, a jednocześnie nie
    > zamęczą silniczka. poradźcie proszę jakie przełożenie wybrać? x4 nawet
    > nie drgnie, ale x500 moze się okazać baaardzo wolne.
    > Co sugerujecie?

    kupic gotowca
    http://allegro.pl/zawor-230v-3-4-cala-kulowy-elektro
    zawor-dn20-mocny-i6635381053.html
    170zł i nie ma co kombinować

    b.

  • 25. Data: 2018-02-07 20:19:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 lutego 2018 19:40:04 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Co sugerujecie?
    Wpisać w allegro "siłownik do zaworów kulowych"
    Od 200zł ceny pewnie wyskocza.
    Jak już zobaczysz o co chodzi to szukaj takiego cusia u Chińczyków może taniej będzie

  • 26. Data: 2018-02-07 20:22:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > kupic gotowca
    > http://allegro.pl/zawor-230v-3-4-cala-kulowy-elektro
    zawor-dn20-mocny-i6635381053.html
    > 170zł i nie ma co kombinować

    oto chodziło. dzięki

    ToMasz

  • 27. Data: 2018-02-08 16:15:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 7 lutego 2018 20:22:11 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > oto chodziło. dzięki
    Popatrz na moduły sonoff- są takie z czujką wilgotności

  • 28. Data: 2018-02-09 11:57:24
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2018-02-07 19:16, ToMasz pisze:
    pokaż mi ten zawór, który pobiera prąd tylko w momencie
    > przełączenia i nie kosztuje majątku

    Czy 1 cal za 220 to majątek?
    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2018-03-07 10:17:40
    Od: krak <s...@g...pl>

    Za 100$ masz kompletny chiński system na 2 rury
    https://pl.aliexpress.com/item/High-Quality-Smart-Ho
    me-Water-Leakage-Detector-Alarm-System-with-Double-1
    -2-Valve-Retail-or/32304784631.html

  • 30. Data: 2018-03-07 12:51:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 7 marca 2018 10:17:41 UTC+1 użytkownik krak napisał:
    > Za 100$ masz kompletny chiński system na 2 rury
    > https://pl.aliexpress.com/item/High-Quality-Smart-Ho
    me-Water-Leakage-Detector-Alarm-System-with-Double-1
    -2-Valve-Retail-or/32304784631.html

    o tyle ciekawe ze u nas elektrozawory kulowe kosztują wiecej

    b.